Aviseringar
Rensa alla

65 kr/timme, BRA ELLER DÅLIGT? [cute]


shithappens_:

2300

innan skatt, om du jobbar 8½ timma per gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

de är 4 ggr per månad. alltså kring 2300 i månaden. låter ju inte såå dåligt. eller? 😮

jo det är slavlön...

Normal lön ligger på 75+ kr/h plus ob på kväll å helg

Börja som telefonförsäljare, här får vi 95kr/timmen å då är det nåra kvällar också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

innan skatt, om du jobbar 8½ timma per gång.

jaag_91_:

jo det är slavlön...

Normal lön ligger på 75+ kr/h plus ob på kväll å helg

Börja som telefonförsäljare, här får vi 95kr/timmen å då är det nåra kvällar också

hm. pappa nämde något om att jag har förliten inkomst för att det ska behövas skattas,. något sånt haha, jag är inte så insatt som ni kanske märker.

men för att vara 16 äre ju hyffsat tycker jag :p

funderar på ica maxi istället. vet inte lönen men antar den är högre, får sitta i kassan också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

hm. pappa nämde något om att jag har förliten inkomst för att det ska behövas skattas

är inkomsten under 16 900/år eller liknande behöver du inte skatta. Men du måste fylla i en blankett annars dras skatten och du får skattejämkning året efter...


   
SvaraCitera

Nejdå, det är bra om man är 16 ^^ blir väl mer om du är 17 har jag för mig. I vilket fall är det bra. Pengar är pengar.


   
SvaraCitera

shithappens_:

är 16 år och jobbet är på ett fik. 8)

borde jag ha mer? [mad]

jag jobbade på ett sommarcafé hela sommaren o tjänare 81kr/h. var dock 19 då.. o det går under ngn hotell-grejs.. minns inte vad det heter :S men det var iaf dem som bestämde lönerna o inte skälva arbetsplatsen. men 65kr/h är ju ändå ganska bra för 16 år fast borde vara mer på helger tkr man ju


   
SvaraCitera

Dåligt för ett helgjobb tycker jag allt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

är inkomsten under 16 900/år eller liknande behöver du inte skatta. Men du måste fylla i en blankett annars dras skatten och du får skattejämkning året efter...

dåså, det löser sig säkert 😉

Mjälte:

Nejdå, det är bra om man är 16 ^^ blir väl mer om du är 17 har jag för mig. I vilket fall är det bra. Pengar är pengar.

precis [party] fyller 17 om en månad men hon sa bara att lönen var de. annars ska jag klaga, 😉


   
SvaraCitera
Gifted

shithappens_:

går skola och har inte tänkt hoppa av för att jag inte har pengar så

Hm.. jag var webmaster när jag var 15... samtidigt som jag pluggade.


   
SvaraCitera

När jag var 15-16 tjänade jag 35 spänn/h på ett (visserligen sjukt slappt, men ändå) sommarjobb inom kommunen, och även om det var några år sen så lär inte reallönerna direkt ha fördubblats sedan dess. Jag skulle helt klart vara nöjd med 65 spänn/h om jag var 16, men om du får välja så skadar det ju givetvis inte att kolla med icabutiken om de betalar bättre.


   
SvaraCitera

Ökänd:

35 spänn på sommarjobb inom kommune

OCH DU TOG DET?! Herrejävlar. Man tjänar ju typ mer på att gå hemma


   
SvaraCitera

Mjälte:

Nejdå, det är bra om man är 16 ^^ blir väl mer om du är 17 har jag för mig. I vilket fall är det bra. Pengar är pengar.

Word.

Fan va ni klagar. Det är ju inte direkt lätt att hitta jobb som 16-åring (eller sen heller iofs) så jag hade tagit det på en gång. 🙂


   
SvaraCitera

Budolicious:

OCH DU TOG DET?! Herrejävlar. Man tjänar ju typ mer på att gå hemma

Ja, jag var lite sur över lönen till att börja med, men det var helt klart värt det att få chickenrejsa med fraktvagnarna i kulverterna och smygfika i atriumträdgårdarna tillsammans med kollegorna. En av mina bättre somrar under tonåren, faktiskt. [love]


   
SvaraCitera

Ökänd:

fika

Omg, varför sa du inte det? heelt annat läge då ju[smile]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Omg, varför sa du inte det? heelt annat läge då ju

Jag tänkte att det ingick i "sjukt slappt", men jag borde nog ha specificerat mig närmare ja. [smile]


   
SvaraCitera