Aviseringar
Rensa alla

8e mars (idag) Internationella kvinnodagen


Image


   
SvaraCitera

Ska våndas inför min stundande födelsedag, datumet påminner mig om'et. [mad]


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Trackassera mina kvinnliga bekanta med perversa förfrågningar


   
SvaraCitera

God Konsument:

Låter trevligt.

Ja.[bigsmile]


   
SvaraCitera

Gå i Lund funderade på att gå i malmö också men pallade inte eftersom jag inte sovit i natt[crazy]


   
SvaraCitera

Fattar inte meningen med den dagen, tbh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

.

Ad_Hoc:

Trackassera mina kvinnliga bekanta med perversa förfrågningar

[bigsmile]

(till er båda, orkar inte göra två)

Chickfactor:

Gå i Lund funderade på att gå i malmö också men pallade inte eftersom jag inte sovit i natt[crazy]

Hehe. Vet du om det är något Stoppa Matchen idag också, eller dog det ut efter att UV, RS och resten av låtsaspoliserna sabbat allt som vanligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Hur ska ni fira den?

sitta vid datorn och hacka på alla jobbiga små-tjejer på frida.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv ska jag ut och spränga H&M i Lund och lite sånt. [cool]

joof:

sitta vid datorn och hacka på alla jobbiga små-tjejer på frida.se

Haha.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Hehe. Vet du om det är något Stoppa Matchen idag också, eller dog det ut efter att UV, RS och resten av låtsaspoliserna sabbat allt som vanligt?

tror det är autonomt idag med en paroll där det stod all klasskamp är kvinnokamp något jag ställer mig negativt till eftersom man avser med det att kvinnan är jämnställd mannen både socialt och institutionellt när samhället har omdanats vilket jag åtminstone rent spontant tycker verkar naivt och fourieristiskt:F


   
SvaraCitera

Dold text: ssu skåne ska trycka en insändare i någon tidning nu där man fördömer er och era mammor och eran mormor som genetiskt ruttna[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

tror det är autonomt idag med en paroll där det stod all klasskamp är kvinnokamp något jag ställer mig negativt till eftersom man avser med det att kvinnan är jämnställd mannen både socialt och institutionellt när samhället har omdanats vilket jag åtminstone rent spontant tycker verkar naivt och fourieristiskt:F

Alltså, det stämmer ju till viss del men håller med om att man inte kan nöja sig med revolution och sen är alla lika.

Men under spanska inbördeskriget t.ex. var ju kvinnor och män i princip jämställda under själva revolutionen, men när kommunisterna hijackade allt fick ju kvinnorna inte slåss och blev utstötta och bla. bla.

Men kvinnokampen är ju lätt en del av klasskampen i mina ögon i alla fall, och i maktens utrotande ingår även patriarkatets utrotande.

Men den demon idag, när är den och har den typ anknytning till Stoppa Matchen på något sätt i stil med att storma hallen eller något? Är inte så pepp på en sån töntdemo som igår. Borde hetat "stå-utanför-och-gnäll-på-matchen" istället för Stoppa Matchen. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

Dold text:

HAHAHAHA, allvar? [bigsmile]

Alltså fyfan, reformisterna är fiendens bästa vapen mot den riktiga kampen.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Hur ska ni fira den?

spöa några transor


   
SvaraCitera