Forumet - 9 (Tim Burtons nya)

9 (Tim Burtons nya)

881 0 16

Den verkar stört bra. Får tankarna till spelen Planescape Torment och Fallout i färgsättning och miljö, och den tycks vara ganska annorlunda som Burtonfilm då det inte är ett perfekt litet samhälle utan ett postapokalyptiskt helvete det utspelar sig i.

DÄR är en film man ser på bio.

Spana också in:

Stringburka:

DÄR är en film man ser på bio.

Längtade så fort jag hörde talas om den.

Burton är min nya filmgud, eller gamla, har sett allt han gjort efter 90talet. Att göra tecknade filmer som riktar sig till äldre är även det genialt, och väldigt vackert, för han försöker inte eftersträva samma sak som disney och alla dem som gör tecknad film, att det ska vara så nödvändigt verkligt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Noterar att det inte är tim burton som gjort filmen. Verkar dock ändå lovande!
Är något så sjukt pepp på 9. Är väldigt glad att det inte är tim burton som gör den, men att han producerar.
det är inte så att jag tycker burton är direkt dålig, han är bara sjukt hypad och har blivit lite förlegad. Men ett bra producent jobb kan han nog göra. Shanes 9: kortfilmen var ju inte fy skam heller, så fuckin win!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Anarkandi:

Att göra tecknade filmer som riktar sig till äldre är även det genialt

Något som animén har gjort länge, men det är bara burton som lyckats i väst. ett stort steg för filmen i helhet, eftersom det värsta man kan göra är att dömma en film efter sin film-stil (spelfilm, stop motion, tecknad etc)