Aviseringar
Rensa alla

A traktor eller moped?


Ämnesstartare

Vilket tycker ni om bäst? Galen Jag tycker helt klart mer om a traktor 


   
Citera

har haft moppe, men det var tråkigt så ja bytte till a-traktor 🙂
kör på a-traktor föfasen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har själv ägt moped men inte A-traktor. Ska du bara köra sommartid så skulle jag välja moped. Ska du köra året runt så välj A-traktor. Tänk dock på att det troligen blir dyrare att reparera en A-traktor än moped samt att en traktor kräver mer service. Hur försäkringen är vet jag inte. Traktorn är väl skattebefriad... eller? 

Andrahandsvärdet är däremot bättre på A-traktor förutsatt att du inte väljer något gammalt mopedmärke typ Puch, Zündapp eller liknande men de är å andra sidan dyra redan idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså har redan valt att jag ska ha a traktor för moped kommer jag inte att köra iaf Galen


   
SvaraCitera

Skaffa för guds skull ingen mopedbil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15årtjej: A traktor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A-traktor måste kännas himla larvigt att köra. Finns för bövelen människor som springer ikapp dem. 


   
SvaraCitera

a-traktor lär ju va roligast nästan beror på hur mkt pengar du har, som andra sagt längre upp, ska du köra på vintern så är det valet lätt för det är ju helt värdelöst att köra moped man fryser ju skiten av sig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
A-traktor måste kännas himla larvigt att köra. Finns för bövelen människor som springer ikapp dem. 

Ahahah mopeder kör ju inte snabbare direkt och det ser ju ändå bättre ut att köra a traktor 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15årtjej:

Ahahah mopeder kör ju inte snabbare direkt och det ser ju ändå bättre ut att köra a traktor 

dagens moppar gör runt 60km/h så jo 

okej, det håller jag verkligen inte med om. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

dagens moppar gör runt 60km/h så jo 

okej, det håller jag verkligen inte med om. 

Lilla gubben, vafan har du för moped? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15årtjej:

Lilla gubben, vafan har du för moped? 

Eller gumman haha


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Ekonomiskt så är moped bättre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15årtjej:

Lilla gubben, vafan har du för moped? 

hade en supermotard, kör bil idag så vet hur störigt det är när en hamnar bakom en a-traktor aka snigel i rusningstrafik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hade en supermotard, kör bil idag så vet hur störigt det är när en hamnar bakom en a-traktor aka snigel i rusningstrafik

Fast supermotard räknas väl ändå som mc? Man kan ju ha en EU moped som ser ut som en supermotard men den får ändå inte gå snabbare än 45km/h (lagligt då) fast det är väl ändå bättre att de går långsamt än att det är en massa omogna 15 åriga killar som kör runt i 80km/h? 


   
SvaraCitera