Aviseringar
Rensa alla

A traktor eller moped?


Ämnesstartare

Hyfs:
Ekonomiskt så är moped bättre. 

Tack för tipset, men tror jag kan klara den ekonomiska biten 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15årtjej: Fast supermotard räknas väl ändå som mc?

jag menade självfallet eu-mopeden (50cc) som ser ut som en sådan mc. de flesta gör iaf 55-60km/h.

15årtjej: är väl ändå bättre att de går långsamt än att det är en massa omogna 15 åriga killar som kör runt i 80km/h?

Finns det inget mellanting? Måste ni åka i stora metallklumpar till sengångare som hindrar folk från att köra om på vägar med hastighetsgräns över 60km/h och massa mötande trafik???? :$ Vespa är väl coolt?


   
SvaraCitera

Diggar både A-traktor och moped båda har ju fördelar och nackdelar. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jag menade självfallet eu-mopeden (50cc) som ser ut som en sådan mc. de flesta gör iaf 55-60km/h.

Finns det inget mellanting? Måste ni åka i stora metallklumpar till sengångare som hindrar folk från att köra om på vägar med hastighetsgräns över 60km/h och massa mötande trafik???? :$ Vespa är väl coolt?

EU-mopeder får tyvärr lagligt bara gå i 40 eller 45 km/h, kommer inte ihåg vilket det var. Och förstår att det är jobbigt men det kan väl ändå vara lite kul? I och med att ungdomar kanske skulle vilja lära sig köra bilar istället för mopeder och liknande. Stora metallklumpar förstår jag inte riktigt hur du menar då a traktorer nu är ombyggda (vanliga kanske jag ska tillägga) bilar. Vespa är ju inte direkt det coolaste jag har sätt kan jag ju då också tillägga men det beror ju på från person till person.


   
SvaraCitera

S3ON:
A-traktor måste kännas himla larvigt att köra. Finns för bövelen människor som springer ikapp dem. 

haha ja dom kör ju typ 15 km/h igenom stan 


   
SvaraCitera
myten

S3ON:
A-traktor måste kännas himla larvigt att köra. Finns för bövelen människor som springer ikapp dem. 

Körde fem växlad låda när jag hade traktor, kan lova dig att ingen sprang ifatt mig i alla fall Blink 

stoner: Tänk dock på att det troligen blir dyrare att reparera en A-traktor än moped samt att en traktor kräver mer service. Hur försäkringen är vet jag inte. 

Inte mycket som behövs servas på en gammel 740, är ju ingen årlig besiktning så alla traktorerna är ju ändå vrak om man inter köper nybessat. Mopeder däremot, där skär kolvar var dag och ramlager ger sig i samma takt... Helförsäkring på a traktor gick för mig på ~1300kr medans mina gamla moppar kostade mellan 2000-2400kr för en ynklig trafikförsäkring Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15årtjej: EU-mopeder får tyvärr lagligt bara gå i 40 eller 45 km/h, kommer inte ihåg vilket det var. Och förstår att det är jobbigt men det kan väl ändå vara lite kul?

45, ja. EU-mopeder är inte jobbiga, de kan lätt placera sig utanför vägbanan till höger för att låta annan trafik passera. 

handendärnissen: haha ja dom kör ju typ 15 km/h igenom stan

uhhhh de borde förbjudas. Vet ej hur det funkar men ibland tar de ngn gammal rutten volvo och plockar bort växlarna så bilen bara har 1 eller 2 växlar.... en direkt miljöbov alltså att ligga och varva i 7000 rpm hela tiden Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myten: Körde fem växlad låda när jag hade traktor, kan lova dig att ingen sprang ifatt mig i alla fall

Låter inte bra. Kul om du hade hamnat i en olycka och varit skyldig att betala skadestånd enda upp till halsen resten av ditt liv pga ogiltig försäkring, idiotiskt! Vill du uppmuntra de unga människorna till att handla sådär verkligen? Ledsen 


   
SvaraCitera

15årtjej: Moped


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moped


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

45, ja. EU-mopeder är inte jobbiga, de kan lätt placera sig utanför vägbanan till höger för att låta annan trafik passera. 

uhhhh de borde förbjudas.

 en direkt miljöbov alltså att ligga och varva i 7000 rpm hela tiden Gråter

Instämmer 


   
SvaraCitera
myten

S3ON:

Låter inte bra. Kul om du hade hamnat i en olycka och varit skyldig att betala skadestånd enda upp till halsen resten av ditt liv pga ogiltig försäkring, idiotiskt! Vill du uppmuntra de unga människorna till att handla sådär verkligen? Ledsen 

Hade sjukt kul den tiden, skulle inte vilja byta bort det för nått. Sen att det finns en risk i det (dock väldigt minimal) så är det ju upp till var och en och välja. Enda gången a traktorer är lagliga ändå är liksom när de rullar in på besiktningen, sen så blir det oftast tvåväxlad enkellåda och i vissa fall varvregg. 2 växlad m47 låda toppar nånstans där runt 100-110 km/h innan varvstoppet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myten:

Hade sjukt kul den tiden, skulle inte vilja byta bort det för nått. Sen att det finns en risk i det (dock väldigt minimal) så är det ju upp till var och en och välja. Enda gången a traktorer är lagliga ändå är liksom när de rullar in på besiktningen, sen så blir det oftast tvåväxlad enkellåda och i vissa fall varvregg. 2 växlad m47 låda toppar nånstans där runt 100-110 km/h innan varvstoppet

Lol nej, risken är inte väldigt minimal. Unga män överskattar sin körförmåga till tusen, det är det första man lär sig när man tar körkort. 


   
SvaraCitera

då kör du eu moped i 15 minusgrader så kan vi prata sen

S3ON:

45, ja. EU-mopeder är inte jobbiga, de kan lätt placera sig utanför vägbanan till höger för att låta annan trafikGråter


   
SvaraCitera

S3ON:

Lol nej, risken är inte väldigt minimal. Unga män överskattar sin körförmåga till tusen, det är det första man lär sig när man tar körkort. 

folk som är 30 gör också det, det kommer aldrig bli borta så länge du kan ha en bil som man kan trimma som fan


   
SvaraCitera