Aviseringar
Rensa alla

A-traktor/epa säljes någon? 🙂


Ämnesstartare

Hejsan grappar å flickor jag fyller snart 15år å hade tänkt köpa en A-traktor/epa okapad eller kapad jag bryr mig inte. Så jag tänkte skriva här om ni visste nån sälja en epa/a-traktor i norrlands/västerbottens området, tacksam för svar [smile] hoppas ni vet nån


   
Citera

Blocket.se yey.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Blocket.se yey.

tittat där men det finns inge i västerbotten området bara skit saker


   
SvaraCitera

Tror inte det finns något töntigare... Eller förresten, kanske rosévin.


   
SvaraCitera

Myksa:

Tror inte det finns något töntigare

Nja, om man tycker är att man är cool som åker ovan nämda transportmedel så kan man nog säga att personen är lite... töntig. använder man det dock som just ett transportmedel och inte "burnar" på parkeringar etc så ser jag inget problem med det.


   
SvaraCitera

Myksa:

rosévin

[sad]


   
SvaraCitera

Jag vet en som säljer sin! En kapad BMW, finns i Piteå. Du får väl fråga henne för mer info [y] http://www.pixbox.se/alb_show_id1129199_page0.html


   
SvaraCitera

Blanda inte ihop Epa traktor o A-traktor. Om jag inte vill minnas fel så är skillnaden...

Epa ska ha utväxling 1:10 och får i övrigt gå hur fort som helst (dom brukar göra ca 80), dom får inte ha ett axelavstånd längre 2,25m, måste ha stum bakaxel och har kontrollbesiktning varje år. Får du ombesiktning med Epa sjunker värdet enormt då du nu har en A-traktor utan fjädring bak.

A-traktor får inte gå fortare än 30 med 10% felmarginal, bara vara anpassad för en passagerare exklusive föraren. Viss storlek på flaket, får inte gå fortare än 10km/h vid 2/3 av maxrpm på lägsta växeln. Ska vara kapad så det inte finns utrymme bakom stolarna, sen en massa andra regler.

Det går fortfarande att registrera om vanliga bilar till A-traktor, men du kan inte regga som okapad eller Epa-traktor.

Om man ex tar en Volvo 740 så gäller fortfarande att är den besiktad okapad så får du köra okapat, sedan 2003 kan man inte regga nya okapade.

Vad beträffar växellådor så måste du inta ha 2 lådor men i 99% av fallen krävs det för att få rätt utväxling. Det finns några få som är reggade med enkel låda och därmed är laglig men till ca 90-95% är dom olagliga.

Genom att jag är född på landet så höll vi på mycket med både Epa o A-traktorer men själv köpte jag min första "vanliga" bil när jag var 16 år. [blush]

Lycka Till!


   
SvaraCitera
Åtta

Annonser är inte tillåtna här. Sidor såsom blocket.se och rekommenderar jag dig istället att använda.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera