Aviseringar
Rensa alla

Abonnemang


Ämnesstartare

Något cp, texten försvann

Tänkte köpa ut min Mammas mobil (Sony Xperia Acro S) från att ha blivit kraschad o nu lagad. Men Mamma har förnyat sitt abonnemang o fick då ny mobil. (TELIA)
Fattar absolut ingenting om abonnemang

Men jag vet att den har en bindningstid på antingen 1 eller 2 år. Kan man inte låsa upp den inom det? Jag vill kunna använda den nu och inte vänta för att kunna använda annan operatör.

Vill då kunna ha en olåst mobil o bara tanka manuellt när jag behöver, alltså ingen abonnemangkrav eller något.

Kan någon snällt berätta mer om hur abonnemang fungera? Fast som en barnbok, jag är rätt trög gällande alla sidor där dom skriver om abonnemang, det är alltid för avancerat..


   
Citera
Ämnesstartare

ja man kan köpa ut abonnemang, betala det fasta som du har kvar att betala.

Men förstår inte, telefonen är ju inte låst till ett abonnemang? du kan ju bara stoppa in ett annat simkort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte fråga i butiken? Det finns ju kontantkortstelefoner att köpa om man ej vill ha abonnemang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svårt för oss att veta vad du ska göra när vi inte ens vet vad för abonnemang du har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

ja man kan köpa ut abonnemang, betala det fasta som du har kvar att betala.Men förstår inte, telefonen är ju inte låst till ett abonnemang? du kan ju bara stoppa in ett annat simkort?

Jag kollade Telia och Min Mamma har ju kommit överens med dom ang. abonnemanget, men saken är den att hon inte försökt ta reda på själv.. Man kan välja själv om man vill ha mobilen låst eller ej tror jag.. men eftersom hon haft abonnemanget ett tag o nu blev förnyad så är de inte samma som att ta nytt abonnemang inkl. ny mobil.. sålänge den är låst till Telia så fungerar ingen annan operatör.. alltså fungerar inte mitt Comviq..

isola:

Kan du inte fråga i butiken? Det finns ju kontantkortstelefoner att köpa om man ej vill ha abonnemang.

Min mamma får ringa dit.. men det tar sådan tid för henne att göra det.. bad henne att kolla hur det var om den var låst och om man kan "köpa" ut den.. men pga lagningen som tagit 1-2 månader så blir man tveksamt då garantintiden gått pga det..
Men jag vill ha just denna och olåst..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

svårt för oss att veta vad du ska göra när vi inte ens vet vad för abonnemang du har

Ps. Det är min mamma som har abonnemang, inte jag. jag har vanligt kontantkort jag laddar på manuellt


   
SvaraCitera

bindningstid på abbonemang och operatörslåst telefon är olika saker

varför skaffar du inte bara ett telia/halebopkontantkort och sätter i? om telefonen är operatörslåst vill säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

Ps. Det är min mamma som har abonnemang, inte jag. jag har vanligt kontantkort jag laddar på manuellt

det är bara att gå och låsa upp den för xxx kronor eller så skaffar du ett telia-kontantkort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

bindningstid på abbonemang och operatörslåst telefon är olika sakervarför skaffar du inte bara ett telia/halebopkontantkort och sätter i? om telefonen är operatörslåst vill säga

Nu när du säger det.. abonnemang är ju som att tanka på mobilen men för så mycket man ringer/smsar för.. sa ju de, är ju trög på de här..
Och jag är nöjd med mitt comviqkort.. känner väldigt många med Comviq o skulle bara kosta multum om jag bytte till Telia..

Fingerprints:

det är bara att gå och låsa upp den för xxx kronor eller så skaffar du ett telia-kontantkort

Som sagt, ska be mamma o kolla upp om den är låst så jag vet om de..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man köper en telefon utan abonnemang helt enkelt, och sedan ett kontantkort vid sidan av. Har alltid gjort på detta vis.. Med telenor kontant kan jag skicka 3000st fria sms och surfa fritt upp till 0,5GB om jag väljer att ladda med "telenor fri 150kr". Det hela gäller i ca: 30 dagar.

Har Comviq något liknande? Jag har alltid haft Vodafone/telenor hehehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Man köper en telefon utan abonnemang helt enkelt, och sedan ett kontantkort vid sidan av. Har alltid gjort på detta vis.. Med telenor kontant kan jag skicka 3000st fria sms och surfa fritt upp till 0,5GB om jag väljer att ladda med "telenor fri 150kr". Det hela gäller i ca: 30 dagar.Har Comviq något liknande? Jag har alltid haft Vodafone/telenor hehehe

Jo, precis! Det är exakt så jag också gör.
Comviq har precis samma; "Comviq kompis 75, 195 eller 295:-"
Tar alltid 195; 5 000 fria sms med 0,2GB surfning. Duger gott!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de inte ändrat reglerna någon gång de senaste månaden så är din telefon inte operatörslåst.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Jo, precis! Det är exakt så jag också gör.Comviq har precis samma; "Comviq kompis 75, 195 eller 295:-"Tar alltid 195; 5 000 fria sms med 0,2GB surfning. Duger gott!!

det är ju dyrare än mitt abbonemang :S betalar 99 kr för 5000 gratis sms till alla abbonemang + surf,osäker på hur mkt som ingår "snabbt" när det är förbrukat sänks hastighetenmen ingår fortfarande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

det är ju dyrare än mitt abbonemang :S betalar 99 kr för 5000 gratis sms till alla abbonemang + surf,osäker på hur mkt som ingår "snabbt" när det är förbrukat sänks hastighetenmen ingår fortfarande.

Jo, men menar också, om jag inte tar abonnemang så har jag även koll på hur mycket det kostar mig i månaden.. fast visst, man kan ju låsa det till just ett maxpris som det får kosta, men kör hellre manuellt då jag även inte har fast jobb och aldrig kan vara säker på om jag har råd just då osv..


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Jo, men menar också, om jag inte tar abonnemang så har jag även koll på hur mycket det kostar mig i månaden.. fast visst, man kan ju låsa det till just ett maxpris som det får kosta, men kör hellre manuellt då jag även inte har fast jobb och aldrig kan vara säker på om jag har råd just då osv..

ringer du för mer än 100 kr i månaden då?


   
SvaraCitera