Aviseringar
Rensa alla

Abonnemang.


Ämnesstartare

Om ni skulle rekommendera ett abonnemang vilket skulle ni säga säga är bäst då? Tele2, Telia, Tre o.sv. Vilket abonnemang använder ni och varför just detta? Självklart finns det ju andra också som ni gärna får dela med er av.


   
Citera
Ämnesstartare

Mina datorer är uppkopplade via "3" - 100GB trafik i månaden för 250 kronor i månaden.

Mobiltelefoner
#1 > mina vänner ring till mig via ett Comviq Standard registrerat kontantkort.
#2 > ringer jag själv ringer jag via Telia Halebop GO - 2 kronor per samtal med obegränsad längd på telefonsamtalet inom hela EU.
#3 > min jobbtelefon som är Telia abonnemang som min arbetsgivare betalar.


   
SvaraCitera

politisk realist:
Mina datorer är uppkopplade via "3" - 100GB trafik i månaden för 250 kronor i månaden.

Mobiltelefoner
#1 > mina vänner ring till mig via ett Comviq Standard registrerat kontantkort.
#2 > ringer jag själv ringer jag via Telia Halebop GO - 2 kronor per samtal med obegränsad längd på telefonsamtalet inom hela EU.
#3 > min jobbtelefon som är Telia abonnemang som min arbetsgivare betalar.

varför harru abonemang på datorn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:
varför harru abonemang på datorn?

För att kunna komma ut på internet såklart. Tankar ner mycket musik och video på nätet. Jag har samma problem som du dvs nedsatt syn och jag föredrar stor 32" skärm. Föredrar att surfa via stor dataskärm än en liten löjlig skärm som mobilen har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

 Tankar ner mycket musik och video på nätet. 

vad är det för video du laddar ner om man får fråga? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

vad är det för video du laddar ner om man får fråga? Rullar ögonen

Han laddade ner porrfilmen som du är med i ;o)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gangna:

Han laddade ner porrfilmen som du är med i ;o)

be han att ta bort den då, skäms ju Rodnar


   
SvaraCitera

politisk realist:

För att kunna komma ut på internet såklart. Tankar ner mycket musik och video på nätet. Jag har samma problem som du dvs nedsatt syn och jag föredrar stor 32" skärm. Föredrar att surfa via stor dataskärm än en liten löjlig skärm som mobilen har.

okej skaffa ba macbook så internetdelar ddu via iphonen Tumme upp


   
SvaraCitera

Danneboi:

okej skaffa ba macbook så internetdelar ddu via iphonen Tumme upp

Behöver han en mac för att internetdela? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallon (3s nät), 4 gb i månaden, för jag nästan alltid är uppkopplad mot wifi (har till och med wifi i bilen - som funkar utomlands lol) och för att hallon har bäst månadspris I förhållande till mängden data man får. Det mesta av mina 4 gig brukar liksom förbli oanvänt och således sparas Mycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera

Comviq student 15 gb, helt ok nöjd med det. Täckningen är inte lika bra som Telias, men den är bra nog och det är billigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:
okej skaffa ba macbook så internetdelar ddu via iphonen Tumme upp

Jag kör via operatören "3" (fast abonnemanget går via "Hallon") och sedan via en min router - TP-LINK Archer MR200.

Det blir av någon anledning betydligt billigare med 100GB trafik i månaden via ett internetabonnemang än vad det skulle bli via ett mobiltelefonabonnemang. Fråga mig inte varför.  Skeptisk

Skulle gissa på att mobiltelefonoperatörerna tar ut en rejäl prishöjning om avtalet gäller BÅDE telefon OCH internet än om de "BARA" erbjuder internet.  Glad

Använder för övrigt mina mobiler ENBART ATT RINGA MED. Internet kör jag via datorer p gr av nedsatt syn/brytningsfel. Men jag har kk.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

vad är det för video du laddar ner om man får fråga? Rullar ögonen

Jag är ju musiksamlare (pop- och rock från 60-, 70-, 80- och 90-tal) och i synnerhet livekonserter - ej officiellt utgivna sådana. Och jag tycker det är väldigt roligt att rippa ljudet från konserterna/videofilmerna och återutge dessa konserter som rena musikalbum.

Har säkert flera hundra TB av konserter video & audio. Mycket glad

Porrfilmer är nog färre än 10 stycken TOTALT i hela min filmsamling. En av mina favoriter är fortfarande idag Sandy Balestra & Rocco Siffredi - Sandy Insatiable (ocensurerade DVD-versionen). Den är rejält snuskig.  Rodnar


   
SvaraCitera

Beror på var man bor. I södra Sverige funkar väl nästan vad som helst bra då är det lättare att få efter ett billigt pris. Uppe i landet är det i stort sätt bara Telia som fungerar bra 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Beror på var man bor. I södra Sverige funkar väl nästan vad som helst bra då är det lättare att få efter ett billigt pris. Uppe i landet är det i stort sätt bara Telia som fungerar bra 🙁

Detta. Har ett Telia kontantkort jag laddar (kunna ringa om jag behöver någon form av icke 112-hjälp) när jag vet att jag ska på roadtrip norröver av just denna anledning och bilens wifi är Telia.

Hjärta


   
SvaraCitera