Aviseringar
Rensa alla

Abort


Ämnesstartare

Någon har som varit med om abort? Ska nämligen göra det och mår inte alls bra över det. Inga oseriösa svar tack.


   
Citera
Ämnesstartare

Om man gör abort och mår bra av det - då är något fel.
Må dåligt och lär dig av dina misstag. Tiden läker alla sår (även om ärren finns kvar).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev aborterad en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick radera en del text ur ditt inlägg, TS. Kontaktannonser är inte tillåtna här, sorry.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Fick radera en del text ur ditt inlägg, TS. Kontaktannonser är inte tillåtna här, sorry.

Påstår du att det är kontaktannons att fråga om hjälp och stöd? okej då vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om min son blir bög ska jag lätt göra abort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag föds igen så tänker jag be mina föräldrar att göra abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Om man gör abort och mår bra av det - då är något fel.

ursäkta? förklara det där utförligare tack. varför fan kan man inte må bra över att göra abort? hade jag fått reda på att jag var gravid så hade jag aldrig tvekat en sekund på att göra abort, och det enda besväret för mig psykiskt skulle vara att boka tid och hela det där tjaffset. sen hade jag varit glad över att allt är som vanligt igen. måste man alltid deppa över saker man inte kan rå för? herreguiuuuud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

saker man inte kan rå för?

Tror det är dags för dig att gå om mellanstadiet. Eller kanske börja det över huvud taget.

shulululu1:

det enda besväret för mig psykiskt skulle vara att boka tid och hela det där tjaffset

Om det stämmer så är du psykiskt sjuk. Men jag antar att det bara är så att du inte vet bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Må dåligt och lär dig av dina misstag. Tiden läker alla sår (även om ärren finns kvar).

sen den här meningen HAHAh herregud, hur kan du vara så säker på att kondomen inte sprack? eller att p-pillrena fuckade ur? eller att hon en gång var dum nog att slippa kondom, ingen förtjänar att må dåligt oavsett..

DU tjejen borde se att det är det bästa för ditt liv och bara gå vidare. vad exakt mår du dåligt över?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tror det är dags för dig att gå om mellanstadiet. Eller kanske börja det över huvud taget.

väl rutet, idiot! (läs svar i inlägg ovan)

Myksa:

Om det stämmer så är du psykiskt sjuk. Men jag antar att det bara är så att du inte vet bättre.

är inte psykiskt sjuk, snarare stark nog att inse att det är inte värt att lägga kraft på att vara ledsen över något som är vanligt, det händer blablabla... abort låter otäckt, och det enda som skulle göra mig lite rädd är smärtan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lancome:

Påstår du att det är kontaktannons att fråga om hjälp och stöd? okej då vet jag.

Att fråga efter privat kontakt via PM eller dylikt är en kontaktannons, ja. Ingen biggie den här gången, förstår att det kan vara svårt att förstå det av regeltexten, så du fick ingen varning eller så. Men nu vet du hur det är :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PS. jag förstår om aborten kanske sker sent under graviditeten men innan 8 veckor så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

är inte psykiskt sjuk, snarare stark nog att inse att det är inte värt att lägga kraft på att vara ledsen över något som är vanligt, det händer blablabla... abort låter otäckt, och det enda som skulle göra mig lite rädd är smärtan.

Det är väldigt mycket i en människas liv som är psykiskt påfrestande. Exempelvis folk som dör eller någon så enkelt som att flytta.
Att inte bli psykiskt påverkad av en abort är helt stört.

shulululu1:

snarare stark nog att inse att det är inte värt att lägga kraft på att vara ledsen

Intressant. Du kan alltså helt åsidosätta det du känner och din kropps processer. Minst sagt fascinerande.
Abort är vad det är oavsett.

Fast "nu för tiden" verkar det ju finnas personer som skiter i allt knulla utan skydd, knapra dagenefter-piller och skaffa ett digitalt graviditetstest så att man slipper köpa ny varje gång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det är väldigt mycket i en människas liv som är psykiskt påfrestande. Exempelvis folk som dör eller någon så enkelt som att flytta.
Att inte bli psykiskt påverkad av en abort är helt stört.

sa jag att jag inte skulle bli påverkad? jag menar att jag skulle inte vara ledsen över själva aborten, att det som finsn i mig försvinner, säger bara byebye till det men det som skulle freaka ut mig totalt är smärtan. och vadå helt stört? om jag vet att aborten gör mig gott så behöver jag inte gråta över den? och btw, vad vet du om mina omständigheter tex.. jag kanske har det sjukt jobbigt just nu och en abort i jämförelse med det jag går igenom är ett litet besvär för mig.. börjar du fatta poängen? mycket människor som har varit med om mycket kan ta itu med problem mycket bättre och TUR nog har jag fått den egenskapen. kom inte och säg att bara för att man inte gråter över en abort så är man störd. jag är en känslosam och sympatisk människa.


   
SvaraCitera