Aviseringar
Rensa alla

Abort?


för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men berätta varför ni tycker att det är okej.


   
SvaraCitera

För.

Palla stadga sig.


   
SvaraCitera

För angående andra, tänker inte styra över andras liv

Emot angående mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är imot abort FÖR ATT jag anser att abort är mord man tar bort ett liv man har skapat ett liv med en person varför ska man då ta den lilla mänisskan livet abort är mord för tänk hur många barn som förlorar möjligheten till livet eftersom folk gör abort, vill du inte eller tycker du de e förtidigt använd kondom


   
SvaraCitera

jag är emot aborter som används som preventivmedel, för det är bara fel i min mening.
Men samtidigt är det bra att möjligheten finns då man inte är mer än människa o kan göra sina "missar".

Abort vid behov, okej..
men annars nä, tycker inte det är en bra lösning.


   
SvaraCitera

Känner inte att jag är varken för eller emot. Men visst, det är bra att chansen finns att radera ett misstag även om man suddar ut ett framtida liv osv.


   
SvaraCitera

Jag är för abort. Det finns så många olyckliga barn i världen som blev till genom ett misstag eller oförsiktighet och sen var det en stunds ingivelse som gjorde att de faktiskt fick stanna.
Hur jävla dumt det än är att ha sex utan att skydda sig så är det bra att abort-alternativet finns.
Barn vid fel tillfälle eller fel personer kan förstöra liv.
(tro nu inte att jag är någon såndär ungmamma-hatare. Har flera släktingar som fått barn väldigt tidigt och dem är väldigt bra mödrar allihopa. men det är det tyvärr inte alla som är..)


   
SvaraCitera

För. Bättre att ta bort ett foster som inte utvecklat några hjärnceller som kan signalera om smärta eller ens ge en jagupplevelse, än att föda ett barn som inte får de bästa förutsättningar genom att vara någorlunda planerad.


   
SvaraCitera

För därför att alla kvinnor ska ha rätt att bestämma över sina egna kroppar. Det blir dock mer etiskt känsligt när abort börjar användas som preventivmedel. Men jag skulle inte tro att majoriteten av alla som aborterar gör på det viset.


   
SvaraCitera

ktts:

Abort vid behov, okej..
men annars nä, tycker inte det är en bra lösning.

Sämsta argumentet någonsin. Antingen eller ska det vara. Varför är det okej att döda en unge men inte 4?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För..

Alla ska ha rätten till att bestämma över sina egna kroppar.
Omständigheter finns det alltid, då det kan anses fel bla bla bla.

FÖR ALWAYS!


   
SvaraCitera

Angelize:

Sämsta argumentet någonsin. Antingen eller ska det vara. Varför är det okej att döda en unge men inte 4?

Jag är inge bra på att argumentera så de är inte så konstigt. Kanske skrev det fel, men de ja menar med de är väl typ att om man inte har nå förutsättningar att kunna ta hand om ett barn eller liknande, eller av annat skäl inte kan/vill ha kvar det så ska personen i fråga inte behöva ha det heller. Låt de något bättre? 😛 hoppas iaf du förstår vad jag försöker mena ..


   
SvaraCitera

För
pga självklara skäl.


   
SvaraCitera

ktts:

fråga inte behöva ha det heller. Låt de något bättre? 😛 hoppas iaf du förstår vad jag försöker mena ..

Förstår hur du menar 😛 Men tycker det är lite dubbelmoral att säga att det är ok att döda en gång men inte fler


   
SvaraCitera