Aviseringar
Rensa alla

Abort är INTE mord -.-


Ämnesstartare

Vet att det finns många liknande trådar men abort är inte mord.

Om det inte passar med barn under det tillfället och man bestämmer sig för abort så ska inte nån röv komma med skrämmade fakta/bilder o få personen att känna att den mördat sitt eget barn. Personen har ju inget som helst med det o göra, för det angår inte honom/henne.

För att mörda en person krävs det en levande individ, och man kan inte direkt kalla embyrot för en levande individ (?)


   
Citera
Ämnesstartare

It's all so clear to me know!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired][tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart att det är mord [smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske har barnet skrivit dagbok, då är man liksom en individ. :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Era jävla mördare! Hela bunten! Mördare!
Jag hoppas ni brinner i Helvetet. Djävulen väntar på er.
Era Barnamördare. SKÄMMAS skall ni göra.
SKÄMMAS.

Försök inte Lätta ditt Samvete med en Tråd din M Ö R D A R E.

-.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Litesnyggare:

-.-

[tired]


   
SvaraCitera

Angelize:

Era jävla mördare! Hela bunten! Mördare!
Jag hoppas ni brinner i Helvetet. Djävulen väntar på er.
Era Barnamördare. SKÄMMAS skall ni göra.
SKÄMMAS.

Håller med dig.


   
SvaraCitera

Tyck att det är mord eller ej. Sen att käbbla om ämnet är en annan sak. [y]


   
SvaraCitera

Litesnyggare:

Om det inte passar med barn under det tillfället och man bestämmer sig för abort så ska inte nån röv komma med skrämmade fakta/bilder o få personen att känna att den mördat sitt eget barn.

Fast tekniskt sett så gör man ju det. Du eliminerar ett levande människoliv. Sen om man tycker det är fel eller inte, är en annan sak.

Litesnyggare:

Personen har ju inget som helst med det o göra, för det angår inte honom/henne.

Det håller jag med om.

Litesnyggare:

För att mörda en person krävs det en levande individ, och man kan inte direkt kalla embyrot för en levande individ (?)

Det är en definitionsfråga.

Jag tycker helt klart att abort ska vara tillåtet. Däremot tycker jag att det missbrukas av många. Jag vet en tjej som inte "gillar" kondomer, och resonerar att hon kan ju ändå bara göra en abort ifall hon skulle bli gravid. Abort en gång, visst, för alla kan göra misstag(eller så kan olyckor hända, så som spruckna kondomer osv... Eller t.o.m. våldtäckt). Men när det blir ett primärt preventivmedel så tycker jag att det har gått riktigt snett.


   
SvaraCitera

Kagami:

Jag vet en tjej som inte "gillar" kondomer, och resonerar att hon kan ju ändå bara göra en abort ifall hon skulle bli gravid.

Sådant primitivt och ansvarslöst resonemang...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

Jag tycker helt klart att abort ska vara tillåtet. Däremot tycker jag att det missbrukas av många. Jag vet en tjej som inte "gillar" kondomer, och resonerar att hon kan ju ändå bara göra en abort ifall hon skulle bli gravid

håller med där, abort ska inte missbrukas isf


   
SvaraCitera

Jag tycker bara abort borde få göras om man har blivit t.ex. våldtagen.
Annars tror jag att de flesta vet att om man inte vill bli gravid borde använda preventivmedel, om man inte gör det får man faktist skylla sej själv !


   
SvaraCitera

Kagami:

Abort en gång, visst, för alla kan göra misstag(eller så kan olyckor hända, så som spruckna kondomer osv... Eller t.o.m. våldtäckt). Men när det blir ett primärt preventivmedel så tycker jag att det har gått riktigt snett.

Word på det!


   
SvaraCitera