Aviseringar
Rensa alla

Abort: Endast kvinnans beslut som betyder något?


reben

sluta knulla då
herregud


   
SvaraCitera

föreslår att om en tror sin sexpartner ha sådana intentioner, använd kondom!
eller så kanske det kan vara tid för manligt preventivmedel.
lobba för det.


   
SvaraCitera

Om man inte vill ha barn så får man använda skydd eller inte knulla gäller för både mannen och kvinnan. Men tycker att om mannen inte vill ha ett barn och kvinnan vill det och behåller det så är för det första feg och inte en man men han ska inte vara tvungen att betala eller något.


   
SvaraCitera

alltså de konstigaste och skevaste "argumenten" ever är ju ändå de i stil med "de finns kvinnor som låtsas gå på p-piller" eller "en del kvinnor ljuger om att de blivit våldtagna" etc.

kan man kanske bara SLUTA med att dra till med såna scenarion som argument när de i de allra flesta fallen är extremfall eller bara ovanliga?

det gör inte att man får fram en poäng bättre, det är bara att gripa efter halmstrån med invalid arguments.


   
SvaraCitera

ot: vet ej hur lagstiftningen ser ut, men ja. eftersom det är så att kvinnans kropp slits, hon tvingas tampas med illamående, riskerar att få stora skador i fittan och resten av kroppen under hela sitt liv etc, och sen att hon ska bära barnet i 9 månader och sedan måste trycka fram ungjäveln efter det...

ja, jag kan ju tycka att det känns rätt logiskt att personen som ska tvingas gå igenom allt detta får ta det slutgiltiga beslutet ändå.

abort är ju heller inget som snubben får ta konsekvenserna av, det är inte "bara" att göra det.

men det suger för snubbarna, särskilt om de tvingas betala när de inte har det säkert ställt.

hur kan man lösa det?


   
SvaraCitera

reben:
sluta knulla då
herregud

Bli statsminister genast!!


   
SvaraCitera
reben

Istechetvåpunktnoll:

Bli statsminister genast!!

tack för förtroendet


   
SvaraCitera

Alltså wtf. 

- jag vill göra abort

- nej. nej det tycker jag inte. du ska genomgå denna graviditet.

- ok 🙁


   
SvaraCitera

isola:
Alltså wtf. 

- jag vill göra abort

- nej. nej det tycker jag inte. du ska genomgå denna graviditet.

- ok 🙁

Mycket gladMycket glad


   
SvaraCitera

Knulla inte oskyddat. Gå inte med på att knulla oskyddat. Alternativt, knulla inte alls. 


   
SvaraCitera

reben:
sluta knulla då
herregud


   
SvaraCitera

linus333: Är det bara jag som tycker det är helt sjuk?

Vill inte gå så långt som att säga att det är "helt sjukt", men jag håller helt med om att mannen inte ska vara underhållsskyldig. Förutom det är så är det kvinnans kropp och kvinnans beslut och något som vore sjukt var om mannen fick bestämma eller vara med o bestämma om kvinnan ska genomgå graviditeten eller inte.

Både abort och graviditet har konsekvenser på kvinnans kropp och psyke, därför har ingen annan någon som helst rätt att säga till om vad kvinnan ska göra.

Om kvinnan däremot frågar sin partner om dennes åsikt eller vill att man fattar beslutet tillsammans/diskuterar, då är det en helt annan sak.

Hjärta


   
SvaraCitera

Tycker det är ytterst självklart att det är kvinnans beslut. 
-Jag vill behålla barnet. 
-Nej gör abort
-ok 🙁
Ska vi låta männen bestämma över kvinnornas kroppar? Älska patriarkatet♡♡♡♡ :-)))
Har mannen ej haft preventivmedel har han således gjort sitt val. Då har han tackat ja till en graviditet. Detspelar ingen roll om kvinnan nu skulle låtsas gå på ppiller. Mannen kunde använt kondom om han ej vill ha barn. Sen håller en ju på och forskar och utvecklar preventivmedel för män.

(normativt perspektiv^)


   
SvaraCitera

Om kvinnan lurar mannen och säger att hon ska ta p-piller eller liknande så tycker jag mannen inte ska behöva betala underhåll.
Eftersom det är kvinnans kropp så ska hon få bestämma själv om hon vill göra abort.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Ja det är väldigt sjukt. Ett ypperligt exempel på ett ställe där män är kraftigt diskriminerade. 

Ja sjukt att män diskrimineras när d gäller ngn annans kropp fy det är 2015!!


   
SvaraCitera