Aviseringar
Rensa alla

Abort


Ämnesstartare

Är du för abort eller emot abort?

Isf, vad har du för argument och åsikter?

TACK FÖR SVAR


   
Citera
Ämnesetiketter

Beror heelt på sits.

 Har man blivit våldtagen så är det klart att abort skall få göras enligt mig. 

Däremot om man bara skippa skydd för att de är jobbigt, inte lika skönt osv tycker jag man får stå sitt kastst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Beror heelt på sits.

 Har man blivit våldtagen så är det klart att abort skall få göras enligt mig. 

Däremot om man bara skippa skydd för att de är jobbigt, inte lika skönt osv tycker jag man får stå sitt kastst

håller med 🙂


   
SvaraCitera

Jag anser som så att det är kvinnans kropp och hon därmed har rätten att bestämma om hon ska bära runt på det. Och om det är en ofrivilligt graviditet, är abort givet för att inte få ett oönskat barn. Men samtidigt tycker jag att mannen ska ha viss delaktighet om barnet ska behållas, då det är hans barn också. Och han kanske inte vill ha ett oönskat barn upptrycks i ansiktet. Dock har han bara rätt att bestämma om sina spermier så länge de är innanför hans egna kropp. För hans del är de säkra korten att avstå sex helt, alternativt vara en pedant kondomanvändare. Om han nu inte vill ha barn, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
Jag anser som så att det är kvinnans kropp och hon därmed har rätten att bestämma om hon ska bära runt på det. Och om det är en ofrivilligt graviditet, är abort givet för att inte få ett oönskat barn. Men samtidigt tycker jag att mannen ska ha viss delaktighet om barnet ska behållas, då det är hans barn också. Och han kanske inte vill ha ett oönskat barn upptrycks i ansiktet. Dock har han bara rätt att bestämma om sina spermier så länge de är innanför hans egna kropp. För hans del är de säkra korten att avstå sex helt, alternativt vara en pedant kondomanvändare. Om han nu inte vill ha barn, alltså.

precis:)!


   
SvaraCitera
mynona

För. Oavsett hur graviditeten har uppkommit ska ingen människa mot sin vilja tvingas gå igenom en nio månader lång förlossning och en kroppsförändrande och riskabel förlossning mot sin vilja. Det handlar om en sex och jämställdhet - en kille riskerar ingen graviditet och förlossning om han glömmer kondomen i ett fylleknull. Att man ska få abort pga våldtäkt osv är inget att diskutera, men jag vill hellre försvara rätten att få abort för att man helt enkelt inte har lust att få barn. Det räcker bra som orsak. 


   
SvaraCitera

Reeeetooo: Däremot om man bara skippa skydd för att de är jobbigt, inte lika skönt osv tycker jag man får stå sitt kastst

så barnet ska alltså också straffas genom att få föräldrar som ej vill ha hen/ej kan/vill sköta om en ordentligt? smart.


   
SvaraCitera

Tjohej: Jag anser som så att det är kvinnans kropp och hon därmed har rätten att bestämma om hon ska bära runt på det. Och om det är en ofrivilligt graviditet, är abort givet för att inte få ett oönskat barn.

vill bara säga att jag blev lite glad över att läsa att du verkar ha ändrat uppfattning. än finns det hopp för mänskligheten osv.


   
SvaraCitera

Reeeetooo: Däremot om man bara skippa skydd för att de är jobbigt, inte lika skönt osv tycker jag man får stå sitt kastst

antar att du även är av uppfattningen att det enbart är kvinnan som ska "straffas"


   
SvaraCitera

Har gjort en poll i detta men orkante leta fram den


   
SvaraCitera

Jag är för abort. Jag har gjort abort. 
Jag tycker att alla människor har rätt att bestämma över sina kroppar. 


   
SvaraCitera

Tjohej:
Jag anser som så att det är kvinnans kropp och hon därmed har rätten att bestämma om hon ska bära runt på det. Och om det är en ofrivilligt graviditet, är abort givet för att inte få ett oönskat barn. Men samtidigt tycker jag att mannen ska ha viss delaktighet om barnet ska behållas, då det är hans barn också. Och han kanske inte vill ha ett oönskat barn upptrycks i ansiktet. Dock har han bara rätt att bestämma om sina spermier så länge de är innanför hans egna kropp. För hans del är de säkra korten att avstå sex helt, alternativt vara en pedant kondomanvändare. Om han nu inte vill ha barn, alltså.

bra där patric!


   
SvaraCitera

Jag är för abort i alla fall. 

Även ifall man har försökt skaffa barn kan man ju ångra sig senare. Det finns massa människor på jorden varför ska det födas oönskade barn då? 

Att abort är mord är bara bullshit enligt mig 


   
SvaraCitera
mynona

Reeeetooo: Däremot om man bara skippa skydd för att de är jobbigt, inte lika skönt osv tycker jag man får stå sitt kastst

Då är det ju dock bara tjejen som får stå sitt kast (i betydelsen graviditet och förlossning), inte killen. Vad tycker du om folk som blivit gravida av misstag, så som en sprucken kondom eller ett preventimedel som av någon anledning inte har fungerat, och som helt enkelt inte vill ha barn? 


   
SvaraCitera

Reeeetooo: Däremot om man bara skippa skydd för att de är jobbigt, inte lika skönt osv tycker jag man får stå sitt kastst

fan vad lack jag blir. 
vilket biologiskt kön har du? 
har DU gjort abort någon gång?
vilka preventivmedel har DU använt? 


   
SvaraCitera