Aviseringar
Rensa alla

Abort


stereo total:

fan vad lack jag blir. 
vilket biologiskt kön har du? 
har DU gjort abort någon gång?
vilka preventivmedel har DU använt? 

Jag är man. Nej har inte gjort abort någon gång då jag själv inte kan bli gravid.Nej mitt ex har inte behövt göra abort. Och ingen av dom som jag har haft samlag med heller. Varför? Jo för även om jag varit full eller nykter så har jag haft kondom. Alltså skyddat mig. 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Jag anser att abortlagen är alldeles för frikostig i sverige


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

antar att du även är av uppfattningen att det enbart är kvinnan som ska "straffas"

Är väl ett gemensamt ansvar att skydda sig. Så nej lika mycket mannens fel som kvinnans. Straffa båda.


   
SvaraCitera
mynona

Reeeetooo: Är väl ett gemensamt ansvar att skydda sig. Så nej lika mycket mannens fel som kvinnans. Straffa båda.

Biologiskt sett blir det dock bara tjejen som straffas eftersom endast hon går igenom en graviditet och förlossning. 


   
SvaraCitera

surething:
Är du för abort eller emot abort?

Isf, vad har du för argument och åsikter?

TACK FÖR SVAR

Det är väl upp till den gravida kvinnan att bestämma tycker jag.


   
SvaraCitera

Patrick:
Jag anser att abortlagen är alldeles för frikostig i sverige

Vad bra att du håller dig till SD:s partiprogram även i den frågan.
Hur mycket är du beredd att höja skatterna för oss som arbetar för att betala alla bidrag till de som inte har råd med fler barn men ändå kommer att få det med ditt förslag att det ska bli mindre frikostigt med abort?


   
SvaraCitera

mynona:

Biologiskt sett blir det dock bara tjejen som straffas eftersom endast hon går igenom en graviditet och förlossning. 

Sant på det sättet ja. Men behåller kvinnan barnet straffas mannen ekonomiskt. Underhållsbidrag t.ex.


   
SvaraCitera

Jag är för en jämställd abort.  


   
SvaraCitera

mynona: Då är det ju dock bara tjejen som får stå sitt kast (i betydelsen graviditet och förlossning), inte killen.

Killen får stå sitt kast genom att få ett barn han inte vill ha (eventuellt) och stå som ekonomiskt stöd och underhåll. Dock är det ju kvinnan som får den fysiska smällen. Kan även till sig att den blir psykisk. Finns såna fall också.

Reeeetooo: Är väl ett gemensamt ansvar att skydda sig. Så nej lika mycket mannens fel som kvinnans. Straffa båda.

Vadå straff? Ska tjejen släpa runt på ett barn i 9 månader, med allt vad det innebär? Ska man och kvinna få ett barn de inte vill ha, som straff? Stackars barn, säger jag. Ett barn ska inte ses som straff.


   
SvaraCitera

mynona: Biologiskt sett blir det dock bara tjejen som straffas eftersom endast hon går igenom en graviditet och förlossning.

Fysiskt och psykiskt, ja. Och det är hennes kropp, därmed är det hennes ord som är avgörande i slutändan. Och så ska det vara. Men mannen straffas i det ekonomiska.


   
SvaraCitera

Tjohej: ra. Men mannen straffas i det ekonomiska.

Anmäl

Citera

liksom tjejen. han kan också vägra betala och då tar de ut en liiiten summa som ungen och mamman knappt känner av.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Emot. Ett människoliv är ett liv och skall behandlas därefter. Man kan inte "ångra sig" och döda det, särskilt med sveriges goda omständigheter för barn.


   
SvaraCitera

isola: liksom tjejen.

Givetvis, självklart är det så.

isola: han kan också vägra betala och då tar de ut en liiiten summa som ungen och mamman knappt känner av.

Får han vägra, har han inte någon typ av skyldighet till underhåll?


   
SvaraCitera

tror sedan ej att de tar pengarna från föräldrn utan att de ges från försäkringskassan. hursom så är det på endast 1273 kr per barn.


   
SvaraCitera