Aviseringar
Rensa alla

Abort


Ämnesstartare

Hej,

Vi hade en diskussion i skolan idag om abort och vare sig det är bra elr dåligt. Vad tkr ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Bikaboo:
Hej,

Vi hade en diskussion i skolan idag om abort och vare sig det är bra elr dåligt. Vad tkr ni?

Nja, tycker väl att abort till mesta dels är en nackdel. Dels för att jag inte tycker om att döda liv och dels för att jag inte tycker om att ge kvinnor en chans att ta beslut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Nja, tycker väl att abort till mesta dels är en nackdel. Dels för att jag inte tycker om att döda liv och dels för att jag inte tycker om att ge kvinnor en chans att ta beslut. 

You had us in the first half not gonna lie.


   
SvaraCitera

Maymay:

You had us in the first half not gonna lie.

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en rätt så klurig fråga. Tycker det är en självklarhet fast man kan typ inte se abort som ett alternativ till preventivmedel.


   
SvaraCitera

Sådana där diskussioner i skolan hatar jag, eftersom jag inte tycker att min synvinkel får tillräckligt med uppmärksamhet. I alla fall...

Abort är mord, det vet jag. Men om nöjet av förlust av ansvar utväger det moraliska fel i mordet, det är jag inte säker på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra och nödvändigt för att hålla populationen nere


   
SvaraCitera

Malonexd:

?

Maymay menar att det låter bra i första delen, men sedan tagar det en mörk sväng på slutet, och att det är roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

?

FB_IMG_1557985058689.jpg


   
SvaraCitera

Viktigt att d finns lagligt. Folk kmr alltid göra aborter ändå så lika bra o göra d säkert


   
SvaraCitera

123fendas:

Maymay menar att det låter bra i första delen, men sedan tagar det en mörk sväng på slutet, och att det är roligt.

Hehe, bara min åsikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Hehe, bara min åsikt

Akta dig så inte alla pk nissar kommer efter dig nuParty


   
SvaraCitera

Maymay:

Akta dig så inte alla pk nissar kommer efter dig nuParty

Lol 😛


   
SvaraCitera

Malonexd:

Hehe, bara min åsikt

Oroa dig ej; jag är också misogyn.


   
SvaraCitera

123fendas:

Oroa dig ej; jag är också misogyn.

Då är jag inte ensam, som tur är


   
SvaraCitera