Aviseringar
Rensa alla

Abort


Personligen anser jag att möjligheten till abort bör vara en självklar rättighet


   
SvaraCitera

Sexuella nöjen ger inte rätten att mörda barn. Om du tycker att sex är viktigare än fortplantning så är du mentalt rubbad. 


   
SvaraCitera

Såklart man ska få göra abort


   
SvaraCitera
Cobrak

Ruttenfisk:
Personligen anser jag att möjligheten till abort bör vara en självklar rättighet

^


   
SvaraCitera
Cobrak

vissa i denna tråden asså lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
vissa i denna tråden asså lol

Låt dom vara dumma ;(


   
SvaraCitera
Kneg
 Kneg

Visst ska man få göra abort om du till exempel har blivit våldtagen,eller verkligen inte klarar av att ta hand om ett barn på grund av din sociekonomiska situation, men jag tycker heller inte att abort ska användas som en form av preventivmedel. Om du har haft oskyddat sex är det också du som får lida konsekvenserna, och i det här fallet är konsekvenserna att ett nytt liv skapas. 

Inte Jung:
Bra och nödvändigt för att hålla populationen nere

I teorin fungerar detta argument, i praktiken verkar det dock inte fungera. 1988 utfördes 37 585 aborter, och 2017 utfördes knappt 37 000 aborter. Antalet aborter har alltså inte ökat trots att populationen har ökat med 2,6 miljoner människor sedan 1988. 

Jag skrev en hel uppsats om detta tidigare under året, om du vill skumma igenom den är länken här.

(går i 8:an så kanske inte är den bästa texten men jag fick i alla fall A)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Personligen anser jag att möjligheten till abort bör vara en självklar rättighet

Håller med om detta Tumme upp


   
SvaraCitera

Kluven. Vid fall av våldtäkt/incest så tycker jag det självklart ska få utföras. 

Förövrigt tycker jag det är väldigt hemskt att man inte sätter något värde i det ofödda barnets liv. Allas rätt till liv är en mänsklig rättighet.


   
SvaraCitera

Det är bra att man kan välja att göra abort. De flesta väljer ju inte att göra en abort i första taget utan gör det om det känns nödvändigt. Finns t.ex många som gör aborter för att de inte känner att de kan klara av att ha ett barn, genomgå graviditeten eller att de inte är ekonomiskt stabila nog att ta hand om ett barn. Det finns mycket som skulle kunna bidra till att man väljer att utföra en abort. Jag tycker att det ändå är ett tufft beslut och att det är bra att det finns möjligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung: Bra och nödvändigt för att hålla populationen nere

Problemet är väl i så fall att de allra flesta aborter görs i sk industriländer där det föds minst barn och i de länder som ex Afrika och arabländer där det föds flest barn är abort förbjuden.


   
SvaraCitera
shuna

Abort hade varit fullt lagligt i alla länder om det var män som blev gravida. Kan vara värt att tänka på.


   
SvaraCitera

shuna:
Abort hade varit fullt lagligt i alla länder om det var män som blev gravida. Kan vara värt att tänka på.

du är jävligt skum


   
SvaraCitera

shuna:
Abort hade varit fullt lagligt i alla länder om det var män som blev gravida. Kan vara värt att tänka på.

Källa?Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:

Källa?Rullar ögonen

Allting är mäns fel ju 😉


   
SvaraCitera