Aviseringar
Rensa alla

Abort


Deinosuchus:

Ah okej, min unge kan inte känna smärta, då är det bara att injecera gift i dennes lilla hjärna! Den kan ju ändå inte känna någonting. Dags för en karriär, adjö framtida avkomma, far åt helvete alla förfädrar som skulle hatat mig för detta, hallå meningslös existens!

här är ett tips:
1 abortera inte avkomman i din livmoder om du inte vill
2 låt andra ta sina beslut utan att du är en douche about it


   
SvaraCitera
Hanne

Jag hade absolut gjort abort om jag blev gravid. Tänk att tvingas ha en levande varelse i magen som växer och rör på sig, det måste ju vara äckligare än att ha binnikemask. Inte konstigt att gravida mår illa, man mår ju illa bara av själva tanken. Och sedan förvara någon annans hjärna under huden så den kan ligga därinne och tänka massa ondskefulla tankar, att va gravid måste kännas som en skräckfilm. Jag vill heller inte överföra det lidande det innebär att vara människa på någon annan.


   
SvaraCitera
Pron
 Pron

Abort är helt och hållet ondska, oavsett om de känner smärta eller inte, nihilistisk galenskap. https://illinoisrighttolife.org/yes-an-unborn-baby-can-feel-pain-in-an-abortion-heres-the-scientific-proof/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tappade en insats med min vän och nu måste jag publicera mina nakenbilder.
Mina nakna bilder: photos


   
SvaraCitera

tycker att man har rätt att välja och avgöra själv. om man inte kan ge allt ett barn behöver - är det lika bra att göra abort, för att barnet ska slippa leva i ett dåligt familj


   
SvaraCitera

Det är bra ifall kvinnan inte vill ha barn, ibland funkar inte till exempel en kondom eller så är det inte ens kvinnans val att ha sex. Vi har rätt att bestämma över vår egen kropp


   
SvaraCitera

Pron:
Abort är helt och hållet ondska, oavsett om de känner smärta eller inte, nihilistisk galenskap. https://illinoisrighttolife.org/yes-an-unborn-baby-can-feel-pain-in-an-abortion-heres-the-scientific-proof/

Så om någon blir våldtagen och blir gravid till exempel, och kvinnan mår jättedåligt över det och verkligen inte vill föda nån våldtäktsmans barn så tycker du att hon ska behöva lida och inte kunna göra abort?


   
SvaraCitera

jag tycker det är bra


   
SvaraCitera

Bikaboo:
Hej,

Vi hade en diskussion i skolan idag om abort och vare sig det är bra elr dåligt. Vad tkr ni?

Bikaboo:
Hej,

Vi hade en diskussion i skolan idag om abort och vare sig det är bra elr dåligt. Vad tkr ni?

Abort i sig kan ju vara dåligt pga att det finns risk till att bli steril men tjejer som råkat bli gravida vid antingen för ung ålder eller oväntat som äldre underlättar det så mycket att det finns en väg ut ur graviditeten. Som ung så har man inte mycket konsekvens tänk och om det skulle hända att man blir gravid av misstag så borde man ha rätt till att rätta till det. Även fast man kan adoptera bort barnet om man inte kan behålla det så kommer den tjejen få leva med att hon lämna bort sitt barn för hon inte kunde ha kvar det och det barnet kommer växa upp och när hon/han får veta om att den är adopterad så kan dem tro att deras biologiska föräldrar inte ville ha henne/honom vilket kan leda till psykisk smärta, livet är jobbigt som det redan.


   
SvaraCitera

Personligen är jag emot att döda människor men det är bara min opinion


   
SvaraCitera

Bikaboo:
Hej,

Vi hade en diskussion i skolan idag om abort och vare sig det är bra elr dåligt. Vad tkr ni?

Den här förklarar allt du behöver veta om ämnet.

Tl;dr: Autonomi är det viktigaste vilket innebär att man borde ha rätt till abort


   
SvaraCitera
quex
 quex

Sverigevännen:
Personligen är jag emot att döda människor men det är bara min opinion

Vad har det med abort att göra?


   
SvaraCitera

Det beror på orsaken. Jag är emot att abort ibland används som preventivmedel. Det är endå ett liv därinne.
Men om det endå har blivigt eller om det vart våldtäkt eller krogragg så tycker jag att det är ok.
Svår fråga men den som äger kroppen äger oxå rätten av kroppen. 
Men ingen ska leka gud för det kan straffa sig


   
SvaraCitera
quex
 quex

Jusselaggar: Jag är emot att abort ibland används som preventivmedel.

Det är en myt att abort används så.


   
SvaraCitera

Att abort kan göras är i grunden bra då mödradödligheten minskar vilket ofta betyder att barnet också dör. Däremot ska abort i min mening inte göras hur sent som helst, det finns de som gjort abort i vecka 34, hade man inte velat ha barn borde man kunnat ha kommit på det långt tidigare. Det är bra att 95% av alla aborter görs före vecka 12, jag hoppas att det förblir så. att göra abort i låt säga vecka 24 betyder att barnet är ganska väl utvecklat och ungefär 50% av alla barn som aborteras överlever utanför magen dock med stora fysiska och mentala skador.
Det finns heterosexuella par som gjort allt för att kvinnan inte ska bli gravid att ma nbåde använder kondom och p-stav men ändå blir hon gravid, det är orättvist, att neka henne abort det vore galenskap.


   
SvaraCitera