Aviseringar
Rensa alla

Abort, rätt eller fel?


Ämnesstartare

Abortera alla borgarfoster 0:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kanske var mer fel förut när det inte fanns lika många, LIDANDE, människor i världen. Att det, kanske, är etiskt fel idag har egentligen ingen betydelse i jämförelse med hur fel det, egentligen, är när vi frossar, slappar, utnyttjar och ibland Bara existerar osv.

Om abort är helt fel, är det fel att inte ta in hela mellanösterns, afrikas, sydamerikas samt delar av nordamerikas lidande människor i Sverige. 


   
SvaraCitera
sincan

Vi kan väl säga som såhär att är man mot abort är man ca totalt inkompetent och bör jämställas med en lobotomerad amöba.

För det första är det totalt jävla huvudlöst och idiotiskt att föda ett oönskat barn, jag önskar att jag inte behövde förklara det här tydligare men världen är långt ifrån vad man önskar. Att föda ett barn in i ett dåligt/avslutat/ej befintligt förhållande är ej optimalt på några sätt, visst ett barn kan skapa en brygga mellan föräldrarna och få dem att återförenas men det är inte så att det oftast blir utfallet. Om man ej är i en fas i livet där ett barn passar in, t.ex. i studier eller vad fan som helst ska man också kunna välja bort det.

Ni som säger att abort är lika med mord kan jag bara säga en sak. Släpp sargen och rannsaka dig själv, sedan när brydde du dig om mord? När gjorde du något emot morden som sker? Du har säkert varor som är köpta billigare än vad de borde vara på grund av någon annans betalning i blod svett och tårar. Den globala balansen är fast i ett grepp där man ska utnyttja och kissa på de fattiga, där de dör varje dag på grund av detta, och då känns abort som det värsta man kan göra? Skjut dig själv med ett avsågat hagelgevär genom stjärten är du snäll och sätt dig sedan på en buss till världs ände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många vettiga svar och diskussioner i denna tråd, bra ungdomar.

Skriver verkligen under på det zodd skrev.

Ett oönskat barn kommer inte må bra, samt att tvingas bli förälder kan förstöra flera liv. 

Vi ska få bestämma över våra egna kroppar samtidigt som (vilket många här glömt) den andra parten,  mannen, måste få säga sin åsikt. Det hade jag velat om jag var utav det kön som inte kan bära barnet. Men ja, den som bär barnet är den som tar det slutliga beslutet, men det är många dilemman och framförallt liv att tänka på, sig själv, partnern och det eventuella barnet..

..

Det är ALDRIG någonsin ett enkelt beslut och jag tycker det största felet är att ett helt samhälle, som inte har något med det ENSKILDA fallet och de ENSKILDA individerna att göra, sitter och diskuterar och försöker påverka huruvida det är rätt eller fel. 

Något som tyvärr antagligen aldrig hade problematiserats på samma sätt om mannen bar barnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt rätt att få göra abort om man så önskar. Hjärta 

Och bestämmer en kvinna sig för att behålla ett barn med en kille som absolut inte vill ha ett barn nu eller kanske någonsin, så ska han ej behöva ha några skyldigheter. Rodnar Men kan tänka mig att dom borde ha skyddat sig lite bättre. Men har väl hänt att kvinnor tar saken i egna händer o slutar ta t.ex. p-piller utan att säga något. elakt Ledsen


   
SvaraCitera

Gör abort om du vill. Jag bryr mig inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är självklart att tjejer ska få göra abort. De som hänvisar till "livets värde" bör ha i åtanke att människan i sitt tidigaste utvecklingsstadie inte är mer själsligt nyanserad än random insekt - det som tillskrivs signifikans torde följaktligen vara fostrets potentiella mänsklighet snarare än den varelse som faktiskt aborteras. För övrigt -bör- inte barn födas om inte båda föräldrarna vill det.

E5HGsez.jpg


   
SvaraCitera

GUD hur kan det här fortfarande vara en fråga 2013??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

image_273.jpg


   
SvaraCitera

Varken rätt eller fel. Handlar mest om vilken situation man sitter i och på en helhets bild om ungen kommer få en bra uppväxt omringad av bra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är varken eller, men i min mening borde abort väga tyngre än motsatt val, då ett barn är ett stort åtagande. Emellertid är ju detta inte mitt beslut utan kvinnans.


   
SvaraCitera

Abort är 100% rätt, varför ska den vara emot? Det är fritt att tänka själv och känna när man inte kan ta beslut att bilda familj. Tänk på alla som blir t.ex. våldtagna, ska de bära på barnet vars våldtäktsman är fadern? Alla som är emot abort är det seriöst något fel på enligt min åsikt.


   
SvaraCitera