Aviseringar
Rensa alla

Absolut torr


Ämnesstartare

Jag har en fråga. Jag svettas ibland mycket i de nedre regionerna och jag frågade på apoteket om det finns något mot svettningar och dom sa absolut torr är bra. Nu har jag använt det men har fått klåda. testade att också använda lite på snoppen för att få bort fukten/svetten. Vad ska jag göra? Kan man använda idomin salva för att återfukta? börjar få sår. 


   
Citera

tror inte du skall använda det på sådana ställen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men går det att använda idominsalva för att återfukta? Eller ska man använda något annat??


   
SvaraCitera

Fråga om svettningar där nere, inte generellt svettningar. Då tror man att det är för t.ex händer, fötter eller armhålor


   
SvaraCitera

Resurrectio: Men går det att använda idominsalva för att återfukta? Eller ska man använda något annat??

idomin är väl typ vaselin så det gör egentligen ingenting mer än att skydda huden, använd någon vanlig hudsalva


   
SvaraCitera

Vet inte har aldrig prövat gnugga Niklasw i min armhåla.... HAAAAAAAAAAAAAAA


   
SvaraCitera

Skulle verkligen inte rekomendera absolut torr. speciellt inte i nedre regionerna. Fick själv testa de dock för armhålerna. Hade typ en brännande och kliande klåda i 3 veckor. :s

Har du testat och pratat med en läkare? De kanske vet något som hjälper. (tänker nu på sådant som kräver recept) 


   
SvaraCitera

Resurrectio: Nu har jag använt det men har fått klåda

Läste du bipacksedeln? Borde nog stå att du inte ska använda på andra områden är vad det är avsett för.

DennyAurion: Hade typ en brännande och kliande klåda i 3 veckor. :s

Hände mig också första gången men berodde främst på att jag tagit bort lite hår från armhålan några dagar innan så det var känsligt där 😉


   
SvaraCitera

Lav: Det kan ju förklarat för mig då med. xD 


   
SvaraCitera