Aviseringar
Rensa alla

Abstrakt?


Ämnesstartare

Tänkte bara höra hur ni föredrar konst?
själv så älskar jag abstrakt konst och med konst menar jag musik, teater, dans allt sånt
jag e då dansare och har upptäckt att abstrakt dans när man får tolka själv osv är mycket intressantare och roligare att se än när det är värsta showen där man får veta allt om, de nu finns nått att veta det vill säga.

men vad tycker ni?
skulle va kul o höra andras åsikter 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag tycker om att vara konservativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar konst som bara jag fattar (Som vad? Men det säger jag ju inte [mad] Skit i det då [zzz] Ja)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror på sammanhanget säger jag som en tråkis. men abstrakt kan vara väldigt vacker om det inte går över i för mkt. och konservativt kan bli mer gemensam styrka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar målningar. Fast dans teater etc är ju inte alls fel. All konst är bra konst : ) Förutom skulpturer typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Jag gillar målningar. Fast dans teater etc är ju inte alls fel. All konst är bra konst : ) Förutom skulpturer typ.

Men, skulpturer är ju ett hantverk om något! [shake]

Jag tål inte allt för abstrakt konst, sådant som en apa kan måla och sedan försöka tolka det.
Färgkombinationer är aldrig fel dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Men, skulpturer är ju ett hantverk om något!

Ja, men kan man inte räkna det till konst typ? Jag har alltid tänkt att det är ngn form av konst ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Ja, men kan man inte räkna det till konst typ? Jag har alltid tänkt att det är ngn form av konst ;(

JO!
[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar när det är drivet till vanvett.


   
SvaraCitera

Abstrakt är att vara svårdefinierat, och därmed är det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Jag tål inte allt för abstrakt konst, sådant som en apa kan måla och sedan försöka tolka det.

ne iblan kan de hela kanske gå i överstyr men då anser jag nästan inte att det äns är konst längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitzii:

ne iblan kan de hela kanske gå i överstyr men då anser jag nästan inte att det äns är konst längre

Meh.. jo det räknas som konst. Och du gillar antagligen inte alltför absetrakt konst då antar jag?

Då är du inte ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Meh.. jo det räknas som konst. Och du gillar antagligen inte alltför absetrakt konst då antar jag?

ne men jag anser att det ska ligga en tanke bakom konst annars är det inte konst då är det bara nått som är gjort typ, men okej jag har nog oxå en gräns när de gäller att gilla för abstrakt konst men iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitzii:

ne men jag anser att det ska ligga en tanke bakom konst annars är det inte konst då är det bara nått som är gjort typ, men okej jag har nog oxå en gräns när de gäller att gilla för abstrakt konst men iaf 🙂

Ja, klart det finns konst som ser ut som skit fast har en väldigt djup tanke bakom, den konsten kanske inte är "snygg"

Konst för mig är något hantverk som det ligger en tanke bakom, en vision som man fått fram på ett begåvat sätt. Typ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar när stilen är typ realistisk men motivet är nåt coolt och nytt, typ Beksinski

Några beksinski-bilder: http://www.gnosis.art.pl/iluminatornia/sztuka_o_inspiracji/zdzislaw_beksinski/zd...

http://i71.photobucket.com/albums/i157/xitazuradaisukix/beksinski/zdzislaw_beksi...


   
SvaraCitera