Aviseringar
Rensa alla

Abstrakt?


Ämnesstartare

Skitzii:

ne men jag anser att det ska ligga en tanke bakom konst annars är det inte konst då är det bara nått som är gjort typ, men okej jag har nog oxå en gräns när de gäller att gilla för abstrakt konst men iaf 🙂

Tanken kanske skall växa hos dig som betraktare snarare än hos konstnären? Allt som väcker fantasin är bra konst, sen om man gillar det är en helt annan sak. Ingen har påstått att man måste förstå konst, bara den startar en tankeverksamhet så han man ju lyckats ganska bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjao:

Några beksinski-bilder: http://www.gnosis.art.pl/iluminatornia/sztuka_o_inspiracji/zdzislaw_beksinski/zd...

den där avskyr jag.

Mjao:

http://i71.photobucket.com/albums/i157/xitazuradaisukix/beksinski/zdzislaw_beksi...

medan den där var ritktigt ball.

Jag gillar abstrakt konst. Jag gillar abstrakt, i största allmänhet. Jag gillar konst i största allmänhet. Jag kan inget om dans, har aldrig försökt lära mig. Vet inte vad abstrakt dans innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xD Upptäckte nu att ingen av länkarna jag skickade funkade. Om ni vill se bilder av Beksinski så är det bara att googla hans namn (beksinski) i bilder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker om när det är en tanke bakom det hela.

Abstrakt konst har säkert en tanke, i alla fall viss abstrakt konst.


   
SvaraCitera

Jag gillar mest expressionistisk konst. Alltså målningar, teckningar osv.
När det kommer till teater och dans är jag mer för traditionella stilar. Klassisk balett som exempel.
Det beror ju helt på. Jag gillar inte när det blir flummigt och pretto. Blir ofta det i allt för modern dans. Vi gjorde en hel del konstiga dansprojekt, tolkningar av dikter och annan abstrakt, värdelös skit när jag gick teater i första ring. Usch. Jag bytte.
Men, såklart kan det ju bli bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timing!
Vi gjorde en abstrakt improvisation idag!
Vi fick färgen grön och skulle sedan gestalta den.

Mycket intressant! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Vi fick färgen grön och skulle sedan gestalta den

ja sånt e kul 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitzii:

Tänkte bara höra hur ni föredrar konst?

föredrar musik å sånt mest. d ska liksom känas i kroppen när man står där å lyssnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elgmeister:

föredrar musik å sånt mest. d ska liksom känas i kroppen när man står där å lyssnar.

Googla lite på Hofesh Shechter, grym musik och cool dans. Gillar hans koreografi och musik som fan.


   
SvaraCitera

Kolla på balettföreställningar verkar urtråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Googla lite på Hofesh Shechter, grym musik och cool dans. Gillar hans koreografi och musik som fan.

haha va fan va de för skit?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Kolla på balettföreställningar verkar urtråkigt.

de beror på hur bra gjorda de är, om de händer saker och är en rolig berätelse så funkar det att se 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera