Aviseringar
Rensa alla

Abu Dhabi ungdomar


Ämnesstartare

Hej! Jag är 16 år och ska flytta till Abu Dhabi med min familj om ett par månader, men nu undrar jag.. vad gör ungdomar egentligen? Har läst att man inte dricker alkohol osv. vilket jag som tonåring har gjort i Sverige. Men vad gör man?? HJÄLP.


   
Citera

alkohol dricker man inte offentligt och öppet som man gör här, men det finns klubbar, stränder, krogar, restauranger etc där man kan dricka alkohol 

ungdomarna gör precis som ungdomarna gör här = ) lr dricker du alkohol 24/7??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej absolut inte! Men på helger brukar det ju vara fester för folk i min ålder, och dom brukar jag ofta gå på. Är det sådana fester för ungdomar i high school där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo lr dricker du alkohol 24/7??

Nej absolut inte! Men på helger brukar det ju vara fester för folk i min ålder, och dom brukar jag ofta gå på. Är det sådana fester för ungdomar i high school där?


   
SvaraCitera

powerpuff123:
Hej! Jag är 16 år och ska flytta till Abu Dhabi med min familj om ett par månader, men nu undrar jag.. vad gör ungdomar egentligen? Har läst att man inte dricker alkohol osv. vilket jag som tonåring har gjort i Sverige. Men vad gör man?? HJÄLP.

På med slöjan och lev ett sunt liv by the book of the Al-Quraan


   
SvaraCitera

powerpuff123:

Nej absolut inte! Men på helger brukar det ju vara fester för folk i min ålder, och dom brukar jag ofta gå på. Är det sådana fester för ungdomar i high school där?

är det en internationell skola? de invånarna som bor där festar inte lika mycket som man gör här, kanske på födelsedagar, högtider osv

det är mycket annorlunda än sverige. där är det ens jobb/plugg/betyg som ger hög status och inte det sociala livet/vännerna, här är det nästan tvärtom så förvänta inte dig att studentlivet e på topp där = )
däremot finns det tusen saker att göra i abu dhabi som du själv kan dra på eller med familjen, eller någon vän utanför skolan.


   
SvaraCitera