Aviseringar
Rensa alla

Acceptera sin jävla längd (och andra jävla grejer)?


b1son
Ämnesstartare

Jag hatar att må helt dåligt för min längd, jag tänker ofta "jag ska vara glad att jag kan gå och har ben osv" men sen vill jag börja gråta när jag tänker på att mina ben är typ 60 cm långa och min överkropp 120 cm.

Så jag hatar det. Vill inte hata min längd, men vet verkligen inte hur jag ska acceptera den, för jag hatar att vara så lång också. HATAR. Alla mina buddies är typ 165 och bara "buhu jag vill vara 150 cm lång eller så vill jag ha en kille som är 2 m lång". Medan jag sitter där och tänker "buhu ingen är ett huvud längre än mig". Samtidigt vill jag inte att det ska vara ett problem för det är ett så sjukt löjligt problem att man vill skratta åt det. Är man en kort person fångad i en lång persons kropp eller (skulle man inte bara tänka "wow vad mycket man ser här uppifrån" då)?

Så hur fan accepterar man att man är tjej och aslång (och har korta ben)?

Och i allmänhet, hur accepterar man sig själv? Vill inte gå omkring och må dåligt över det och vill inte utstråla osäkerhet 24/7 för att jag hatar min längd. Så vill verkligen acceptera min längd, men vet inte hur.


   
Citera

böghög:

ill verkligen acceptera min längd

Görre! Görre! Görre! Görre!


   
SvaraCitera

Dagens problem.. Tjejer alltså! [zzz]


   
SvaraCitera

Hur man accepterar sig själv? Tycker att det är en väldigt bra fråga.
Egentligen vill jag helst bara säga att du måste "växa som person" och "det kommer att gå över", men det är ju lätt för mig att säga som kommit en ganska bra bit på vägen att acceptera mig själv, och gissar att det inte hjälper dig särskilt mycket just nu.
Att du är medveten om att det är en onödig grej att hänga upp sig på är absolut ett steg i rätt riktning. Den förändring du vill ha (alltså, det att vara nöjd med och acceptera dig själv) måste komma ifrån dig själv. Tror att du skulle behöva slippa tänka på och lägga fokus vid din längd så ofta för att snabbare lära dig att acceptera den, men hur det skulle gå till vet jag inte. Känns ju orimligt att du skulle behöva sluta umgås med dina kortare vänner t.ex.

Föreslår att du i alla fall fortsätter som du gör nu, fortsätt att intala dig själv om att det inte är något du egentligen behöver bry dig om. Tror att det kommer att bli lättare framöver.

S3ON:

Dagens problem.. Tjejer alltså!

Idiot.


   
SvaraCitera

ingenting sker av sig jsälv, men har du tur så kommer det med att du blir äldre, om inte, välkommen in i ett liv av avig sorg


   
SvaraCitera

böghög:

120 cm.

+

böghög:

60 cm

=180cm?

Det är inte konstigt på något sätt?[tard]


   
SvaraCitera
Tyrael

Miceparade:

Idiot.

Nej, han har rätt. Tjejer har overkliga komplex, visst - det är samhällets fel, men tjejer låter sig kontrolleras av samhället.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Nej, han har rätt.

Gör honom inte till en mindre idiot och har ganska lite med saken att göra tbh.

Tyrael:

Tjejer har overkliga komplex, visst - det är samhällets fel, men tjejer låter sig kontrolleras av samhället.

Till skillnad från alla andra eller vadå? Det gör fortfarande hans kommentar till en jävligt dålig sådan i en tråd som denna, särskilt eftersom tjejen i fråga verkar fatta vad som är problemet, ställer sig vettiga frågor och ber om hjälp. Om man stör sig på att småbrudar plockar på sig helt störda komplex kan man ju antingen hålla sig ifrån dem, eller hjälpa dem att inse hur orimliga deras krav är.


   
SvaraCitera
Tyrael

Miceparade:

Gör honom inte till en mindre idiot och har ganska lite med saken att göra tbh.

Hur har det inte med saken att göra - han kommenterar hennes problem. Så on-topic det kan bli.

Miceparade:

Till skillnad från alla andra eller vadå?

Hmm.. ja, tjejer har mer overkliga komplex än de flesta killar.

Miceparade:

Det gör fortfarande hans kommentar till en jävligt dålig sådan i en tråd som denna, särskilt eftersom tjejen i fråga verkar fatta vad som är problemet, ställer sig vettiga frågor och ber om hjälp. Om man stör sig på att småbrudar plockar på sig helt störda komplex kan man ju antingen hålla sig ifrån dem, eller hjälpa dem att inse hur orimliga deras krav är.

Tycker att det han skrev stämmer bra in på "hjälpa dem att inse hur orimliga deras krav är.", även om det är ett mindre trevligt sätt att skriva det på. JAG bryr mig om att hur han skrev det är mindre trevligt - verkligheten är mindre trevlig.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Hur har det inte med saken att göra

Det hade inte med saken att göra som i huruvida han hade rätt eller fel hade inget med varför jag kallade honom idiot att göra. Yttrade mig inte heller om huruvida det var on topic eller ej.

Tyrael:

Hmm.. ja, tjejer har mer overkliga komplex än de flesta killar.

Du sa att det är samhällets fel att tjejer har en massa sjuka komplex, men sedan avfärdade du det genom att säga att tjejer ju låter sig styras. Min fråga var alltså "de låter sig styras, till skillnad från alla andra?". Du är minst lika mycket slav under samhälleliga normer och konventioner som nån annan här. Att inbilla sig annat vore att lura sig själv.

Tyrael:

Tycker att det han skrev stämmer bra in på "hjälpa dem att inse hur orimliga deras krav är."

På vilket sätt då menar du? Hur tror du att en sådan kommentar mottas?

"Haha, ja du har så rätt jag inser att jag är en korkad tjej, ska genast lägga ner, tack för hjälpen! [love]"

Det var en sjukt opedagogisk kommentar om hans avsikt nu var att hjälpa (vilket jag tvivlar på), därför tycker jag att han förtjänar att kallas idiot, och därför tycker jag att han kunde låtit bli tråden från första början. Den där attityden föder om något bara fler osäkra småtjejer, så det är ju verkligen att skjuta sig själv i foten om man nu stör sig på dem.


   
SvaraCitera

Var stolt över din längd, det är skitcoolt med riktigt långa brudar!


   
SvaraCitera

Tyrael:

Nej, han har rätt. Tjejer har overkliga komplex, visst - det är samhällets fel, men tjejer låter sig kontrolleras av samhället.

Killar med.


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

S3ON:

Dagens problem.. Tjejer alltså!

Jag fattar vad du menar. Och jag nämner också i mitt inlägg att jag inser hur löjligt detta "problem" är. Men det gör det inte till mindre av ett problem för mig, och ett problem jag verkligen vill lösa därtill.

Miceparade:

Föreslår att du i alla fall fortsätter som du gör nu, fortsätt att intala dig själv om att det inte är något du egentligen behöver bry dig om. Tror att det kommer att bli lättare framöver.

Detta hjälper. Tack!

Sen kan jag ju säga att jag antagligen är lite för gammal för det här problemet, men det gör mig bara mer ivrig att verkligen försöka acceptera min längd. Lättare sagt än gjort, dock.


   
SvaraCitera

Ja.. hur accepterar man sig själv? det kommer med tiden.. det handlar om mognad och att växa in i sig själv, lära känna sig själv. Vara nöjd.

Det kommer med tiden


   
SvaraCitera

Istället för att se din längd som något dåligt se det som något bra de flesta modellerna är väl ganska långa? 🙂


   
SvaraCitera