Aviseringar
Rensa alla

Accepterar du homosexuella?


time
 time

AmenHoeStepp:

Tar detta som en komplimang, tack!

Ja, det var vettigt resonerat. Jag brukar vanligtvis ställa mig tveksam till just uttryck som acceptans och tolerans gentemot grupper, men idag tänkte jag inte alls, tydligen. Utgår i och för sig från att TS inte tänkte i de banorna när hen skrev "accepterar du....". 


   
SvaraCitera

time: Ja, det var vettigt resonerat. Jag brukar vanligtvis ställa mig tveksam till just uttryck som acceptans och tolerans gentemot grupper, men idag tänkte jag inte alls, tydligen. Utgår i och för sig från att TS inte tänkte i de banorna när hen skrev "accepterar du....".

Hen visar ju dock i sin formulering, oavsiktligt eller inte den inställning många "toleranta" har, nämligen att man tillåter någon att vara på det ena eller andra sättet, vilket i och för sig är ordets ursprungliga innebörd, så det är inte så underligt. Tolerans respektive acceptans förutsätter ju dessvärre en form av maktförhållande som är svårt att kringgå. 


   
SvaraCitera
mynona

AmenHoeStepp:
Kan lika lite acceptera eller inte acceptera homosexuella som jag kan eller inte acceptera träd.

Är ordet acceptans inte bättre än tolerans i sammanhanget?    


   
SvaraCitera

mynona: Är ordet acceptans inte bättre än tolerans i sammanhanget?

Jo, antagligen lite.


   
SvaraCitera

Ja så länge dom,inte raggar på en och håller händerna borta ifrån mig! 


   
SvaraCitera

Smilen:
Accepterar du och tycker det är okej att folk är homosexuella? Dom får vara det om de vill och jag har ingenting emot det. 

Vara fördomsfri. 

För det första så att säga "dom får vara det om dom vill" är ungefär som att säga att, att vara homosexuell är något en väljer att vara vilket är otroligt fel. För det andra, så säger du "dom får och dom vill" vilket är typ som att säga att homosexuella är en helt annan typ av människa vilket även är fel på 7382910 olika levlar. Alla människor är lika värda, sen finns det ju åsnor som verkligen inte fattar det. Tänk lite på HUR du skriver dina trådar framöver för det kan vara väldigt triggat och folk kan ta väldigt illa upp, men tror vi alla förstod vad du menade 


   
SvaraCitera

Smilen: Ja

Oja Blink


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
Oj vilken radikal tråd

Jag håller med


   
SvaraCitera

Smilen: Ja, inga tvivel! 


   
SvaraCitera

Starkill91 :
Ja så länge dom,inte raggar på en och håller händerna borta ifrån mig! 

😀


   
SvaraCitera

Jag tror UM vet var jag står i denna fråga. Glad


   
SvaraCitera

Niklas:

😀

Ja många bögar tycker att jag är snygg.....Tumme nedGråterFörvirrad


   
SvaraCitera