Aviseringar
Rensa alla

acne + medicin!


Ämnesstartare

Jag ska gå till farbror doktorn för att få medicin mot acne. Så jag tänkte höra vad ni har bäst erfarenheter av för mediciner!

Ni som genomfört antibiotikakurer mot acne, vilka resultat har detta gett och har de resultaten även hållt i sig efter avslutad kur?
Har ni fått biverkningar av antibiotikan när ni ätit den under så lång tid, isf vilka?


   
Citera
Ämnesstartare

Amputation har för mycket biverkningar för att vara bra, fast det är väldigt effektivt!


   
SvaraCitera

Vet ingenting om antibiotikakurer mot acne, men min kompis hade acne och fick några p-piller som funkade jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Amputation har för mycket biverkningar för att vara bra, fast det är väldigt effektivt!

amputera huvudet menar du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah du vet mitt resultat och hur det har hållt i sig.. fick inga biverkningar heller, åt inte så länge typ 3-4 månader. det dryga med tetralysal är bara att man helst inte ska glömma ta ett enda piller för då kan funktionen avta och man kan inte börja om för man är typ imun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

det dryga med tetralysal är bara att man helst inte ska glömma ta ett enda piller för då kan funktionen avta och man kan inte börja om för man är typ imun.

fan vad drygt, jag kommer ju glömma dom hela tiden :S får isf ställa mobillarm två gånger om dagen, det funkar ju..

Lounge fact:

ah du vet mitt resultat och hur det har hållt i sig..

hur länge sen var det du avslutade kuren nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

amputera huvudet menar du då?

amenprecis


   
SvaraCitera

Kör någon från ACO tror jag... nån liten tub med någon kräm som svider som fan. [sad] Dock får det endast använda på små områden osv, men lider inte av mycket finnar [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Kör någon från ACO tror jag... nån liten tub med någon kräm som svider som fan.

resultat?

Litar inte riktigt på apotekets grejer heller.. har inte tidigare fått resultat av basiron iaf. Det var iofs många år sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

fan vad drygt, jag kommer ju glömma dom hela tiden :S får isf ställa mobillarm två gånger om dagen, det funkar ju..

ja eller ha en såndär pillerlåda som man får vana att kolla i femtiosju ggr per dag? så ser man om man har tagit pillret på morgonen osv [crazy]

framtidstron är död:

hur länge sen var det du avslutade kuren nu?

1 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingenting har fungerat på mig. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ja eller ha en såndär pillerlåda som man får vana att kolla i femtiosju ggr per dag? så ser man om man har tagit pillret på morgonen osv

mm, kanske funkar! Om jag har den på köksbänken jämt.

Geigerzähler:

Ingenting har fungerat på mig.

Vad har du testat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Vad har du testat?

Alla möjliga cremer, kosttillskott och sådant. Får ju inte äta antibiotika efter som att jag är jätteallergisk. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Får ju inte äta antibiotika efter som att jag är jätteallergisk.

Juste! Det är främst antibiotikakur jag bestämt mig för att testa men antar att man dessutom kompletterar med någon slags kräm.
Haru testat någon aha-syra? Jag fick bra resultat av acnix som innehöll mjölksyra men den har slutat säljas, ska när jag blivit förmögen i framtiden köpa något liknande igen. Det är det enda jag testat som gett bra effekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Haru testat någon aha-syra?

Ingen aning, får man dessa på recept?


   
SvaraCitera