Aviseringar
Rensa alla

Aco Spotless Deep Cleansing mot finnar..?


Ämnesstartare

Hej! Jag har ganska torr hy med ganska många små finnar, eller vitt talg som sticker ut. Mamma var nyss på apoteket och de rekommenderade Acos Spotless Deep Cleansing och sen en återfuktande kräm som man tar efteråt i samma serie. Någon som provat detta och vet om det fungerar?


   
Citera
Ämnesstartare

liviz:

Mamma var nyss på apoteket och de rekommenderade Acos Spotless Deep Cleansing och sen en återfuktande kräm som man tar efteråt i samma serie.

Det är en tvätt med salisylsyra och en återfuktande kräm utan fett (antagligen med lite salicylsyra i). Kan fungera mor mild akne. Benzoylperoxid har bättre effekt.


   
SvaraCitera

Hampie:

Det är en tvätt med salisylsyra och en återfuktande kräm utan fett (antagligen med lite salicylsyra i). Kan fungera mor mild akne. Benzoylperoxid har bättre effekt.

coolt, någon med koll.

liviz:

de rekommenderade Acos Spotless Deep Cleansing

nejmen oj, rekommenderade dom verkligen sitt eget märke? Underligt[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rengöringen är jävligt uttorkade, och krämen är bara skit. Passar inte om du har torr hud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ACO Spotless Deep Cleansing fungerade inte alls för mig.
Mina finnar blev bara värre.
Jag rekommenderar Basiron.


   
SvaraCitera

Sockerconny:

Passar inte om du har torr hud.

den är ju inte för torr hud heller..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sockerconny:

Rengöringen är jävligt uttorkade, och krämen är bara skit. Passar inte om du har torr hud.

Nej asså från början hade jag ju fet hy, och det var antagligen därför jag fick en del finnar. Men sen började jag med att badda pannan (där jag har finnar) varje kväll med alsolsprit och sedan skölja med vatten, funkade ett tag. Men nu är huden för torr och då producerar den ännumer fett. Men jag har ju "egentligen" fet hy, den har ju bara blivit lite torr pga alsolspriten..

Complicated:

nejmen oj, rekommenderade dom verkligen sitt eget märke? Underligt

Ja, vad annars ska de rekommendera? Det har ju bara grejer från sitt eget märke där nästan. [crazy]


   
SvaraCitera

liviz:

sen började jag med att badda pannan (där jag har finnar) varje kväll med alsolsprit och sedan skölja med vatten, funkade ett tag. Men nu är huden för torr

no shit [shake][tard]


   
SvaraCitera
Kaayi

ACO acnelösning är bra mot finnar och mot det torra så kan du köra med valfri kräm/ansiktsmjölk efteråt. Jag rekommenderar.. Nordic Essentials, en rosa flaska. [smile]


   
SvaraCitera

Har aldrig provat Aco Spotless Deep Cleansing, men jag har något annant att rekomendera.
Derocosmetics: Synchroline-serien. Synchroline är ett italienskt märke och fungerar mycket bra till torr- och fet hy. Jag har själv provat den och jag är mycket nöjd med resultatet. På en vecka reducerades hudproblemen drastiskt, man kunde se dag för dag hur det försvann mer och mer.

De produkter jag skulle tro passar dig:
Synchroline Aknicare Remover
Synchroline Aknicare lotion
Synchroline Aknicare cream

Använd c:a 2-3 gånger per dag. Jag brukar ta morgon och kväll. Produkterna är VETENSKAPLIGT testade och räknas som medicin.

Länkar för mer info:
http://www.synchrolineapoteket.se/nav15609?type=sp
http://www.synchrolineapoteket.se/nav15610?type=sp
http://www.synchrolineapoteket.se/nav15635?type=sp

Lite om företaget, så du vet vilka de är osv:
http://www.synchrolineapoteket.se/foretaget/


   
SvaraCitera

finns krämer som funkar, men så fort du slutar använda dem dagligen får du lite problem igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har använt basiron i snart ett halvår och det har rensat mitt ansikte från finnar, men det kommer några då och då fast dem elimineras snabbt 😀 Men jag har nyss börjat använda det nya Acnicyl både cleanser och cream känns riktigt skönt när man har tvättat och när man använder creamn så blir man inte torr i fejan, är dock en sådan person som använder ganska myckert återfuktning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apoteket rekomenderar alltid ACO, därför att det är deras egna märke, men det är inte bra jämfört med andra.

Hemligheten mot finnig och oren hy är att använda en ansiktsskrubb helst en gång om dagen.
Man ska även använda kräm 1-2 gånger om dagen, basiron,epiduo osv är bra grejer.

Sen kan man även få utskrivet antibiotika som kan heta tex tetralysal.
Det är tabletter som gör att huden inte tillverkar lika mycket talg.

[y]


   
SvaraCitera

Jag brukar få finnar ibland när jag är stressad. Det enda som hjälper är cleracils concealergrej som man döljer finnar med. Då försvinner dem under natten.


   
SvaraCitera

differin [y]


   
SvaraCitera