Aviseringar
Rensa alla

ACTA - Det är inte slut.


Ämnesstartare

Det är så här det går till när män med makt inte får som dom vill dom pressar in idén igen bara ett annat namn för att det ska kunnas tas upp igen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comprehensive_Economic_and_Trade_Agreement
(CETA)

Alla ni som hjälpte till för att försöka stoppa ACTA avtalet, det är inte över... det lär det inte vara tills de med makt har fått som de vill det nya paketet och förslaget heter numera CETA.


   
Citera
Ämnesstartare

lika bra o ge upp 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är nog lättare att visa hur fel det fungerar i praktiken när det är gällande än att agera förebyggande tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fet keffing:

lika bra o ge upp 🙂

Ha ja typ... fast nää kan inte göra det.


   
SvaraCitera

Monty Cantsin:

är nog lättare att visa hur fel det fungerar i praktiken när det är gällande än att agera förebyggande tyvärr

Vad det inte det som sades om EU-medlemskapet också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulde:

Vad det inte det som sades om EU-medlemskapet också?

Jo, men som du själv ser så hittar de bara på något nytt när en sak misslyckas, om inte annat för att trötta ut alla motståndare, låt det hända men vägra acceptera det istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

m inte annat för att trötta ut alla motståndare

Precis, tycker att detta borde vara emot lag och att dom borde fängslas för sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Precis, tycker att detta borde vara emot lag och att dom borde fängslas för sådant.

Tror inte det skulle vara en bra strategi i praktiken pga rätt godtyckligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Tror inte det skulle vara en bra strategi i praktiken pga rätt godtyckligt

Ifall ett förslag nekas i europa parlamentet pga av demonstrationer och människors röster över hela världen nekar till det, då ska det vara så för evigt ingen fjolle ska kunna komma upp och säga "Hej jag heter bert och min klient är hollywood jag vill lägga fram detta förslag; CETA det är exakt samma sak som ACTA men heey CETA låter lite trevligare därför tycker jag att det är bra!

Tycker att de har begått ett brott och borde åtminstone bannas från politiska möten där beslut görs och förslag kommer in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Oh sexii mama


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Tycker att de har begått ett brott och borde åtminstone bannas från politiska möten där beslut görs och förslag kommer in.

Kommer inte att hända så länge som de drar in pengar till styrande osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Kommer inte att hända så länge som de drar in pengar till styrande osv.

Kanske inte, Men tycker fortfarande samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror dock inte internetfriheten går att stoppa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

tror dock inte internetfriheten går att stoppa

Dom skulle aldrig försöka ifall det inte går.

Det går och de kommer få igenom det, PIPA,ACTA,SOPA,CETA. Nya namn nya paket med samma innhehåll som dessa kommer dyka upp konstant tills de får deras vilja igenom.


   
SvaraCitera