Aviseringar
Rensa alla

Action


Ämnesstartare

Action börjar komma tillbaka lite nu. Expendables 2 och nu kommer massa nytt med Sly och Arnie

nån som längtar tillbaka 80-talets actionfilmer?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

själv tycker jag bästa actionfilmen någonsin är mel gibsons lätt förbisedda payback, kan inte riktigt förklarsaa varför, jävlkigt skön dock


   
SvaraCitera

patrick bateman:

nån som längtar tillbaka 80-talets actionfilmer?

Filmer från 80-talet i största allmänhet, både action och annat, tilltalar mig enormt.
Främst pga: hilarious.
Men också pga all cheesy retro-furutism och alla SKITSNYGGA specialeffekter.

Har inget annat att tillföra tråden. Gl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

själv tycker jag bästa actionfilmen någonsin är mel gibsons lätt förbisedda payback, kan inte riktigt förklarsaa varför, jävlkigt skön dock

haha nej förfan. The Rock, Predator, Face/Off, Terminator 2, Rambo och. där har man actionfilmer

men även alla de mindre bra men assköna Arnie och Sly filmerna som Commando eller Cobra

Miceparade:

Filmer från 80-talet i största allmänhet, både action och annat, tilltalar mig enormt.
Främst pga: hilarious.
Men också pga all cheesy retro-furutism och alla SKITSNYGGA specialeffekter.

Har inget annat att tillföra tråden. Gl.

jag älskar de pga all ass-kicking

som den här öppningen visar så fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

80-talets actionfilmer


   
SvaraCitera

Älskar 80-talet och tidiga 90 då det kommer till Action, Sci-Fi och Skräckfilmer. Det går bara inte att klå organiska effekter i jämförelse med CGI. Frisyrerna är bara ett plus. Predator, Totall Recall och Commando är ju oslagbara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

r alla.

har du sett den? jag äger faktiskt filmen [smile]

dyngbög:

Älskar 80-talet och tidiga 90 då det kommer till Action, Sci-Fi och Skräckfilmer. Det går bara inte att klå organiska effekter i jämförelse med CGI. Frisyrerna är bara ett plus. Predator, Totall Recall och Commando är ju oslagbara.

agreed. var en grym tid. predator och totall recall är så jävla bra. jämför den nya recall med den gamla liksom. även The Running Man är grym.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst finns det mycket guld från 80-talet. Älskar Die Hard, Predator och Aliens. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Die Hard är ju för fan den bästa actionfilmen. Samt en annan jag inte kommer på namnet på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

har du sett den? jag äger faktiskt filmen

For real? Haha respekt! Silent Night Deadly Night 2 hör ju hemma bland totala skitfilmers stora klassiker [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Visst finns det mycket guld från 80-talet. Älskar Die Hard, Predator och Aliens.

die hard ja! glömde jag fan. ettan och trean är magiska. mm aliens är grym med. på tiden James Cameron gjorde bra filmer

passaro:

Die Hard är ju för fan den bästa actionfilmen. Samt en annan jag inte kommer på namnet på.

mm lite pinsamt att man glömde den. kommer ju en femma snart [surprised]

Tamburinmannen:

For real? Haha respekt! Silent Night Deadly Night 2 hör ju hemma bland totala skitfilmers stora klassiker

tack [smile] jepp. okej är min lillebrors film men köpte den som present till honom och vi har en gemensam filmsamling. han älskar såna skitfilmer som den och typ Troll 2. sjukt vad rolig den är faktiskt, älskar hans grymma ögonbryn [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad sugen man blev på Die Hard nu, 2012 måste vara det första året på bra länge man inte har sett den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

die hard ja! glömde jag fan. ettan och trean är magiska. mm aliens är grym med. på tiden James Cameron gjorde bra filmer

Han har bara gjort bra filmer tycker jag, om man bortser från piranha 2 kanske...

Visst Avatar är inget speciellt under ytan men den är inte dålig, som vissa verkar ställt in sig på. Helt okej feel-good actionäventyr tycker jag om än enormt överskattad. Största problemet med den är att Cameron helt enkelt inte hör hemma som filmmakare för ett sånt verk. Den försöker vara vacker och filosofisk men det fattas finess i berättandet och den är hur förutsägbar som helst.

När man lämnar historien om vildar och djungelliv bakom sig och istället fokuserar på action då lyfter filmen markant.

Dansar med vargar som den påminner väldigt mycket om är flera steg bättre...

Titanic är ju Titanic, gilla eller hata. Själv gillar jag stort.

Aliens, Terminator och Terminator 2 är alla tre tuffa actionrullar som man kan se hur många gånger som helst, men fantastiskt välspelade eller nyskapande är de väl inte direkt.

Cameron gör action med stil och fokuserar inte mycket på djup och att göra saker och ting mer komplicerade än de behöver vara för att underhålla en bred publik. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Fan vad sugen man blev på Die Hard nu, 2012 måste vara det första året på bra länge man inte har sett den.

inte heller sett den än. men brukar se den varje år. bästa julfilmen som finns

sftd:

an har bara gjort bra filmer tycker jag, om man bortser från piranha 2 kanske...

haha har du sett den?

läskigt. EXAKT så känner jag om Avatar. exakt så.

men jo Cameron har gjort många grymma filmer. just Avatar jag dock inte är så förtjust i. gillar inte heller Titanic. den har sina stunder som är magiska men är ofta lite löjlig tycker jag. var också på den tiden som Leonardo DiCaprio var en tönt, stör mig på honom i filmen även om han inte är dålig på nåt sätt

haha nej han gör sällan avancerade filmer. fast Terminator 1 &2 är hans mästerverk. det är briljanta filmer

pizdakurac:

r.

haha Dolph. det är också en äkta man det


   
SvaraCitera