Aviseringar
Rensa alla

ADD/ADHD/ASPERGER


McLuver:

Men den slogs ihop med det svenska nintendo forumet så där har minst 50% av alla användare aspbergers.

ska man skratta eller gråta.
-.-'


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

men vem vill snacka om sina add relaterade saker här då ?

Säkert fler än du. Det gäller bara att man gör en tråd som tar upp det på rätt sätt (och att man har tur med folk som skriver i den).

Corvette_cat:

där allt går ut på att racka ned på andra ?

Det gör det inte alls det. Bara randoms/sådana som är jobbiga [no-no]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Säkert fler än du. Det gäller bara att man gör en tråd som tar upp det på rätt sätt (och att man har tur med folk som skriver i den).

Ja. i alla fall så vill jag inte skriva det här, så alla oföstående öppet kan kasta skit på en. så dum är jag inte.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det gör det inte alls det. Bara randoms/sådana som är jobbiga

Wow. om det är randoms måste jag ha fått alla idoter i mina trådar. de flesta som är här är jobbiga jävlar, och de som inte är det vågar inte skriva så mycket.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Äh, enda skillnaden på dej och mej är att du har fått en diagnos, så lägg ner. Ska inte skoja mer

wow. tack.


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Ja. i alla fall så vill jag inte skriva det här, så alla oföstående öppet kan kasta skit på en. så dum är jag inte.

Varför inte? De känner ju inte dig, du behöver inte ta åt dig av folk som är elaka, men om du får ett vettigt svar så kan du ju ta det till dig. Du kan ju inte förlora. Såvida du inte faktiskt tar åt dig en massa av allt folk säger, men i så fall så är du faktiskt så dum.

Corvette_cat:

Wow. om det är randoms måste jag ha fått alla idoter i mina trådar. de flesta som är här är jobbiga jävlar, och de som inte är det vågar inte skriva så mycket.

[confused] Struntprat.
Det finns massor av vettiga och bra människor här. Men har du en taskig attityd (vilket du verkar ha) så är det klart att folk hoppar på dig.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

inte faktiskt tar åt dig en massa av allt folk säger, men i så fall så är du faktiskt så dum.

Läs på om diagnoser innan du uttalar dig om folks beteenden. wtf, jag har add, vi har inte det där "jag bryr mig inte" vektyget som ni andra har utrustats med. -.- det tar ett helt liv för oss att skapa ett eget sådant.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men har du en taskig attityd (vilket du verkar ha) så är det klart att folk hoppar på dig.

Aha. bara för att jag inte kryper längs väggarna och mumlar lite tyst utan att ha åsikter ? vafan. -.- jag får finnas jag med. <- taskig attityd va.


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Läs på om diagnoser innan du uttalar dig om folks beteenden. wtf, jag har add, vi har inte det där "jag bryr mig inte" vektyget som ni andra har utrustats med. -.- det tar ett helt liv för oss att skapa ett eget sådant.

Jag har inget intresse av ADD, och är därför inte alls insatt i vad det innebär och har heller inte för avsikt att sätta mig in i det förrän intresse uppstår.
Vi andra har inte heller det där "Jag bryr mig inte"-verktyget. Det finns hur många som helst som bryr sig alldeles för mycket om vad folk tycker och tänker och tar åt sig av vad alla säger, och jag tror inte att alla de har ADD. Det är något som alla får lära sig.
På internet är det ju dock nästan nödvändigt att inte bry sig om allt och alla. Jag har svårt att inte bry mig om vad folk säger IRL, men på internet får man inte ta allt så himla seriöst jämt och ständigt.

Corvette_cat:

Aha. bara för att jag inte kryper längs väggarna och mumlar lite tyst utan att ha åsikter ? vafan. -.- jag får finnas jag med. <- taskig attityd va.

[confused] Det har jag verkligen inte påstått. Var har jag ens antytt att man inte får ha åsikter eller uttala sig om dem?
Med "taskig attityd" menade jag att du verkar väldigt lättretlig och anser att anfall är bästa försvar, och praktiserar denna teori flitigt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vi andra har inte heller det där "Jag bryr mig inte"-verktyget.

Haha. men ni har en chans att få det. en pereson med add eller aspberger har inte det, har aldrig det, och kommer ha ovanligt svårt att skaffa ett. det är på två helt olika nivåer.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det finns hur många som helst som bryr sig alldeles för mycket om vad folk tycker och tänker och tar åt sig av vad alla säger, och jag tror inte att alla de har ADD.

Nej, men många.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Med "taskig attityd" menade jag att du verkar väldigt lättretlig och anser att anfall är bästa försvar, och praktiserar denna teori flitigt.

Som sagt. läs på innan du öppnar munnen. hade du intresserat dig lite hade du inte skrivit så ogenomtänkta saker. du tar ju upp det typiska för diagnoserna -.- det som bland annat ÄR diagnosen.
innan man uttalar sig om saker ska man gärna veta vad man snackar för skit. så gör jag.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har inget intresse av ADD, och är därför inte alls insatt i vad det innebär och har heller inte för avsikt att sätta mig in i det förrän intresse uppstår.

snacka om taskig attityd. appropå attityder.


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

en pereson med add eller aspberger har inte det, har aldrig det, och kommer ha ovanligt svårt att skaffa ett.

ADD kan jag ju nu inte uttala mig så mycket om, men Asperger (utan B) innebär väl inga sådana problem?
Jag är så klart inte allvetande eller säker på något vis, men min pojkvän har Asperger och jag har läst en del om det, och jag inte sett något om att man har lättare att ta åt sig av vad andra säger när man har det.
Min pojkvän är faktiskt den som sagt till mig att man inte kan ta åt sig av vad folk säger på internet.

Corvette_cat:

Nej, men många.

Det finns säkert många som har ADD som inte tar åt sig av vad folk säger också.
Jag tror inte att det är en ADD-grej lika mycket som det är en mänsklig grej.

Corvette_cat:

Som sagt. läs på innan du öppnar munnen. hade du intresserat dig lite hade du inte skrivit så ogenomtänkta saker. du tar ju upp det typiska för diagnoserna -.- det som bland annat ÄR diagnosen.
innan man uttalar sig om saker ska man gärna veta vad man snackar för skit. så gör jag.

De är genomtänkta, sedan att de kanske förklaras av dina diagnoser är väl en sak, men det gör de väl på inget sätt ogenomtänkta.
Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

snacka om taskig attityd. appropå attityder.

Vadå? Jag har inget särskilt intresse av det, eftersom jag inte har någon i min närhet som har ADD. Skulle jag träffa på någon som har det så skulle kanske ett intresse väckas, och då läser jag kanske på om det. Men just nu har jag inget sådant intresse, och varför ska man läsa om saker man inte är intresserad av? [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men just nu har jag inget sådant intresse, och varför ska man läsa om saker man inte är intresserad av?

för att kunna uttala sig om saker, och kunna vara säker på att man inte gör bort sig. dvs att man säger dumma saker eller för argument som är pinsamt inkorrekta.

Så du bryr dig inte om något annat än dig själv och din vänskapskrets ?


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Så du bryr dig inte om något annat än dig själv och din vänskapskrets ?

Har jag inte heller sagt. Men man blir ju onekligen mer intresserad om man stöter på någon som lider av en sjukdom/svårighet eller har ett brinnande intresse för något särskilt eller så. Då vill man ju kanske veta mer om det.

Corvette_cat:

för att kunna uttala sig om saker, och kunna vara säker på att man inte gör bort sig. dvs att man säger dumma saker eller för argument som är pinsamt inkorrekta.

Jag ska alltså läsa om sådant som jag knappt alls är intresserad av bara för att jag ska vara förberedd ifall någon säger att jag inte kan något?


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men du som väl säkert är insatt kan väl kanske hänvisa mig till några bra sidor som lätt och kort förklarar vad ADD innebär? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN FÖR I HELVETE DET STAVAS ASPERGERS

(jag är för övrigt aspie lol)


   
SvaraCitera