Aviseringar
Rensa alla

ADD UTREDNING + CANNABIS - HJÄLP!!


Ämnesstartare

Hej! Det är så att jag ska göra en ADD utredning nu i september och undrar om dom tar urinprov/blodprov där för droger ?
Isåfall skulle jag gärna vilja ha hjälp p.g.a att jag rökt cannabis nu konstant varje dag och skulle vilja veta hur lång tid det tar att bli ren, och vad som kanske skulle kunna hjälpa en på traven att bli ren snabbare ? Är jätte tacksam för svar. snabbt. [smile]


   
Citera

Tar väl mellan några dagar och några veckor beroende på hur mycket du rökt. Tror inte du drogtestas, framförallt inte under tvång, men jag har ingen insyn i processen.

Ta det lugnt.


   
SvaraCitera

jag tror absolut inte att dom drogtestar dig när dom ska kolla om du har ADD.


   
SvaraCitera

Sjukhusen testar aldrig efter droger om jag förstått det rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick på piss förut och det var dom som rekommenderade mig att göra utredningen eftersom alla runt omkring mig och jag själv kände igen mig i det som stod om ADD. Nu har jag bara väntat på att få göra den här utredningen efter att jag slutade på piss för ca. ett halvår sen, men jag har rökt väldigt mycket i väntan. men dom kanske inte tar prov på mig pga att jag redan gått på piss och det står att jag är ren ? Aaja, jag känner mig iallafall lite tryggare med ditt svar. tack så mycket [smile]


   
SvaraCitera

Du ska absolut inte genomgå en utredning när du så tätt inpå tagit droger, utan deras vetskap. Det handlar inte bara om risken att du blir påkommen, utan att man då har svårt att skilja vad som hör till din person och ditt eventuella neuropsykiatriska funktionshinder, och ditt drogbruk.


   
SvaraCitera

som Artie sa.

var bara ärliga med det, säg som det är. känner du att du inte kan står för det så sluta med en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF, jag hade jätte gärna varit ärlig med det om jag kunde, men jag vill inte göra mina päron besvikna igen. det kan du väl förstå själv ? och jag ville inte ens göra den här utredningen men det är tydligen ett måste nu.


   
SvaraCitera

fjong1:

jag hade jätte gärna varit ärlig med det om jag kunde, men jag vill inte göra mina päron besvikna igen. det kan du väl förstå själv ?

alternativet är att du riskerar feldiagnos, vilket inte är det lättaste att senare få bort när man väl fått det.

fjong1:

och jag ville inte ens göra den här utredningen men det är tydligen ett måste nu.

vem säger att det är ett måste?
Sluta rök och skjut ett halvår på utredningen. Du behöver inte säga varför.


   
SvaraCitera

Dom har ingen rätt att kolla ditt piss eller blod efter droger.


   
SvaraCitera