Aviseringar
Rensa alla

addicted


Ämnesstartare

Jag har sårat mitt ex så himla mycket och det tog honom ett halvår att inse att jag inte var värd att slösa tid på.

Man vet verkligen inte vad man har fören man förlorar det och jag kan ärligt talat säga att jag saknar honom hela tiden. Från att jag vaknar upp på morgonen tills jag går och lägger mig på kvällen.

Men nu har han ny tjej och han hatar mig, vilket jag har full förståelse för. Det var ett halvår sedan han sa upp kontakten i mig och det var då jag ångrade allting jag hade gjort mot honom. Men det var försent då. Dumma mig.

Jag är en så otroligt vidrig människa på alla sätt, och jag kan inte ens unna mig ngn lycka för att jag inte förtjänar det. Jag straffas för det jag har gjort och jag hatar det.


   
Citera
Ämnesstartare

Gå vidare.


   
SvaraCitera

Du vill inte ge en hint om hurpass vidrigt det var du sårade honom?

Du kan straffa dig hela livet och det kommer inte att göra det ogjort, lika bra att gå vidare och skaffa dig ett nytt liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Gå vidare.

vet inte hur man gör [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inbakadkanin:

vet inte hur man gör [sad]

Hänt har hänt. Kan inte ändras. Han har gått vidare, han har träffat en ny.

Du borde inse att du troligtvis (förhoppningsvis) har insett att man inte behandlar sin partner dåligt så nästa gång du träffar någon är du medveten om vad som är fel och rätt.

Det är lätt att ångra. Men:

Ingemarsdotter:

Du kan straffa dig hela livet och det kommer inte att göra det ogjort,


   
SvaraCitera

inbakadkanin:

vet inte hur man gör

Du måste träffa nya människor och lämna skammen för vad du gjort till några begrundande stunder då och då om du någonsin ska kunna leva vidare igen. Man kanske inte kan glömma vad man gjort fel, men man kan för det mesta lägga det åt sidan. Du kan väl söka förtröstan i att han gått vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be om ursäkt och släpp det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Du måste träffa nya människor

Svårt, kan inte ens gå ut och roa mig för jag orkar inte stöta på honom.

Ingemarsdotter:

Du kan väl söka förtröstan i att han gått vidare.

Det är just det som gör mig ledsen, egoistiskt kanske man jag kan inte hjälpa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inbakadkanin:

Svårt, kan inte ens gå ut och roa mig för jag orkar inte stöta på honom.

vadå, träffas ni ofta sådär randomly

Såhör gör jag (men jag har å andra sidan lätt för att komma över folk) tänker att det har hänt. Det var trevligt så länge det varade. Nu är det dags för nåt nytt.

Vad skulle du vilja göra för att må bättre? Prata med honom och förklara dig och be om ursäkt? Skriva ett brev?
elda upp ett foto av honom?


   
SvaraCitera

inbakadkanin:

Svårt, kan inte ens gå ut och roa mig för jag orkar inte stöta på honom.

Bor ni nära i någon liten stad/håla?
Om det är så jävligt kanske du borde fundera på att flytta, vet inte vad som håller dig kvar om du ej ens kan gå ut och träffa folk. Vänner och familj borde i så fall kunna stötta dig i det här.

inbakadkanin:

Det är just det som gör mig ledsen, egoistiskt kanske man jag kan inte hjälpa det.

Nej, jag menar att inte att du inte ska vara ledsen över det, för det betyder att du älskar/älskade honom och det gör dig till än bättre människa än om du inte brytt dig om honom längre och velat vara med honom. Men det är bara att inse att han inte längre kan vara med dig, och det är inte egoistiskt att önska att han ville det, men onödigt, för det kommer inte att hända. Det jag menar med förtröstelse i att han gått vidare är att du får tänka och intala dig själv att ditt svek ändå är något han kan leva med och då även du kommer att lära dig leva med det. För av all erfarenhet jag har, så kommer du att kunna det tillslut.


   
SvaraCitera