Aviseringar
Rensa alla

ADHA och Drog problem.. En väldigt intressant tråd läs den!!!


Ämnesstartare

vill veta från folk va dom tycker om att man sätter ungdomar vid ett bord med en psykolog och får rita och bygga med klossar och rita och massa idiot tester sen när man har fel på nått eller tänkt för seg så sätter dom diagnosen adhd på dig direkt och skriver ut metylfendidat som ritalin och concerta... Då undrar jag är det konstigt att ungdomar blir beroende av droger när dom får sånna grjer utskrivet fast man inte har adhd?? har du adhd då blir du lung på medecinen sover nästan och blir trött men när du inte har det blir det ett liknade amfetamin rus och jag tycker det inte är konstigt att ungdomar som blir beroende efter dom får det fast dom inte har diagnosen och bara för att dom hade fel tid eller missa nått... som jag gick på ungdoms psyk när jag var yngre och gjorde en utreding på adhd och dom kom fram till det att jag hade det för jag missa nått och hade fel tid och nu har man kommmit fram att jag inte har det och att det var stress problem som gjorde mig förvirrad men då när jag fick diagnosen adhd börja dom skriva ut concerta åt mig och börja höja doserna och jag sa att jag hade en jobbig känsla i kroppen och sönder stressad och o fukuserad då sa dom att det tar typ 1 månad innan medecinen skulle börja funka men vart bara värre sen när jag hade högsta dosen och jag var ju tvungen och äta den en då för pyskologerna och läkarna hade tuttat i mina föräldrar att jag hade adhd och att jag skulle ta medecinen så var ju tvungen och göra det börja spotta ut den sen kom dom på mig att jag spotta ut den så då kolla dom när jag tog den varje gång och efter den concerta behandligen börja jag bara utforska nya droger allt mer och mer jag kanske va 13 när jag va på ungdoms psyk då hade jag bara träffa på spriten och öl som jag hade prova druckit och rökt cannabis typ 3-4 gånger men som sakt så tog jag concertan typ 1 år och under just det året så börja jag ju upptäka andra droger som amfetamin och metaamfetamin och kännde att ruset av det va r mycket starkare och börja sno saker för att kunna ha råd med drogerna och så åt jag concertan sammtidigt och sen fick jag flytta till ett familjehem för dom kom på att jag tog andra droger och och snode saker sen efter det sluta jag med concertan för att jag hade ju andra droger och jag har ju stress problem så där för upttäckte jag vell öl och sprit och cannabis för att få bort stressen men sen när jag fick concertan så gick ju allt utför efter det har jag vart på massa behandlingar och familjehem och grejer det här hade aldrig blivit/hänt om idioterna hade satt diagnosen på mig och mata mig med nå konstgjorda droger... tycker dom ska kolla om man har andra diagnoser och ta urinprov på dom som ska göra adhd testen så inte fler ungdomar råkar ut för att få diagnosen adhd fast dom inte har adhd och kanske har nått annat fel och blir matade med konstjorda droger så dom blir sämre i psyket för just det ämnet i dom medecinerna och amfetamin kan man få hjärn skador av och andra fel om du du använder det regelbundet telexempel paranoia,grov deprition,grov ångest,noior,panikångest eller ett annat kännt tecken av det att man blir mistänktsam mot hela omgivnigen spelar ingen roll vem det är och börja tänka sjuka saker och bli fast och manisk i saker eller få psykoser det leder ju till en annan sak mer olika droger för att få bort alla andra problem man har fått... jag har ju inga sen innan i familj eller släkt som har haft drog missbruk eller alckhol missbruk eller nått annat missbruk alla har gått klart skolan och har jobb och körkort och egna företag och en sak till dom lär ju va cp skadade psykmotagningen dom fråga inte om jag höll på med droger eller sprit eller boffa för det gjorde jag ju med dom tog inge urin prov före provet eller blås test eller så tycker bara att dom inte har nå jävla koll på någonting och har fått utbildning i skolan några år och jobb med det några år och läst typ 200 miljoner böcker om allt det där och så tror dom att dom kan varenda liten grej dom har läst om i dom där skit böcker dom har samla alla vanligaste beteenden och alla vanligaste saker som före kommer om kring allt det där för att bli pyskolog och läkare och allt det där men trots det är dom helt jävla blåsta och dom har ju alltid rätt i allt och nej det ska va sån känsla och det ska va så ett tag och ja era jävla cpen ni har alltid rätt i allt vad folk tänker och tycker och känner om sina problem.. Ni är fan inga jävla tanke läsare eller super super smarta som har Iq på 130 och vet allt efter alla mina år som jag har missbrukat och sätt så kan jag nog 400 gånger mer om tableter och diagnoser och biverkningar!!! och idioterna kolla inte innan i min familj eller släkt om vi har nå psykiska sjukdomar eller nått min pappa har stress problem och mamma med och mormor med och hon har flera diagnoser och vart på psyk några gånger nej det kollar dom fan inte heller lärarna kontaktar en special kille som gör test på på mig i skolan och säger att jag har låg iq och att jag är härjig och okoncntrerad i skolan är det så jävla konstigt om man har grova stress problem??? nej då får vi måla och rita och bygga med klosar och ta tid och har grova stress problem och blir sönder stressad av att dom håller i klockan och tar tid så
man gör massa fel och tar mer tid på sig för man är stressad och nej då får man diagnosen adhd jävla cpen och matar en med konstjorda droger.. alla ungdomar får göra det där och man hör hit och dit varje dag att någon får diagnosen adhd fast dom inte har det.. så jag tycker det är psyks fel att mitt liv gick som det gick på grund av dom och i dag är jag ren och har ett barn på 5 år och en på väg nu och förlovad sen 2 år tillbaka.. så o shit vad jag har skrivit mycket men hoppas ni får står och vill duskutera vidare med det här och ursäkta stav felen men har dyleksi så vill bara veta vad folk tycker och ser på det här och känner.. TACK[bigsmile]


   
Citera

tror ingen kommer orka läsa det där, tyvärr


   
SvaraCitera

men det där orkar man ju inte läsa. Enter är en knapp som du bör använda mer.


   
SvaraCitera

Använd punkter och styckeindelning, mänska[love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs era lata ungdomar så kommer ni fatta hur psyk och läkare fungerar!!


   
SvaraCitera

burnmedown:

lata ungdomar

ah.

burnmedown:

så kommer ni fatta hur psyk och läkare fungerar

livsinsikt.


   
SvaraCitera

burnmedown:

Läs era lata ungdomar så kommer ni fatta hur psyk och läkare fungerar!!

Lär dig styckesindelning och meningsuppbyggnad så kanske du kommer förstå hur Svenska A fungerar.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Lär dig styckesindelning och meningsuppbyggnad så kanske du kommer förstå hur Svenska A fungerar.

[love]


   
SvaraCitera

Tror inte att vi behöver läsa texten för att förstå att du har ADHD, det räcker med att se formateringen.


   
SvaraCitera

Ja ADHDmänniskor tenderar att söka sig till centralstimulantia (eller missbruk överhuvudtaget), intet nytt under solen och du bör notera att det inte var psykvården som sa åt dig att börja leka med amfetamin.

Så sluta projicera dina misstag på någon annan.

obs. skummade bara igenom texten då du glömt styckesindelning


   
SvaraCitera

burnmedown:

i dag är jag ren och har ett barn på 5 år och en på väg nu och förlovad sen 2 år tillbaka

vad skönt att det löste sig!

fast jag vet inte riktigt vart du vill komma med tråden. är det verkligen sitta och måla och bygga med klossar man gör på testerna? hur länge sedan var det du utreddes för ADHD?


   
SvaraCitera

Brk g:

är det verkligen sitta och måla och bygga med klossar man gör på testerna?

ja, mja, eller, vid ett moment under min neuropsykutredning fick jag i alla fall (försöka) leka (ensam) med leksaksfigurer, och visa andra prov på rollspel inför en psykolog. minns inte om jag uppfattade att någon utav lekarna var en syftning till adhd, men. jämförligt?


   
SvaraCitera

svefnpurka:

jämförligt?

mm. men var du kiddo eller youngster när du gjorde't?


   
SvaraCitera

Lär dig använda styckesindelning och punkt [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag inte fucking orka då?? och va helt skev??? palla jiddra läs och förstå


   
SvaraCitera