Aviseringar
Rensa alla

ADHD, Asperger och Damp.


Thundercracker:

Intressant, vet inte om du läst något från mig? Men om du har gjort det känner du igen dig på något sätt? För min Asperger är ganska unik vad jag förstår, för jag är väldigt socialt begåvad. Har ingen socialfobi direkt. [rolleyes]

Läste de inläggen du hade postat där uppe lite snabbt... Men jag är ganska så typisk aspergarperson (tror jag)... Har också problem med förändringar, om jag ska göra något annorlunda så måste jag förbereda mig. Men socialt är jag inte alls som du, tolkar bara från orden de säger och tolkar det dessutom på ett direkt sätt.


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Känner några med ADHD och en med Asperger, eller känner och känner, vi gick mellan och högstadiet ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, jag är den perfekta människan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

[cute]


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Som du vet har jag en pojkvän med Asperger. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganska trevlig respons, det måste väl finnas flera på forumet? Kom igen nu flickor och pojkar! Rösta och skriv lite om er själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Min bror har ADHD
Vilket han har tagit tabletter för under många år, inte nu dock.
Målet är att få honom koncentrerad så han kan slutföra sin utbildning.
Dock så har de nästan övertygat honom om att han är dum i huvudet genom att sätta honom i särskolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Dock så har de nästan övertygat honom om att han är dum i huvudet genom att sätta honom i särskolan.

Särskola? För ADHD? Gisses, vad är det för människor han handskas med är han helt out off control? Eller har han koncentrationssvårigheter och de flesta vanliga symtom? Kan inte en vanlig lärare hantera en sån elev så bör hon inte vara kvar som lärare.

Särskola är för folk med autism av grövre slag och andra sjukdomar som hindrar dom från att leva ett helt normalt liv. [chocked][tard]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)
73.3% (22 st)

ADHD och/eller Damp.. känner/känt några stycken med det..

Sen är det väl lite diskussioner hit och dit om jag har ADHD eller inte, om man kollar symtomer (eller vad man ska kalla det) så är det endel som stämmer in..

Vet dock inte om jag vill utsätta mig för att faktiskt ta reda på om det bara är som jag är och lite koncentrationsvårigheter eller om jag har en diagnos..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Vet dock inte om jag vill utsätta mig för att faktiskt ta reda på om det bara är som jag är och lite koncentrationsvårigheter eller om jag har en diagnos..

Har du ångest och oro i kroppen också? Rastlöshet? Om så är fallet så skulle jag rekommendera dig att verkligen göra testet, för om du har ADHD så kan du få medicin som hjälper dig att må så mycket bättre! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Thundercracker:

för om du har ADHD så kan du få medicin som hjälper dig att må så mycket bättre!

Jo jag vet, har länge, vet inte riktigt när det började, haft svårt att koncentrera mig vilket både gamla och nya lärare och klasskompisar säger.. Som en ex klasskompis/vän sa "Det var typ ett under om du höll dig kvar på stolen EN lektion" har alltid haft massor med energi, ska jag koncentrera mig på nått t.ex. skolarbete så stressar jag antingen upp mig och typ sitter och petar med saker eller blir trött och håller på att somna, håller jag på med något jag verkligen är intresserad av så kämpar jag och försöker behålla koncentrationen, men har alltid koll på 25 milj saker samtidigt, MÅSTE ha koll på exakt vad alla runt mig gör och vars dom befinner sig..

Har under hela mitt liv haft massor med humör, var hemsk för några år sen då jag verkligen inte kunde hantera mitt humör, var då rädd för mig själv..

Har väl inte så bra psykisk bakgrund med depression, självdestruktivitet och lindrigare ätstörningar..


   
SvaraCitera
smisk

Thundercracker:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Alla tre.
Tror jag har en liten släng av ADHD själv. Mamma brukar säga det ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Har väl inte så bra psykisk bakgrund med depression, självdestruktivitet och lindrigare ätstörningar..

Du borde kolla upp det där direkt, ställ dig i kö för att göra en screening för ADHD. Du kommer må bättre, trust me jag vet hur jag mår nu på medicin och utan medicin. Är som att jag fått världen till förfogande och jag kan börja göra saker. Om det inte var för min Asperger som förhindrar mig från att gå ut ;<. Men jag mår bättre och kan göra saker och skolarbeten hemma.

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Gisses, vad är det för människor han handskas med är han helt out off control? Eller har han koncentrationssvårigheter och de flesta vanliga symtom?

Nä, det var väl för att han var ett hot mot harmonin i klassrummet på grund av hans myror i benen och att de inte trodde att han skulle hänga med i samma tempo.
Så han fick aldrig in den vanan att studera så grovt, så han har än idag svårt för skola. [no-no]

Thundercracker:

Särskola är för folk med autism av grövre slag och andra sjukdomar som hindrar dom från att leva ett helt normalt liv.

PRECIS AIGHT


   
SvaraCitera