Aviseringar
Rensa alla

ADHD kombinerad typ?


NEMI:

Mja. Inget botemedel, sånt finns ju inte

Jag vet men det är tur att det åtminstone finns mediciner som kan hjälpa mot koncentrationssvårigheterna. [cute]

NEMI:

Åtminstone tycker min omgivning det.

Men inte du själv?


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Jag vet men det är tur att det åtminstone finns mediciner som kan hjälpa mot koncentrationssvårigheterna.

Mja. Den största skillnaden jag känner av är att den verkligen dämpar ner rastlösheten och hyperaktiviteten.

Purr Purr:

Men inte du själv?

Inte lika mycket nej, mest att jag känner mig lugnare, mindre myror i benen och sådär.
Det är nog nästan skönare för min omgivning än mig själv när jag tar medicinen. Alla klagar när jag gör uppehåll men jag tycker det är skönt att känna sig som sig själv fullt ut ibland[crazy]

Dvs eeextremt virrig, stundvis helt borta i huvudet och i min egna lilla värld, glömsk, oordningsam, oförmögen att planera, nada tidsuppfattning, rastlös, svängig i humöret, temperamentsfull, lättirriterad, impulsiv, stundvis hyperaktiv och stundvis helt död osv[crazy].. Vilket jag givetvis är när jag min medicin som jag ska också, men inte lika "extrem"

Men jag tycker medicinen hjälper sämst när det kommer till koncentrationen och uppmärksamheten.


   
SvaraCitera

NEMI:

Inte lika mycket nej, mest att jag känner mig lugnare, mindre myror i benen och sådär.
Det är nog nästan skönare för min omgivning än mig själv när jag tar medicinen. Alla klagar när jag gör uppehåll men jag tycker det är skönt att känna sig som sig själv fullt ut ibland[crazy], dvs eeextremt virrig, stundvis helt borta i huvudet och i min egna lilla värld, glömsk, oordningsam, oförmögen att planera, nada tidsuppfattning, rastlös, svängig i humöret, temperamentsfull, lättirriterad, impulsiv, stundvis hyperaktiv och stundvis helt död osv[crazy]

Om det nu är så skönt att vara utan, tar du dem pga koncentrationssvårigheterna? [confused]


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Om det nu är så skönt att vara utan, tar du dem pga koncentrationssvårigheterna?

Nej för att palla skolan bättre:)


   
SvaraCitera

NEMI:

Nej för att palla skolan bättre:)

Tänkte mer på att du själv inte ser så stor skillnad men att andra gör det. Det är ju du som ska tycka att den hjälper dig, för om den inte gör det kan du ju alltid prata med din läkare. Men det är bra om du klarar skolan bättre pga medicinen! [crazy]


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Tänkte mer på att du själv inte ser så stor skillnad men att andra gör det. Det är ju du som ska tycka att den hjälper dig, för om den inte gör det kan du ju alltid prata med din läkare. Men det är bra om du klarar skolan bättre pga medicinen!

Alltså,jag känner ju en viss skillnad. Men.. inga underverk, om man säger så. Åt concerta först men kroppen pallade inte med den så finns inte så många andra alternativ direkt[crazy]


   
SvaraCitera

Förlita dig på din läkare, de vet vilken typ du ska ha och det är inget du ska ta i egna händer.


   
SvaraCitera

NEMI:

Åt concerta först men kroppen pallade inte med den så finns inte så många andra alternativ direkt[crazy]

Aw, är bara ritalin kvar då. [crazy]


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Aw, är bara ritalin kvar då.

..Vilket min läkare hävdar är princip samma grej som concertan [crazy]


   
SvaraCitera

NEMI:

..Vilket min läkare hävdar är princip samma grej som concertan [crazy]

Samma substans kanske men knappast samma sak för det. [cute]


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Samma substans kanske men knappast samma sak för det.

Vet inte. Han har hävdat det och därför inte låtit mig pröva det[sad] Gubben har dock pensionerat sig nu, har fått en ny som jag ska träffa snart, får försöka med henne.


   
SvaraCitera

NEMI:

Han har hävdat det och därför inte låtit mig pröva det[sad] Gubben har dock pensionerat sig nu, har fått en ny som jag ska träffa snart, får försöka med henne.

Är glad för din skull faktiskt. Ritalin och Concerta funkar inte på exakt samma sätt, finns en anledning till att vissa får båda utskrivna. [crazy] Men lycka till med den nya läkaren!


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Är glad för din skull faktiskt. Ritalin och Concerta funkar inte på exakt samma sätt, finns en anledning till att vissa får båda utskrivna. Men lycka till med den nya läkaren!

Jaså? Vad skiljer dom åt? Du verkar påläst.. har du själv ADHD?[smile]


   
SvaraCitera

NEMI:

Jaså? Vad skiljer dom åt? Du verkar påläst.. har du själv ADHD?[smile]

Verkningstid. Nä, har ADHD-vänner och bekanta.


   
SvaraCitera

Purr Purr:

Verkningstid. Nä, har ADHD-vänner och bekanta.

Okej...Ah[smile]


   
SvaraCitera