Aviseringar
Rensa alla

AdHd medicin?


Ämnesstartare

Hej vilka mediciner käkar ni och vilka biverkningar får ni?

Jag käkar Concerta 72mg och om vi har besök eller något annat så tar ja 20mg ritalin på eftermiddagen. Jag har oxå ODD (trotssyndrom) och för den käkar ja setralin teva (soloft) jag har käkat båda sen 1april men nu har ja gått ner flera kilo år 163 och väger 45 nu och jag är så trött hela tiden. om en vecka ska ja få höjning av concertan då skolan börjar.


   
Citera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

år 163

[crazy]

juliagoesbest:

så trött hela tiden

äter du tillräckligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag försöker äta men allt växet i munnen, som när man är jättenervös fast värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

jag försöker äta men allt växet i munnen, som när man är jättenervös fast värre

ritalin får en att tappa matusten, jag drack bara en festis till lunch idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

jag försöker äta men allt växet i munnen, som när man är jättenervös fast värre

Concerta orsakar ofta drastisk viktnedgång, särskilt i så hög dos som du tar. Även längdtillväxten bromsas. Har din läkare berättat det för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä :S jag fick välja mellan concerta och strattera då jag skulle börja och har fått veta i efterhand att man inte kan ta de me setralin :S dom på bup är helt bäng i skallen :S betyder det att brösten inte växer heller?


   
SvaraCitera

metamfetamin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte byta till strattera då ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går inte då jag tar setralin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hm, ja då vet jag inte. du får väl helt enkelt diskutera din medicinering med din läkare.

min lillebror har ganska grav adhd och medicinerades med concerta när han var yngre, sen för något år sen när strattera blev lite större gick han över till det - vilket fungerade mycket bättre. eftersom det inte går ur kroppen på samma sätt osv.

min bror fick ritalin när han var liten, från det att han var typ sex år till han var nio-tio kanske. av dem slutade han i princip äta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

betyder det att brösten inte växer heller?

Japp, så kan det gå. Tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Medecinering är hemskt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

idag har morsan pratat med en läkare ja ska få en höjning på 18mg som ja kommer ta vid lunch och så ska hon skriva ut proteindryck xD visste inte att de fanns på recept


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

concerta

när jag började med concertan så åt jag först knappt något alls. men det går bättre nu. hade ganska dålig matlust redan före jag började med concertan så det kan inte var jätte bra men aja.
är dock bara uppe i 36mg än så länge.
men har inte känt någon effekt alls jag förutom att det är lite lättare att somna och komma upp på morgonen, så jag kanske ska byta till ritalin istället.. men jag vet inte riktigt, de kanske är bättre att fortsätta att höja dosen eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera