Aviseringar
Rensa alla

ADHD test


Ämnesstartare

Hej, är en tjej på 14år! Ska snart gå på en ADHD-utredning.

Har hört och läst om många som har behövt gå på pissprov innan testet eller innan de fick sin medicin. Jag är ganska säker på att jag har ADHD för många i min släckt har det.

Jag har rökt cannabis regelbundet i ungefär ett halvår, och tagit amfetamin lite då och då. Amfetaminet har jag för mig går ur kroppen efter 3dagar, men cannabis kan sitta i kroppen upp till 3månader. Jag har panik för om jag skulle visa positivt på pissprovet!!!

Vill därför gärna veta om det är någon som vet om alla behöver ta ett prov innan testet eller om det bara är vissa.

Behöver svar snabbt Förvirrad


   
Citera
reben

e väl bara att förklara då S:S:.ssS:S:S:s.s: du är väl där för att få hjälp vilket som???????? o droger är aldrig 1 bra lösning * ______* 


   
SvaraCitera

Hoppas för din egen skull att de tar testet och det visar positivt.Du behöver hjälp seriöst. De vill ju hjälpa dig inte skada dig. 🙁

 


   
SvaraCitera

Berätta för dem att du knarkar


   
SvaraCitera

reben:
e väl bara att förklara då S:S:.ssS:S:S:s.s: du är väl där för att få hjälp vilket som???????? o droger är aldrig 1 bra lösning * ______* 

droger är precis den lösning hon kommer att serveras om hon får diagnosen.

harfaningenjävlaaning

hur ofta röker du? hur mycket? har du hög ämnesomsättning? känner du till att det finns vetenskapligt stöd för att cannabisbruk i ung ålder kan störa hjärnans utveckling?


   
SvaraCitera
reben

df rqp: droger är precis den lösning hon kommer att serveras om hon får diagnosen.

mmhmm väl medveten , men ej självmedicinering


   
SvaraCitera

reben:

mmhmm väl medveten , men ej självmedicinering

vet att du vet, men din formulering var missvisande.


   
SvaraCitera
reben

df rqp:

vet att du vet, men din formulering var missvisande.

detaljer =(


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Behöver svar snabbt

vänta med knarket i några år du kommer förstöra dig själv annars Ledsen


   
SvaraCitera

reben:

detaljer =(

ja och nej... hur man säger saker påverkar vårt sätt att klassificera saker och organisera kunskap.


   
SvaraCitera
reben

df rqp:

ja och nej... hur man säger saker påverkar vårt sätt att klassificera saker och organisera kunskap.

beror det inte på hur man använder ordet drog med.


   
SvaraCitera

reben:

beror det inte på hur man använder ordet drog med.

ja men att bara kalla det drog när det handhas olagligt är väldigt konstigt, man fördunklar och stigmatiserar då...


   
SvaraCitera
reben

df rqp:

ja men att bara kalla det drog när det görs olagligt är väldigt konstigt, man fördunklar och stigmatiserar då...

finns ju adhdmediciner som inte är narkotikaklassade med =)


   
SvaraCitera

reben:

finns ju adhdmediciner som inte är narkotikaklassade med =)

ja. drog är inte detsamma som narkotikaklassad substans heller, enligt någon rimlig medicinsk definition.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burgfitta:
Hoppas för din egen skull att de tar testet och det visar positivt.Du behöver hjälp seriöst. De vill ju hjälpa dig inte skada dig. 🙁

 

Har vart utan amfetamin i ungefär 2 veckor nu och känner inte direkt något sug efter det så jag är lixom inte beroende direkt, och samma med cannabisen. Problemet är att jag inte vill oroa mig över ett pissprov i onödan eftersom jag alltid är stressad ändå, så jag vill gärna veta om dom alltid tar pissprov eller om det bara är ibland.


   
SvaraCitera