Aviseringar
Rensa alla

Adoptera bort ett barn?


Jossankossan:

utan stöd från sin egen familj.

Man kanske skulle kunna adoptera barnet till sin egen familj. Typ om föräldrarna blir mördade när barnet är litet, så kanske barnets mormor och morfar, eller faster, moster, farbror, styvsystrar, eller någon kan ta hand barnet. 🙁


   
SvaraCitera

Om man nu inte råkar känna att embryon och foster har något slags egenvärde så förstår jag inte varför man skulle föredra att vara gravid i ~9 månader för att sedan adoptera bort barnet. Trots allt så kan ju komplikationer med graviditeten uppkomma som utsätter dig för hälsorisker, med viss sannolikhet så kommer det bli problem att sköta skola och vardagsliv på samma sätt om tidigare och du måste genomgå en massa dryga hormonella förändringar. Att faktiskt föda barn verkar ju inte heller varken smärtfritt eller trevligt, och ja... det finns väl inga direkta fördelar framför abort om man nu inte har något emot abort i sig.

Att det finns gott om ofrivilligt barnlösa i Sverige är knappast ett argument då det också finns ett överflöd oönskade barn i andra delar av världen som definitivt är i behov utav föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Man kanske skulle kunna adoptera barnet till sin egen familj.

lol


   
SvaraCitera

Kuddfodral:

lol

Om man typ adopterar barnet till någon innom släkten, inom den stora trygga familjen, så är det ju typ som att barnet inte är bort adopterat helt, bara att några andra i ens stora familj tar hand om barnet mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jossankossan:

Äh jag bara undrar om man kan göra så fortfarande?

Man får göra så, det är bara att prata med soc eller ungdomsmottagningen. Dock precis som min mamma sagt är det oerhört svårt att bära på ett barn i 9månader för att sedan bara "ge" bort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

bara att några andra i ens stora familj tar hand om barnet mer.

kul för dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

bara att några andra i ens stora familj tar hand om barnet mer.

det handlar inte om adoption, blir så i vilket fall som helst om man är ung mamma.


   
SvaraCitera

Kuddfodral:

kul för dom

Ja, ganska kul. Det borde egentligen vara mer som förr, att familjen består av en större grupp där alla bor tillsammans kanske och är en enda familj och hjälps åt och sånnt.

Kuddfodral:

det handlar inte om adoption, blir så i vilket fall som helst om man är ung mamma.

Ja, men tänk om den delen av familjen som den unga mamman tillhör bor i typ Irak, och hon adopterar sitt barn till en annan del av familjen/släkten som bor i Sverige, eller nått. Då är det ju i alla fall lite adoption i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

bor i typ Irak

bra exempel ...
varför kan du inte bara acceptera att kvinnor har rätten att göra abort.


   
SvaraCitera

Kuddfodral:

varför kan du inte bara acceptera att kvinnor har rätten att göra abort.

Det är dåligt att döda barn. 🙁
För att alla har rätt till sitt liv och sånnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Det är dåligt att döda barn. 🙁
För att alla har rätt till sitt liv och sånnt.

varför kan du inte förstå vilket stort det innebär att ta hand om en unge?
Om det inte passar så ska man INTE ha barn - abort


   
SvaraCitera

Kuddfodral:

varför kan du inte förstå vilket stort det innebär att ta hand om en unge?

Det förstår jag. Men alla har rätt till sitt liv. 🙁

Kuddfodral:

Om det inte passar så ska man INTE ha barn - abort

Om det inte passar tycker jag endå inte man ska döda sitt barn, om man redan är med barn.
Man borde kunna få hjälp om det är svårt, och vi har ju alla mat, rent vatten, gratis skola och mycket lyx här i Sverige om man jämför med hur det är på andra ställen. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Det förstår jag. Men alla har rätt till sitt liv. 🙁

ett embryo är inte ett liv.

SaltaKätzchen:

Om det inte passar tycker jag endå inte man ska döda sitt barn, om man redan är med barn.

du har ngt fel, kan inte diskutera mer med dig


   
SvaraCitera

Kuddfodral:

ett embryo är inte ett liv.

Jo, livet börjar redan vid befruktningen.

Kuddfodral:

du har ngt fel, kan inte diskutera mer med dig

Jag menar, om det inte passar att ta hand om mer barn ska man kanske försöka att inte göra mer barn. Men har man redan blivit gravid, eller barnet t.om redan är fött och är kanske 5 år eller nått så kan man ju inte döda sitt barn, även om det inte passar. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Jo, livet börjar redan vid befruktningen

nej

SaltaKätzchen:

Jag menar, om det inte passar att ta hand om mer barn ska man kanske försöka att inte göra mer barn.

så nu får man inte ha sex mer?

SaltaKätzchen:

Men har man redan blivit gravid, eller barnet t.om redan är fött och är kanske 5 år eller nått så kan man ju inte döda sitt barn

ser du inte skillnaden mellan ett embryo och en 5 åring? awkward ..


   
SvaraCitera