Aviseringar
Rensa alla

Adopterad HUR GÖR JAG?


Ämnesstartare

Fingerprints:

sa aldrig annat

Jag vet, tycker bara att det är värt ett försök! 🙂

Fingerprints:

jag förstår det verkligen! Men någonstans måste du respektera henne om hon inte vill. Kan ju inte varit lätt att adoptera bort en unge.

Nej det kan det säkerligen inte varit. Men ifall jag kanske kommer med ett förslag att ta lite kontakt så är det sedan upp till henne ifall hon vill eller inte. Man lär ju kunna höra genom socialblabla whatever?


   
SvaraCitera

citybird:

Jag vet, tycker bara att det är värt ett försök! :)Nej det kan det säkerligen inte varit. Men ifall jag kanske kommer med ett förslag att ta lite kontakt så är det sedan upp till henne ifall hon vill eller inte. Man lär ju kunna höra genom socialblabla whatever?

Absolut!


   
SvaraCitera

citybird:

Patetiskt sagt faktiskt. När man är 14 år går man i åk 8.
Det innebär att du har minst 4 år kvar i skolan och ingen fast ekonomi. Tror inte att en 14 åring har sådan jävla stor möjlighet att ta hand om ett barn. Tror inte hon hade ett fast seriöst förhållande (för ärligt talat hur många 14 åringar har ett sådant?).

Kan en 14-åring bli gravid? Tydligen. Då kan en 14-åring, om en 14-åring vill, ta hand om ett barn. Det här är SVERIGE. Det finns ett socialt skyddsnät som betalar dig för att ombesörja ett barn. Vill man inte det så skaffar man inget barn. Enkelt som så.

14-åringen har varit vuxen nog att:

*Knulla fram ett barn
*Adoptera bort det
*Gå vidare och glömma sitt förflutna

Det är inte så jävla svårt att räkna ut att man inte vill att något som tillhör det förflutna kommer och knackar på ens dörr 15 år senare. Mamman har säkerligen gått vidare och vill inte behöva dras med något hon valde bort när hon, som du själv säger, var ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faith No Man:

Gå vidare och glömma sitt förflutna

Du talar precis som om du var hon. Du vet inte om hon har glömt och du vet inte om hon ens har gått vidare.

Faith No Man:

Det är inte så jävla svårt att räkna ut att man inte vill att något som tillhör det förflutna kommer och knackar på ens dörr 15 år senare

Just därför måste de ju kunna finnas någon som kan ha mellankontakt mellan oss? Att jag inte får reda på någonting utan att hon är med på det?

Dessutom saknar man en vettig utbildning när man går i åk8.
Bara för att man är vuxen nog att göra ett barn, adoptera bort det och "glömma samt gå vidare" gör dig inte vuxen nog för att TA HAND om ett barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu till alla er som säger att "hon vill inte", "du får bara veta om hon vill det" blablabla.

Sitter och läser på lite och det står faktiskt i barnkonventionen att den som är under 18 år har rätt att få veta vilka som är ens biologiska föräldrar.


   
SvaraCitera

I am your father


   
SvaraCitera

Aengslig:

I am your father


   
SvaraCitera