Aviseringar
Rensa alla

Adoption


Jeay_L

Har hört att det är vanligare att adoptivbarn blir deprimerade än biologiska barn.. [cute]


   
SvaraCitera

INTE SOM DUUU:

skulle könnas helt fel om jag och min man var vita, men barnet svart. folk skulle väl tro att vi snott det eller så...

ja det är ju det första man tänker


   
SvaraCitera

Skall adoptera söt liten tjej när jag blir äldre, hehe[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera

Är ibland barnvakt åt min kinesiska lilla kusin som snart fyller 5 år, en kanontjej verkligen. Jag minns när jag mötte upp min moster och morbror på flygplatsen och såg lillan för första gången, oj vad hon var liten och klen. Nu växer hon så det knakar och hon sprudlar av liv.

Jag tror verkligen på adoption. Om man växer upp på barnhem kan det ju lätt bli "mamma och pappa valde bort mig och lämnade mig hit" medans om man blir adopterad kan man vända det till "mina biologiska föräldrar kunde inte ta hand om mig utan lämnade bort mig, men nu fick jag gåvan att få föräldrar som älskar mig!"

Jeay_L:

Har hört att det är vanligare att adoptivbarn blir deprimerade än biologiska barn..

Nog är det vanligare med psykisk ohälsa bland utländska adopterade i västvärlden, men tänk hur illa det är för fd. barnhemsbarn som inte ens FÅTT kärlek från några föräldrar. De mår mycket, mycket sämre! Och i Kina, Vietnam, Sydkorea skulle de inte alls få samma chans till hjälp som här!
Här i Sverige får "min" lillstinta en familj, bra sjukvård, skolgång och en chans till en fantastisk framtid där hon verkligen kan leva ut och ge samhället något stort, i Kina hade hon väl suttit 10-timmarspass med någon symaskin och sytt piratfotbollar för en slavlön och lite ris istället, som vuxen. Utan att ha vuxit upp med den kärlek hon förtjänar.
Klart att adoption är något bra!


   
SvaraCitera
Jeay_L

Mårran:

Nog är det vanligare med psykisk ohälsa bland utländska adopterade i västvärlden, men tänk hur illa det är för fd. barnhemsbarn som inte ens FÅTT kärlek från några föräldrar. De mår mycket, mycket sämre!

Klart dom gör, men den informationen fick jag av min förra samhällslärare som sett det i någon studie.

Då man är i tonåren kommer man ju ofta i en period där man vill finna sig själv och ofta funderar om man bor i rätt familj, är allmänt förvirrad på sig själv och då var det tydligen värre eftersom dom inte ens vet vilka deras riktiga föräldrar är.. Däremot ser jag inget fel på adoption.


   
SvaraCitera

abortion är bättre hatar ungar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Haha!
Är väl många som skapar nytt konto och spammar kanske...?

Hm... ORka sägar jag x'D

INTE SOM DUUU:

ADOPTION e ju bra, men jag skulle vilja ha ett barn av samma hudfärg som jag. skulle könnas helt fel om jag och min man var vita, men barnet svart. folk skulle väl tro att vi snott det eller så...

Men jag tror man kan välja lite vart man vill ha sitt barn ifrån man behöver ju välja afrika precis om man inte vill ha "svart"

Men det är ju så att jag funderar på att adoptera när man blir äldre dock [crazy] men skulle gärna vilja ha ett biologiskt med (dvs 2barn)för eftersom jag är adopterad kan jag ju veta bättre

Btw man får ju tidningen "att adoptera" i brevlådan [y][crazy] och så vill jag tacka för de åsiker och trevlig information jag fått hitills [smile]


   
SvaraCitera

Jag vill adoptera 🙂


   
SvaraCitera

Jag skulle också kunna tänka mig det + ett biologiskt barn om nu det är möjligt.

jag tror absolut inte man älskar sitt biologiska barn mer än sitt adopterade, även om biologiska barn ofta är önskade och planerade så är de ibland inte det men blir älskade ändå(återigen, ibland).
Att adoptera kräver en lång väntan och pengar, man adopterar ju knappast om man verkligen inte vill ha ett barn, dessutom så är det nog väldigt naturligt för föräldrarna att ha adoptivbarn, tror inte det är något dem tänker på. Du är deras dotter som de älskar minst lika mycket som andra föräldrar älskar sina.

Du får väl söka till programmet Spårlöst [y] http://www.tv4.se/hem_och_fritid/sparlost


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera