Aviseringar
Rensa alla

äcklad av världen.


Ämnesstartare

Den här dagen var lik alla andra förutom att mina "kompisar" som jag brukar hänga med i skolan valde att gå hem istället för att äta mat , men jag ville äta i skolan för det var ju chickenbits! 

Det slutade med att jag blev ledsen i själen, men visade mitt överdriva leende. Helt plötsligt fick jag en kick, jag ville testa att gå till matsalen, sitta där helt själv och kolla hur lärarna skulle reagera. Hur de skulle bete sig. 

Jag var inte ledsen, jag skämdes inte ens. Och ni ska veta att det var en rädsla, vem sitter helt själv i en matsal med flera hundra personer helt frivilligt? 

Ja men iaf, jag satt där och jag var nöjd med mig själv. Jag vågade möta en av mina rädslor. Så jag satt med huvudet högt och kollade på folk, möttes utav blickar. 

Men det värsta var att blickarna jag mötte var faktiskt mest från vuxna, alltså lärarna. 

Det var som att de blundade. Tänk om jag verkligen skulle ha varit helt själv eller utanför? Tänk om det skulle vara någon som var mobbad? Att vuxna bara blundar för sånt fick mig nästan faktiskt att spy. Det var två stycken som hälsade och jag bara nickade sådär sen så låtsades de som ingenting. 

Jag blev så arg när jag gick därifrån, jag vill prata med rektorerna på min skola, jag vill hålla en kort föreläsning för alla lärare om hur de äcklat mig. Jag vill ställa alla lärarna mot väggen och be de att vakna och sluta fucking blunda för sånt här.

Det här är gymnasiet, det här är vuxenvärlden men ingen beter sig då vuxet enligt min uppfattning. 

Sen kanske jag drar alla lärare över en kant, men jag såg minst 5 lärare framför mig, vem vet hur många som var bakom mig då? Jag kan faktiskt nästan svära  på att ingen hade suttit sig ner bredvid mig för de hade väl ändå gjort de även om jag inte så de.

Detta ska jag fan ta upp. I dont care. 


   
Citera

Ta upp det med skolledningen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
Ta upp det med skolledningen!!

Vilka e de då? 😮 hah


   
SvaraCitera

Ummmm i min gymnasieskola så sitterarrow-10x10.png minst 30% själva o käkar, det är helt vanligt?
Men förstår att det känns taskigt att det intearrow-10x10.png är någon som visade dig att om de skulle brytt sig Ledsen


   
SvaraCitera

HopeLess:

Vilka e de då? 😮 hah

Rektor, biträdande rektor, kanske en grupp elevrepresentanter? 


   
SvaraCitera

HopeLess:

Vilka e de då? 😮 hah

Frågan om skolledningens roll i skolans styrsystem blev 1974 några av huvudfrågorna i 
SIA-utredningens betänkande från 1974. Decentralisering av beslut tillarrow-10x10.png kommunal 
nivåarrow-10x10.png ocharrow-10x10.png skolenhetsnivå uppfattades väsentliga liksom sektorsövergripande samverkan 
ocharrow-10x10.png ökat medinflytande ocharrow-10x10.png medansvar för skolverksamhetens intressenter ocharrow-10x10.png 
särskilt för eleverna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Ummmm i min gymnasieskola så sitterarrow-10x10.png minst 30% själva o käkar, det är helt vanligt?
Men förstår att det känns taskigt att det intearrow-10x10.png är någon som visade dig att om de skulle brytt sig Ledsen

Vanligt? Var de värsta. 🙁 ja alltså de ska inte vara så! Jag har fan suttit bredvid ensamma lärare med mina kompisar och jag satt även med en tjej som var mobbad en gång och då förde jag en diskussion och försökte vara trevlig. Så det var ju ingen "karma" iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

Rektor, biträdande rektor, kanske en grupp elevrepresentanter? 

Tack. :* 


   
SvaraCitera

HopeLess:

Vanligt? Var de värsta. 🙁 ja alltså de ska inte vara så! Jag har fan suttit bredvid ensamma lärare med minaarrow-10x10.png kompisar och jag satt även med en tjej som var mobbad en gång och då förde jag en diskussion och försökte vara trevlig. Så det var ju ingen "karmaarrow-10x10.png" iaf. 

Jodå jag vet :/ Det kan nästan aldrig vara roligt att vara ensam arrow-10x10.png en sådan offentlig plats. Håller med, man skaarrow-10x10.png känna att man har folk i skolan som man ändå spenderar så mycket tid med... Att man kan känna att man är en av folket.
   Redigt snäll är du att tänka på dem 🙂

   ...Kanske är det bara i min skola som folket sitter ensamma i krubban. Men det är seriöst massa som gör det, tror det kan bero på att skolan har en sådan miffad individuell schemaläggning som gör att folket aldrig har krubbtid samtidigt även att de pluggar i samma klass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Jodå jag vet :/ Det kan nästan aldrig vara roligt att vara ensam på en sådan offentlig plats. Håller med, man ska känna att man har folk i skolan som man ändå spenderar så mycket tid med... Att man kan känna att man är en av folket.
   Redigt snäll är du att tänka på dem 🙂

Ja men precis,  jag tycker då att ansvaret ligger hos lärare, det tillhör ju deras jobb faktiskt. Att se till att elever känner sig trygga. Jag menar jag går vård och lärarna som hälsade var ju mina lärare som jag har i svenska o äldres hälsa (dock inte mina handledare) så jag tycker det är jävligt dåligt stil. Min handledare kommer käka upp dom två om jag berättar haha! Men frågan är om de kommer påverka mina betyg. 


   
SvaraCitera
Kudhos

HopeLess: Det var som att de blundade. Tänk om jag verkligen skulle ha varit helt själv eller utanför?

Läraren kan inte läsa elevens tankar. De kanske lägger märke till att du sitter ensam, men om det är en engångsföreteelse så är det mer av ett undantag än ett följande mönster. 

HopeLess: Tänk om det skulle vara någon som var mobbad?

Då skulle läraren troligtvis märka. Och som sagt, Mönster syns. Engångsföreteelser ser man förbi. 

HopeLess: vem sitter helt själv i en matsal med flera hundra personer helt frivilligt?

Säkert en hel del. Finns människor som vill bara äta sitt, göra sitt, och gå. De har annat att tänka på än att umgås med skolkamrater. Inget ovanligt.

Sen får du inte glömma, du är en person bara. All uppmärksamhet är inte kring dig vart du än går. Ibland får du äta mat själv. 


   
SvaraCitera

HopeLess: chickenbits!

d enda man saknar lite från skolan, dessa med ris/pommes och currysås 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

d enda man saknar lite från skolan, dessa med ris/pommes och currysås 

På fredag äre pizza. Hihihöhlp 😉 


   
SvaraCitera

HopeLess: Vilka e de då? 😮 hah

Som sagt rektor o.s.v.

När du träffar dem, hälsa från mig att de är AS för att en elev på deras skola inte ens vet till vem hen skall vända sig till i en sådan här situation. Det är upp till DEM att eleverna ska känna att de har någon på skolan att vända sig till och för att eleverna skall kunna känna detta så måste de veta VEM de skall vända sig till. Det är INTE okej att du inte vet detta, säger inte att det är ditt fel att du inte gör det, det är helt och hållet de vuxnas fel. Så får det INTE vara.


   
SvaraCitera

Åt ofta ensam pga kom ibland lite när jag ville till skolan. Ibland hittade man någon och ibland inte. Alla är så inne i sina egna kretsar och det dumma svaga sociala klimatet. Ät upp fort och gå ut ba.


   
SvaraCitera