Aviseringar
Rensa alla

Äckligt kär


astresk:

Känns som jag aldrig kommer kunna glömma...

Det kommer du. Förr eller senare.
Kanske kan det hjälpa om du blir intresserad av någon annan.
Övertyga dig själv om att det mest består av en fantasi i alla fall. Du kände ju henne knappt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Det kommer du. Förr eller senare.
Kanske kan det hjälpa om du blir intresserad av någon annan.
Övertyga dig själv om att det mest består av en fantasi i alla fall. Du kände ju henne knappt.

Låter väldigt bra på papper så att säga.
Men efter grundskolan känns det som jag står och trampar på samma ställe,som tex att jag fortfarande är kär i denna tjej, jag utvecklas inte helt enkelt.
Hamnade även i mkt skit när jag började på gymnasiet, började umgås med "fel" folk så att säga så jag fastnat i väldigt dåliga vanor som verkar ha satt sina spår i min sociala kompetens.


   
SvaraCitera

astresk:

känns det som jag står och trampar på samma ställe,som tex att jag fortfarande är kär i denna tjej, jag utvecklas inte helt enkelt.

Kanske om du får igång maskineriet på annat håll att det blir lättare att gå vidare från tjejen.
Finns det något intresse du vill satsa på? Eller skolan bara?

astresk:

började umgås med "fel" folk så att säga så jag fastnat i väldigt dåliga vanor som verkar ha satt sina spår i min sociala kompetens.

Har du börjat umgås med "rätt" folk nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Finns det något intresse du vill satsa på? Eller skolan bara?

Kämpar på med skolan men är väldigt, väldigt omotiverad,har varit nära att hoppas av flertal ggr.

antrax:

Har du börjat umgås med "rätt" folk nu då?

Tyvärr inte,alla vänner jag hade innan har jag skjutit bort, så jag är "fast" med min nuvarande umgängeskrets.


   
SvaraCitera

astresk:

Kämpar på med skolan men är väldigt, väldigt omotiverad,har varit nära att hoppas av flertal ggr.

Hoppa inte av gymnasiet! Blir så mycket krångel sen om du ångrar dig och vill studera vidare.
Vad skulle du göra istället?

astresk:

alla vänner jag hade innan har jag skjutit bort, så jag är "fast" med min nuvarande umgängeskrets.

Går det inte att försöka lite försiktigt? Be om förlåtelse.


   
SvaraCitera

Fan ta kärlek alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Hoppa inte av gymnasiet! Blir så mycket krångel sen om du ångrar dig och vill studera vidare.
Vad skulle du göra istället

Helt ärligt? jag skulle nog ligga hemma hela dagarna och fortsätta med mina "vanor" på heltid.

antrax:

Går det inte att försöka lite försiktigt? Be om förlåtelse.

Skulle säkert kunna återuppta kontakten med några av mina gamla vänner,men då kommer vi tillbaks till mitt problem med mina "vanor",det är det ända som intresserat mig numera,sorgligt nog.
Alla mina intressen har försvunnit så jag har väldigt svårt att prata/umgås med folk utanför min umgängeskrets för jag finner inget av intresse längre.

stereo total:

Fan ta kärlek alltså

Håller med.


   
SvaraCitera

astresk:

Helt ärligt? jag skulle nog ligga hemma hela dagarna och fortsätta med mina "vanor" på heltid.

Så att hoppa av gymnasiet kanske inte är världens bästa idé då.

astresk:

"vanor"

astresk:

Alla mina intressen har försvunnit så jag har väldigt svårt att prata/umgås med folk utanför min umgängeskrets för jag finner inget av intresse längre.

Sluta knarka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Sluta knarka!

Sluta knarka=Sluta umgås.
Vill verkligen göra det, men som sagt det är det min umgänges krets kretsar runt och om jag verkligen skall sluta måste jag sluta umgås med dom och då kommer jag bli som en zombie. Går till skolan sen finns det inget mer.
Det är en ond circel som ej går att bryta, längtar tillbaka till grundskolan,när man tänker efter var det den bästa tiden i mitt liv,utan bekymmer och man hade livet framför sig.Men nu ser jag ingen framtid.

haha läst igenom mina inlägg nu,och det verkar mer som jag borde uppsöka en psykolog än att sitta och gnälla på Ungdomar.


   
SvaraCitera

astresk:

Sluta knarka=Sluta umgås.

Om det är enda anledningen till att du knarkar så är du lite dum. [shake]

astresk:

Vill verkligen göra det, men som sagt det är det min umgänges krets kretsar runt och om jag verkligen skall sluta måste jag sluta umgås med dom

Vad är det för vänner att ha då? Finns det ingen mer i den kretsen som verkar ha tröttnat? Ni kan ju dra ner på det tillsammans.

astresk:

då kommer jag bli som en zombie. Går till skolan sen finns det inget mer.

Du får väl hitta något annat att göra. Börja med någon sport, random hobby, häng på um.
Du säger att ingenting är kul längre. Den enda meducinen mot det är att göra saker ändå. Förr eller senare kommer man in i en rutin och det kan till och med bli roligt! AMagahd.

astresk:

Det är en ond circel som ej går att bryta

Jodå, klart det går. Det kommer säkert vara svårt och tungt, men det är absolut inte omöjligt.

astresk:

längtar tillbaka till grundskolan,när man tänker efter var det den bästa tiden i mitt liv,utan bekymmer och man hade livet framför sig.Men nu ser jag ingen framtid.

Tänker också så ibland, men vad fasen. Man minns säkert allt med solsken just för att det är minnen.
Nu är det dags att skapa nya, roliga.
Försök lägga upp några mål. Det behöver inte vara något avancerat, huvudsaken är att du strävar efter något.

astresk:

haha läst igenom mina inlägg nu,och det verkar mer som jag borde uppsöka en psykolog än att sitta och gnälla på Ungdomar.

Kanske det. Och sluta knarka, för du kan uppenbarligen inte hantera det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Om det är enda anledningen till att du knarkar så är du lite dum

nej nej,självklart inte enda anledningen, inte ens en anledning egentligen.
Utan det har mest blivit som ett stöd i livet,och en mening på något sorgligt stadie.

antrax:

Kanske det. Och sluta knarka, för du kan uppenbarligen inte hantera det

Var ju så dum att man trodde det en gång i tiden,men det eskalerade ganska snabbt.

antrax:

Vad är det för vänner att ha då? Finns det ingen mer i den kretsen som verkar ha tröttnat? Ni kan ju dra ner på det tillsammans.

Har försökt "smyga" in att jag tycker vi borde försöka dra ner på skiten,men det verkar som dom inte har en tanke på att våra liv förstörs av detta.
Samtidigt känner jag att jag kan punda bort mitt liv hur hårt som helst men när jag ser mina närmsta vänner gå ner sig så mår jag rent ut sagt dåligt.

Edit: Gick väldigt Ot i min egen tråd...


   
SvaraCitera

astresk:

nej nej,självklart inte enda anledningen, inte ens en anledning egentligen.
Utan det har mest blivit som ett stöd i livet,och en mening på något sorgligt stadie.

[sad]

astresk:

Var ju så dum att man trodde det en gång i tiden

Jo, det brukar låta så. (säger jag som är så himla van vid att prata med knarkare.... meneh du fattar)

astresk:

men det eskalerade ganska snabbt.

Hur svårt tror du det skulle vara att sluta? Om vi inte räknar med det sociala alltså.

astresk:

Har försökt "smyga" in att jag tycker vi borde försöka dra ner på skiten,men det verkar som dom inte har en tanke på att våra liv förstörs av detta.

Det kanske finns någon mer som inte vågar stå för detta inför resten av gänget. Om du ser tecken på att någon börjar ångra sitt livsval kan du ju tala med denne på tu man hand.

astresk:

Samtidigt känner jag att jag kan punda bort mitt liv hur hårt som helst

Varför? Det är väl sjukt sorgligt? Även om saker och ting kan ses som meningslösa så finns det så mycket som är roligt att göra. Så mycket att se och uppleva (hallelujah![blush]). Varför inte ha roligt och må bra så gott det går? +

astresk:

men när jag ser mina närmsta vänner gå ner sig så mår jag rent ut sagt dåligt.

Om du fortsätter hänga i dessa kretsar och verkligen går ner dig kommer ju detta bli vardagsmat. Vill du det?

Vill inte vara en moralkärring och tjata på dig, men jag blir så ledsen när folk gör såhär med sig själva.


   
SvaraCitera

astresk:

Edit: Gick väldigt Ot i min egen tråd...

Haha ajuste. Fast det första problemet kanske hänger rätt bra ihop med det vi diskuterar nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Hur svårt tror du det skulle vara att sluta? Om vi inte räknar med det sociala alltså.

Har haft 1 seriöst försök till att sluta,och det svåraste var väll tristessen, att inte ha något att göra och då tänker man bara "gud va skönt med lite ''''''"
Höll mig väll ca 4 dagar utan något alls.

antrax:

Varför? Det är väl sjukt sorgligt? Även om saker och ting kan ses som meningslösa så finns det så mycket som är roligt att göra. Så mycket att se och uppleva (hallelujah!). Varför inte ha roligt och må bra så gott det går? +

Försöker ju att se allt så possitivt som möjlig,men jag lyckas alltid snöa in på "mörka" tankar och att allt är skit.Och denna tjejen som tråden började med har alltid varit lite av en ljuspunkt på något sätt,kan inte riktigt förklara.

antrax:

Om du fortsätter hänga i dessa kretsar och verkligen går ner dig kommer ju detta bli vardagsmat. Vill du det?

Nej,det vill jag verkligen inte,men det kommer ju automatiskt med valen jag gjort i mitt liv,antar jag.

antrax:

Haha ajuste. Fast det första problemet kanske hänger rätt bra ihop med det vi diskuterar nu.

Jo allt häner nog ihop på ett eller annat sätt,allt bidrar till mitt så kallade liv.


   
SvaraCitera

astresk:

Har haft 1 seriöst försök till att sluta,och det svåraste var väll tristessen, att inte ha något att göra och då tänker man bara "gud va skönt med lite ''''''"
Höll mig väll ca 4 dagar utan något alls.

Det är därför du måste skaffa dig något att syssla med istället. Något som leder bort dina tankar. Finns det ingenting du kan känna visst intresse för?

astresk:

Nej,det vill jag verkligen inte,men det kommer ju automatiskt med valen jag gjort i mitt liv,antar jag.

Jajo, fast du kan alltid göra andra val. Det är inte för sent att ändra sig.

astresk:

Jo allt häner nog ihop på ett eller annat sätt,allt bidrar till mitt så kallade liv.

Som du kan påverka.
Se möjligheterna istället för hindren.

(guah jag är så kvasifilosofisk och slemmig, men det är vad som gäller nu[y])


   
SvaraCitera