Aviseringar
Rensa alla

Äckligt köttsår på kaninunge


Ämnesstartare

Inatt vaknade jag av att en av mina kaninungar skrek som en galning i några sekunder, så sömndrucken som jag var sprang och kollade så att alla mådde bra och de såg ut att må bra. Men nu när jag var ute med dem i hagen så såg jag att lilla Agneta gick jättekonstigt så jag lyfte upp henne och möttes av en fruktansvärd syn! HELA FRAMBENET VAR ETT STORT, ÄCKLIGT KÖTTSÅR!

Image

Men efter att veterinären Emma hade tvättat såret och satt ett bandage och kompress så såg hon mycket piggare ut.

Image

[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

[cry]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

söt kanin f.ö


   
SvaraCitera

Söt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett litet djur!!! med ett litet bandage!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har något syskon bitit henne? [cry]


   
SvaraCitera

ååh vill ha en kanin nu[cry]

Dold text: ungefär som när jag ser barn, hatar dem egentligen men vill ändå ha ett när de ser söta ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

[cry]

Det var min första reaktion också. [sad]

Kakaoxo:

söt kanin f.ö

Ögon i en plåthink:

Söt.

Myycket! [love]

sarkofag:

ett litet djur!!! med ett litet bandage!!!!

Ja, det var jättesvårt att klippa till bandaget så att det passade hennes lilla ben. [sad][love]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, det var jättesvårt att klippa till bandaget så att det passade hennes lilla ben. [sad][love]

Vad är det för slags bandage? Är det kompress och sårtejp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har något syskon bitit henne? [cry]

Nja, tror att hon har fastnat med benet under bolådan eller att hon har försökt dia mamman och hon har blivit sur.

Blivande_japan:

ååh vill ha en kanin nu[cry]

Det är världens bästa djur.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ögon i en plåthink:

Vad är det för slags bandage? Är det kompress och sårtejp?

Det är en kompress och någonting som heter "vet-flex" från apoteket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nja, tror att hon har fastnat med benet under bolådan eller att hon har försökt dia mamman och hon har blivit sur.

Hon börjar tröttna på dem?
Det försöktes säljas två små kaniner till mig idag btw, men de får det bättre hos någon kaninvan. Söta var de dock. [love]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det är världens bästa djur.

nja, föredrar katter, tycker kaniner är lite småtråkiga... el så var det bara kaninen jag hade som liten som hatade människor

kan vara det sistnämnda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon börjar tröttna på dem?

Nja, de är ju bara 4v men mamman diar bara ungarna 2ggr/dag och de försöker tvångsdia henne HEEELA TIDEN.

isola:

Det försöktes säljas två små kaniner till mig idag btw, men de får det bättre hos någon kaninvan. Söta var de dock. [love]

Åh, hur såg de ut? [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Blivande_japan:

nja, föredrar katter, tycker kaniner är lite småtråkiga... el så var det bara kaninen jag hade som liten som hatade människor

Alt. du som tog hand om den fel, är mycket vanligt. Mina kaniner är jättesociala och mycket trevliga. Dessutom rumsrena och kan en del konster. [y]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Alt. du som tog hand om den fel, är mycket vanligt. Mina kaniner är jättesociala och mycket trevliga. Dessutom rumsrena och kan en del konster. [y]

problemet var nog att jag fick den som vuxen... då var den reda aggressiv[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Åh, hur såg de ut? [smile]

Tänkte skriva det, men tänkte att nä det är nog ointressant info. [blush]

En var alldeles brun och den andra var svart och vit, ca ettåriga systrar.
Den bruna ville bara sitta i ett hörn av buren och vara avvaktande, men den svartvita skuttade runt och slicka på en gigantisk svart och vit newfoundlandshund genom gallret. [crazy]

Geigerzähler:

och de försöker tvångsdia henne HEEELA TIDEN.

De får ingen annan mat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

problemet var nog att jag fick den som vuxen... då var den reda aggressiv[sad]

Har köpt tre vuxna kaniner, alla var jätteskygga och lite aggressiva. En är hur kelig som helst nu, det är mamman till bebisarna och morrar inte ens åt mig när jag petar på hennes ungar, den andra är jättesnäll och go när man har henne i famnen och springer inte iväg och stampar åt mig när jag försöker ta henne längre men den sista som var EXTREMT aggressiv och skrek, morrade, gjorde utfall utan anledning och var allmänt jättenipprig blev jag tvungen att avliva efter bara 6v men hon var ju grovt vanvårdad innan så det var kanske inte så konstigt...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

En var alldeles brun och den andra var svart och vit, ca ettåriga systrar.
Den bruna ville bara sitta i ett hörn av buren och vara avvaktande, men den svartvita skuttade runt och slicka på en gigantisk svart och vit newfoundlandshund genom gallret.

isola:

De får ingen annan mat?

Jodå, de får pellets två gånger om dagen, grönsaker på kvällen och har alltid fri tillgång till hö och vatten.


   
SvaraCitera