Aviseringar
Rensa alla

Äckligt svullen tunga - vad för något???


Ämnesstartare

De senaste dagarna har jag haft otroligt ont i halsen, upptäckte idag att det är min 'början' på tungan som har svullnat upp, alltså nere i halsen. Det samlas massa slem bakom svullnaden och det gör ont att prata, svälja, hosta, gapa, osv osv.

Nuuuu, inatt, börjar jag bli orolig... inte ringa sjukhuset-orolig men nu börjar det bli riktigt jobbigt. Jag har inte kunnat somna på tre timmar för det gör så himla ont och jag kan knappt svälja något mer.

Vet något av er vad det är som händer med mig????? snälla säg att någon annan varit med om det :(:(


   
Citera

Human:

snälla säg att någon annan varit med om det :(:(

halsfluss, har ungefär likadant -.- om du inte äter rätt slags medicin så är halsfluss rätt så dödligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

halsfluss, har ungefär likadant -.- om du inte äter rätt slags medicin så är halsfluss rätt så dödligt.

Näe, då har man feber och kännes sig sjuk också, det har inte jag. Dessutom har jag inga mandlar så det går inte riktigt. Och detär ju hela halsen som brukar svullna upp då, det är endast tungan för mig..


   
SvaraCitera

knapra Alvedon , brukar jag alltid göra när jag inte vet vad som är fel[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till hälsovårdscentralen och fråga?


   
SvaraCitera

ring sjukan och fråga 🙂


   
SvaraCitera

Human:

Näe, då har man feber och kännes sig sjuk också, det har inte jag

Fast jag hade inte direkt feber när jag hade halsfluss 😛
hade fått feber o halsont en helg, men det gick bort. Sen efter det var min hals fortfarande krasslig. Men det var ej så farligt tyckte jag inte.
När jag 2veckor senare undersökte det då det ännu inte gått bort, var det halsfluss, hade ingen feber då.


   
SvaraCitera

Halsfluss, streptokocker


   
SvaraCitera

Jag har exakt samma och lock för örat också... känner mig inte heller sjuk för övrigt. Fick du reda på vad som var fel?


   
SvaraCitera

Jag har exakt samma och lock för örat också... känner mig inte heller sjuk för övrigt. Fick du reda på vad som var fel?


   
SvaraCitera