Aviseringar
Rensa alla

Äger Breaking dawn?!


Girlz97:

aa, visst

nice. vad slår vi vad om?

svartrockarpacket:

spräng skiten i luften

TACK!!![love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

nice. vad slår vi vad om?

och vad tänkte du att jag skulle svara på den frågan?


   
SvaraCitera

patrick bateman:

väx upp

haha, du är för söt Patte [love]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

video

Hon radar ju upp fel saker där också. Bara för att en karaktär en är creepy stalker betyder inte att man borde hata filmen eller boken som denne finns i.

Man ska ogilla Twilight främst för att kvalitén på filmerna (böckerna också förmodar jag) är fruktansvärt låg.


   
SvaraCitera

Hamlet:

(böckera också förmodar jag)

Första regeln är väl att man inte ska uttala sig om något man inte vet något om.


   
SvaraCitera

Nachac:

Första regeln är väl att man inte ska uttala sig om något man inte vet något om.

Beror väl på. Är det t.ex. de platta karaktärerna eller den mormon-inspirerade sensmoralen eller andra övergripande handlingselement så kan man nog förmoda att de återfinns i böckerna också.


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Är det t.ex. de platta karaktärerna

Det är just det som det inte är. Böckernas styrka är persongalleriet, vilket är stört omöjligt att förmedla på vita duken och Robert Pattinson gör ett allmänt dåligt jobb i rollen Som Edward.


   
SvaraCitera

Nachac:

Det är just det som det inte är. Böckernas styrka är persongalleriet, vilket är stört omöjligt att förmedla på vita duken och Robert Pattinson gör ett allmänt dåligt jobb i rollen Som Edward.

Har visserligen inte gjort mer än att bläddra lite i första boken, men intrycket jag fick var ungefär det här http://theoatmeal.com/story/twilight


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

Haha, så sant [bigsmile].


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Har visserligen inte gjort mer än att bläddra lite i första boken, men intrycket jag fick var ungefär det här http://theoatmeal.com/story/twilight

Även denna person har inte läst hela serien, vilket gör vederbörandes uppfattning hyfsat förståelig, även om hela texten stinker självuppfyllande profetia.


   
SvaraCitera

Nachac:

Även hon har inte läst hela serien, vilket gör hennes uppfattning hyfsat förståelig

Så det stämmer för första boken menar du?


   
SvaraCitera

Nachac:

Även hon har inte läst hela serien, vilket gör hennes uppfattning hyfsat förståelig

Så det stämmer för första boken menar du?


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Så det stämmer för första boken menar du?

Första boken ägnar sig mest åt att introducera figurerna, att bygga upp dynamiken. Kontrasten mellan Bella som klumpig randomtjej och Edward som levande marmorfigur tillika grekisk gud och filosof är viktig för storyn. Filmerna mördar för övrigt böckerna genom att fylla dem med mycket mer action.


   
SvaraCitera

Nachac:

Första boken ägnar sig mest åt att introducera figurerna, att bygga upp dynamiken. Kontrasten mellan Bella som klumpig randomtjej och Edward som levande marmorfigur tillika grekisk gud och filosof är viktig för storyn. Filmerna mördar för övrigt böckerna genom att fylla dem med mycket mer action.

Ok. [smile]


   
SvaraCitera