Aviseringar
Rensa alla

Ägnar ni era liv åt vettiga saker?


Ämnesstartare

detgår:

Ägnar ni era liv åt vettiga saker?

Pluggar till fritidsledare och vill vara en länk mellan ungdomar och vuxenvärlden, hjälpa ungdomarna med att hitta sig själva, en meningsfull vardag etc, räknas det som vettigt? [blush]

detgår:

vad tycker ni är vettigt?

Att hjälpa och bry sig om andra människor oavsett ras, kön, religion, sexuell läggning etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker nu, efter läsning, att: ts är ej självbelåten, äcklig idiot som tror att den bidrar till förändring genom att skänka välgörenhetspengar.

samt: jag duschar hur länge jag vill!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. tycker överhuvudtaget fadderbarn är en bisarr välgörenhetsmodell eftersom den går ut på att ge ett barn gåvor, brev och uppmärksamhet medan resten av byn går kefft och fadderbarnet blir sen mobbad för att den är en snobb med sin nya fina rättvisemärkta fotboll.

2. dra åt helvete jag badar så ofta jag vill.

3. läser böcker oftare än du *finkulturell*

4. nej jag är ingen jävla fjollbög som tror på att "utveckla och spendera tid med mig själv"

5. jaha för varje teknikpryl du inte köper ska jag köpa tre bara för att jävlas.

6. tkr det är mer produktivt att skänka pengar till pflp eller ikp än till röda korsbyråkrater.

7. Leve Marxism-Leninism-Maoismen

8. erkänn att du bara gör de här sakerna för att skryta

9. analklåda

mvh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Alltså lille pojken Ali svälter inte ihjäl på grund av oss svenska ungdomar 700 mil bort

Det är det här jag menar. Människor tror inte att de har någon skuld i det hela för att de bor långt bort. Man bär skuld ändå, enligt mig, om man inte delar med sig. De som har det bra ställt ska dela med sig. Och nej, man behöver inte vara miljonär.

Mårran:

han svälter ihjäl på grund av att han föddes i ett uselt land med ännu uslare förutsättningar.

Mårran:

Vi äter inte upp hans mat...

vårt ,våra, shit..jag är så trött på det. Vi har det bättre ställt i det här landet, men varför delar vi inte med oss till människor som har det sämre? Du skulle velat att andra gjorde det för dig.

Mårran:

hade jag antagit mammarollen för hela världen hade jag nästan gått och hängt mig i förtvivlan. Inte sunt alltså)

Man kan inte hjälpa /rädda hela världen, men man kan göra en hel del. Det var det jag ville ha sagt. Att säga sådär är som att säga ALLT eller INGET, annars får det vara. DET är fel.

Mårran:

men det är ju bäst om man tar och hjälper till vid möjlighet.

ja

Speltidning:

Men om jag skulle tycka om att köpa kläder, och verkligen tycka att det är roligt så förstår jag inte varför det är fel.

Det är inte fel att köpa kläder, men jag tycker att det är fel om man köper för typ flera tusen i månaden. Då kan man skicka pengar till välgörenhet istället.

Rejmond D Röjter:

Om jag ska vara uppriktig tycker jag att det finns för mycket människor som det är, och visst, många har det förjävligt, men det är betydligt fler djur tex som lider på grund av människan, och vårt samhälle.

Det stämmer, och att djuren lider pga oss är förjävligt. ,ja. Riktigt jävligt är det. Men alltså, bäst är att försöka hjälpa både människor och djur. Jag tycker personligen att djur är mycket "bättre" varelser än vad människor är, men många människor är ju vänliga själar de med.

Crypto:

Pluggar till fritidsledare och vill vara en länk mellan ungdomar och vuxenvärlden, hjälpa ungdomarna med att hitta sig själva, en meningsfull vardag etc, räknas det som vettigt?

ja jag tycker det[y]

Crypto:

Att hjälpa och bry sig om andra människor oavsett ras, kön, religion, sexuell läggning etc

[smile]

sarkofag:

tror att den bidrar till förändring genom att skänka välgörenhetspengar.

tror?

djinn:

tycker överhuvudtaget fadderbarn är en bisarr välgörenhetsmodell eftersom den går ut på att ge ett barn gåvor, brev och uppmärksamhet medan resten av byn går kefft och fadderbarnet blir sen mobbad för att den är en snobb med sin nya fina rättvisemärkta fotboll.

du har en poäng, men man ska inte klaga på det om man inte själv har fadderbarn tycker jag. Har du råd med det?

djinn:

erkänn att du bara gör de här sakerna för att skryta

Nej, inte för att skryta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detgår:

Har du råd med det?

vad är det för mongokommentar?

de flesta ungdomarna i sverige har teoretiskt råd med det men eftersom det är totalt jävla meningslöst ens i förhållande till ens vanligt bistånd så fattar jag inte huruvida det är relevant.

jag gjorde misstaget att skaffa ett när jag var liten påg som mina föräldrar nu betalar för men hade jag valt nu hade pengarna gått till något vettigare istället.

detgår:

Nej, inte för att skryta.

varför då starta en tråd om det?, det är ju inte som sakerna du gör är unika eller något folk inte redan vet om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detgår:

Det stämmer, och att djuren lider pga oss är förjävligt. ,ja. Riktigt jävligt är det. Men alltså, bäst är att försöka hjälpa både människor och djur. Jag tycker personligen att djur är mycket "bättre" varelser än vad människor är, men många människor är ju vänliga själar de med.

Japp, djuren är bättre än människan.
De förstör inte naturen, utan lever och dör i naturens balans, inte sjuka sjuka samhälle som vi människor lever i idag.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Japp, djuren är bättre än människan.
De förstör inte naturen, utan lever och dör i naturens balans, inte sjuka sjuka samhälle som vi människor lever i idag.

wow... words!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detgår:

Man bär skuld ändå, enligt mig,

IIIH! Skuld? Det är verkligen fel ord.

Och du, du missade hela min poäng faktiskt, bara för att jag använde mig av andra formuleringar samt utelämnade ordet "skuld". Läs om

Plus att sverige ger mest bistånd i världen redan. Säg åt England att göra mer. Vi ska inte göra hela jobbet, de andra länderna får baske mig göra något de också tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detgår:

man ska inte klaga på det om man inte själv har fadderbarn tycker jag.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räknas um som vettigt?[blush]


   
SvaraCitera

Nej, jag tror många här slösar för mycket tid på um.

Jag tror inte på sms-bidrag till Röda korset.
Jag lånar ut pengar direkt till privatpersoner i utvecklingsländer.


   
SvaraCitera

detgår:

Det är inte fel att köpa kläder, men jag tycker att det är fel om man köper för typ flera tusen i månaden. Då kan man skicka pengar till välgörenhet istället.

Så om jag köper spel och andra teknik saker för flera tusen kronor, med pengar som jag har tjänat med mitt deltidsjobb så är det dåligt gjort av mig, för jag borde ha gett minst hälften av mina egna pengar som jag har jobbat för till någon liten svältande neger unge i Afrika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detgår:

Ägnar ni era liv åt vettiga saker?

Äääääh... Jo jag har väl roligt för det mesta och lär mig nya saker varje dag. Det känns rätt så vettigt.
Men sen att jag vill ändra på en massa saker i mitt liv och göra mer kanske bara är mänskligt.

detgår:

vad tycker ni är vettigt?

Att har trevligt och inte skada andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detgår:

Hur ofta läser ni böcker?

När jag känner för det, ibland varje dag och sen ingen på 2 veckor, i år har jag iaf läst 23 stycken. Jag gillar oxå självbiografier, fast inte just om tragiska händelser, utan allt möjligt.

detgår:

Hur ofta skriver ni ner hur tacksamma ni är över saker, människor eller händelser som har inträffat i era liv, eller som ni har just nu?

? Aldrig. Bland de värsta ord jag vet är, Tacksamhetsskuld.
Om man är ledsen typ "Var glad att du har elektricitet"
Men gud vad kul, hahaha, inte.
Man kan ju aldrig motivera sig att leva för att få umgås med en glödlampa, lr att man har en skön säng, det viktigaste är att känna sig älskad, av nån, tycker iaf jag
Även om man bor i en lerhydda utan ström, rinnande vatten osv, kan man ju vara jätteglad och nöjd över livet. Den personen kanske tom är lyckligare än dej, det vet ju inte du.

detgår:

det är faktiskt så att vi är skyldiga att hjälpa och trösta våra medmänniskor.

Skyldiga?
Men dessa männsikor som du vill trösta, vill de bli tröstade?
Kanske. Jag är iaf allergsik mot vårdpersonal som klappar en på huvudet och "lilla duar en"
Det är ju dom som vill att man ska vara liten, så att dom får någon att ta hand om, så dom kan känna sig bra o hjälpsamma.
Jag tycker dom som tjatar om sånt här, ofta verkar olyckliga med försöker övertyga sig själva att de har de bra, i förhållande till någon annan. Det behöver inte va så, men ibland.


   
SvaraCitera

jävla freaks..


   
SvaraCitera