Aviseringar
Rensa alla

Äktenskap


shelly

Patrick: Anser dock att förlovning är mellan man och kvinna och ingenting annat.

Homosexuella då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly:

Homosexuella då? 

och marsvin?


   
SvaraCitera

Patrick: Anser dock att förlovning är mellan man och kvinna och ingenting annat.

Giftermål mellan personer av samma kön är tillåtet enligt lag i sverige, så tror ingen bryr sig om vad du anser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Giftermål mellan personer av samma kön är tillåtet enligt lag i sverige, så tror ingen bryr sig om vad du anser

MEN MARSVINS ÄKTENSKAP DÅArg


   
SvaraCitera

FNÖ:

MEN MARSVINS ÄKTENSKAP DÅArg

finns inte

du får skicka 1 förslag till riksdagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan absolut tänka mig att gifta mig i framtiden, tänker mig mer en trevlig fest och firande utan kyrka och dylikt, utan mer på vårat egna sätt i en botanisk trädgård någonstans. Men än så länge är det alldeles för tidigt, och det vet min partner också om och därför tror jag inte att frågan skulle komma nu från varken mig eller min partner.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

"Apropå gift trodde jag att jag blivit förgiftad en gång men det hade jag inte haha men jag läste om en som blivit det en gång, hn var förresten min fd gymnastiklärares granne så jag visste vem hn var... etc"

"Behöver man vara gift? Vad skulle det ha för effekt på förhållandet... Är det en bra idé...? Ett bröllop är en bra idé, ett bröllop är vackert, men ett äktenskap, vad tycker du.....? Vad symboliserar det, och kan det uppnås ändå? " 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smile_1.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

"Behöver man vara gift? Vad skulle det ha för effekt på förhållandet... Är det en bra idé...? Ett bröllop är en bra idé, ett bröllop är vackert, men ett äktenskap, vad tycker du.....? Vad symboliserar det, och kan det uppnås ändå? " 

".. vill ba gifta mig ok ta på dig ringjäveln"


   
SvaraCitera
mynona

isola:

".. vill ba gifta mig ok ta på dig ringjäveln"

vore inte i karaktärIcke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Homosexuella då?

Giftemål har alltid varit skapat för Man och Kvinna. Av den anledningen så kan inte homosexuella par ha en rättighet att gifta sig eftersom det kränker en stor del av befolkningen och underminerar äktenskapat mellan man och kvinna. Det måste alltid finnas mätt och måg. Nu kanske vi tillåter oss att ändra äktenskapets grundbultar, men förr eller senare då vi väljer att underminera det igen var drar vi gränsen? Ska djur få gifta sig? Systrar och bröder? Människor med djur? Enligt mig måste vi försvara äktenskapet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: NEJ (kille)

sen såg jag sista alternativet där för sent ja 

Men nej, inte ens om jag hade en partner. Först ska jag skaffa migg ett liv, bli rik n shit 


   
SvaraCitera
mynona

Patrick: Giftemål har alltid varit skapat för Man och Kvinna.

Nej det har det inte. Före kristendomen kunde personer av samma kön gifta sig med varandra i många kulturer - och ser vi till världen utanför Europa har samkönade äktenskap förekommit i många kulturer långt fram i tiden. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

isola: Har ingen partner

Om jag hade en partner skulle det bli nej.

Jag tar avstånd från giftermål.

Btw, jag har alltid svarat något liknande i såna här trådar, även för flera år sen.


   
SvaraCitera
shelly

Patrick: Enligt mig måste vi försvara äktenskapet.

På vilket jävla sätt påverkas du utav att två kvinnor som gifter sig med varandra? Skeptisk Vad skulle du göra om din son eller dotter blev homosexuell? Skulle du sluta älska ditt barn för det? 


   
SvaraCitera