Aviseringar
Rensa alla

Äktenskap och skillnader


Ämnesstartare

Vad tycker ni är den maximala åldersskillnaden i tonåren, vuxenlivet etc?


   
Citera

Vem gifter sig nuförtiden?


   
SvaraCitera

I tonåren max 3 år, annars blir det lite konstigt och större risk att någon blir utnyttjad enligt mig. I vuxenlivet hade jag höjt på ögonbrynen ifall ålderskillnaden var större än 10 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:
Vad tycker ni är den maximala åldersskillnaden i tonåren, vuxenlivet etc?

Jag tycker det är konstigt att en 18-åring inte kan dejta en 17-åring i Usa


   
SvaraCitera

Ju yngre ju mindre åldersskillnad och ju äldre ju större åldersskillnad. Men visst tycker jag att det är väl magstarkt när 47-åriga basisten i The Rolling Stones - Bill Wyman - inleder ett förhållande med 13-åriga Mandy Smith. Som han förvisso gifte sig med när hon fyllde 18. Då var Bill 52 år.

Bill%2BMandy.jpg

Men "gubbarna" i The Stones gillar yngre brudar. 74-åriga Mick Jagger dejtar enl METRO.CO.UK den 52 år yngre (22-åriga) Noor Alfallah.

pri_58223283.jpg

Till och med Micks barnbarn är yngre än vad Micks nya flickvän är. Men sitter på ett antal miljarder i förmögenhet så kan det väl tom få tonårsbrudarna på fall. Gifter de sig så blir väl tjejen en av Storbrittaniens rikaste tjejer. Inte helt fel raggat rent ekonomiskt.  Mycket glad  Rockstars brukar ju sällan skriva äktenskapsförord.


   
SvaraCitera

Malonexd:

Jag tycker det är konstigt att en 18-åring inte kan dejta en 17-åring i Usa

vart har du fått dehär ifrån? Shockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

vart har du fått dehär ifrån? Shockerad

Det är sant


   
SvaraCitera

Malonexd:

Det är sant

vart finns informationen om detta då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

vart finns informationen om detta då?

Lagarna i USA, en vuxen får inte ha sex med en minderårig 


   
SvaraCitera

Malonexd:

Lagarna i USA, en vuxen får inte ha sex med en minderårig 

Vadå så får man ha sex med en 12 åring i Sverige om man är 20+ eller? Shockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Vadå så får man ha sex med en 12 åring i Sverige om man är 20+ eller? Shockerad

Kolla hur vårat argument startade... I USA får inte en som är 18 ha sex med en som är 17. Men i Sverige går det bra


   
SvaraCitera

Malonexd:

Kolla hur vårat argument startade... I USA får inte en som är 18 ha sex med en som är 17. Men i Sverige går det bra

Aa men jag bad om information om detta. Det du skrev var inte någon tydlig information direkt eftersom du själv skrev det. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Aa men jag bad om information om detta. Det du skrev var inte någon tydlig information direkt eftersom du själv skrev det. Blink

Du kan bara söka "Can a 18 year old have sexual intercourse with a 17 year old in USA". Då kommer det massiv med information där vissa delstater i USA inte tillåter detta vilket jag tycker är fel. Om både partnerna vill ha sex så får väl dem ha det. Men nej istället kan man bli straffad för våldtäkt mot barn eller något liknande bullshit


   
SvaraCitera

Malonexd:

Jag tycker det är konstigt att en 18-åring inte kan dejta en 17-åring i Usa

är amerikansk... och du kan dejta en som är 17 ifall du är 18 men om personerna ska ha sex räknas det vilken delstat du är i vissa har 16 eller 17 andra har 18 det är helt upp till delstaten så att man ej får dejta en som är under 18 ifall man är 18 är helt fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

är amerikansk... och du kan dejta en som är 17 ifall du är 18 men om personerna ska ha sex räknas det vilken delstat du är i vissa har 16 eller 17 andra har 18 det är helt upp till delstaten så att man ej får dejta en som är under 18 ifall man är 18 är helt fel

kolla på min senaste kommentar som jag skrev till vincebruh istället. vad tycker du om det scenariot? 


   
SvaraCitera