Aviseringar
Rensa alla

Älska? Älska inte?


Ämnesstartare

Hur vet man om man älskar någon?'
Rent almänt. DÅ menar jag riktig kärlek etc..
Jag är så instängd när det gäller sådant,alla mina polare som haft förhållanden har alltid typ haft det bråttom med det ordet och bara nästintill sagt de till den första bästa som kommer upp.


   
Citera

Man känner det. Om du inte gråter så är det inte riktig kärlek eller något kan man också säga. Du kommer inte missa den rätta. Det bara är så. Är man helt störtkär och älskar någon känns det i hela djävla kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Man känner det. Om du inte gråter så är det inte riktig kärlek eller något kan man också säga. Du kommer inte missa den rätta. Det bara är så. Är man helt störtkär och älskar någon känns det i hela djävla kroppen.

sanningen är att jag gillar en snubbe,ja. Han är speciell,ja. Men för vardaglig för min smak.
Däremot alla som har dina drömmar om den perfekta partnern lyckas väl aldrig hitta den.. så..


   
SvaraCitera

Smertesorg:

sanningen är att jag gillar en snubbe,ja. Han är speciell,ja. Men för vardaglig för min smak.
Däremot alla som har dina drömmar om den perfekta partnern lyckas väl aldrig hitta den.. så..

Alltså, ja, man kan nog gå väldigt länge utan att hitta den som känns exakt precis rätt, men om du hittar någon du känner att du aldrig kommer sluta älska (förutsatt att personen inte förändras allt för mycket) så skulle iallafall jag köra på den (och hoppas att den är kär i mig också, mycket hänger ju på det).


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Däremot alla som har dina drömmar om den perfekta partnern lyckas väl aldrig hitta den.. så..

klart man gör.


   
SvaraCitera

älskar man någon på riktigt så behöver man inte fråga den frågan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

mycket hänger ju på det).

Men just det att,när jag frågar honom: Varför gillar du ens mig? Han säger bara: För du är den du är. Inget mer om det. Han gillar inte ens snacka om skiten


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Hur vet man om man älskar någon?'

Att komma till insikt om det stora frågorna i livet är något man måste göra på egen hand. Ingen annan kan göra det åt en. Att klamra sig fast vid andras idéer är som en härmande papegoja...den pratar visserligen men den vet inte vad den säger.


   
SvaraCitera

När älgen är blå...


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Men just det att,när jag frågar honom: Varför gillar du ens mig? Han säger bara: För du är den du är. Inget mer om det. Han gillar inte ens snacka om skiten

Jaha? Behöver man prata om "skiten"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jaha? Behöver man prata om "skiten"?

När en människa inte vill prata om ett ämne träder nyfikenheten fram.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

När en människa inte vill prata om ett ämne träder nyfikenheten fram.

Eller så vill du inte acceptera att du är en perfekt människa i hans ögon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Eller så vill du inte acceptera att du är en perfekt människa i hans ögon?

Hur märker man det? Jag börjar nästan få för mig att han bara ''nöjer'' sig med mig eftersom han inte kan få en annan. Skulle det komma någon bättre skulle han falla direkt,tror jag..


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Hur märker man det? Jag börjar nästan få för mig att han bara ''nöjer'' sig med mig eftersom han inte kan få en annan. Skulle det komma någon bättre skulle han falla direkt,tror jag..

Fråga inte mig. [sad][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som ensamvargen skrev:
du kommer inte missa det, det kan jag sätta en miljon på.

jag trodde jag visste vad riktig kärlek var
förr men sedan när jag träffade min pojkvän nu
så kände jag verkligen hur hela jag kom ner på jorden
och hur mitt liv startade just då.
man känner i hela kroppen och det går bara absolut
inte att missa det.

OCH riktiga kärleken hittar dig,
du kommer knappast hitta den genom att gå
på stan/krogen och bara hitta någon och ta hem
och kolla om det skulle funka.


   
SvaraCitera