Aviseringar
Rensa alla

älska någon redan...?


Ämnesstartare

hej !
har träffat en helt underbar kille , vi har träffats fyra gånger och sammarlagt blir det fyra dygn med varrandra , alltså umgåtts konstant och verkligen lärt känna varrandra. Inte bara träffats några timmar utan verkligen hela dagar med bara varrandra. Och jag ser hur mycket han tycker om mig. Idag sa han till mig att han älskade mig. Ehm...tycker det är jätte konstigt att säga så efter en sån kort tid , det skrämmer mig lite lixom. Men aja...
vad tycker ni ? Är de ens möjligt att älska någon efter så kort tid ?
är det något jag bör ta upp med honom eller? åååhh...kanske inte bör störa mig så mycket på det , men det gör jag...borde kanske bli glad över det , men men.[tard][bigcheers]


   
Citera
höna

lite muppigt efter 4 dagar kanske haha
fast alla ser ju olika på d ordet =))


   
SvaraCitera

lol.


   
SvaraCitera

hade du inte pojkvän nyss? ;D


   
SvaraCitera

Klart att man kan börja tycka om någon då, men huvudsaken är ju vad du tycker om honom.


   
SvaraCitera

Finns väll ingen tidsgräns för när man får börja älska någon eller inte? [smile]


   
SvaraCitera

Ja.
att älska någon och att säga orden är inget löfte för livet om evig kärlek. det är bara vad man känner. och så kan man känna, redan efter några dagar. sedan kanske man inte känner samma sak en annan dag.


   
SvaraCitera
Paseo

om han känner så så jaa. det är möjligt.
fast det är ganska jobbigt när man inte känner att man älskar stackarn tillbaka.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
gulan

det är klart man kan. man kan ju få starkare känslor för någon som mna inte träffar också så ja det är klart[wink]


   
SvaraCitera

Jag blev helt chockad när min kille sade efter 1 vecka att han älskade mig, men nu har vi snart hållit ihop i 2 år så huvudsaken är väl att man menar det och inte hur länge man känt varandra [smile]


   
SvaraCitera

Han kanske älskar dej redan eller så vet han inte riktigt va älska är, lite svårt sådär me känslor.
Sen om du inte känner för att säga du älskar han än för du inte vet så äre okej.

Alltså han älskar dej nu, du kanske inser om 4 veckor du älskar han, de är olika och ingen ska behöva känna sej tvungen att säga de och ingen ska behöva övertänka de utan man säger det när man vet själv att man gör de.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

för ett år sedan så hade våran klass ett utbyte med en klass i england, så han sov hemma hos mej o jag skulle sova i mammas rum i bäddsoffan o han skulle sova i min säng. det blev inte riktigt så utan vi sov tsm (eftersom att jag frågade om det var okej hehe...) och vi spenderade 5 dygn tilsammans och på sista dagen när dom skulle åka hem så sa vi jag älskar dig till varandra (fast på engelska). och många sa att det inte skulle hållaoch att jag inte visste var kärlek var eftersom att jag bara var 15 då och 16 nu... men nu ett år senare har vi träffats många gånger även om det är svårt när han bor i england. och vi förlovade oss i somras och jag ska dit snart igen så jag kan säga att aa det e möjligt men ovanligt [wink]


   
SvaraCitera

Jag fick panik när min kille sa det till mig första gången. Då hade vi väl vart tillsammans nån vecka eller så...
Jag satt och ångestgrät hela vägen hem på tåget för att jag inte förstod och sen när jag kom hem ringde jag en kompis och satt och bölade.

Jag kunde inte få grepp om hur han kunde veta det när vi "knappt kände varann" och han haft några förhållanden tidigare. Han hade ju sagt samma sak till sina ex, men det hade gått åt helvete för dom ändå.

Nu fattar jag lite mer. Det är en sak man säger. Att mena det är svårare, men det kommer med tiden. Jag var livrädd varje gång jag träffade min kille för att han skulle säga det igen och att jag skulle behöva "ljuga" och säga detsamma tillbaka. Men efter en tid så bara föll poletten ner och jag fattade att det var grejen.

Så man kan säga det tidigt, men frågan är om man under en så kort tid verkligen förstått vad det innebär.


   
SvaraCitera