Aviseringar
Rensa alla

Älskar honom inte längre (?)


Ämnesstartare

Hej, jag och min pojkvän har varit ihop i snart 2 år. Men på den senaste tiden har jag verkligen inte känt samma som förr för honom. Det började i somras typ och blir jobbigare och jobbigare varje gång vi ses! Han har börjat på ny skola nu (gymnasiet, jag går i nian) Allt känns bara inte lika kul och vill fråga om vi kan ta en paus men är rädd att han ska bli helt förstörd och att jag ska ångra mig. Vill inte tröttna på honom och om vi ska ha en paus vill jag att han finns där när jag känner mig redo igen men tänk om han hittar ny? Vågar inte berätta för honom då vi får någon vecka sen hade ett stort snack om det skulle ta slut eller inte. Sen så har han en super fin familj som jag kommit väldigt nära och han säger att dom tycker jag är den bästa flickvännen han haft. Helt allvarligt vad ska jag göra ?? Vill att det ska bli som förr men det går inte..


   
Citera

snacka med din pojkvän. det innebär nödvändigtvis inte att ni ska göra slut, men kommer troligen vara ett obehagligt samtal för alla inblandade. på sikt känns det dock bättre att kunna vara ärlig med någon man haft en nära relation med i åtminstone 2 år.

annars kan du testa att fortsätta lida i tysthet och med tiden sakta börja förknippa att träffa din pojkvän med skuldkänslor, osäkerhet och ångest tills dessa känslor i sin tur skapar något annat problem som utåt sett är en mycket mer socialt accepterad orsak att plötsligt göra slut med någon. det är nog vad jag hade gjort om jag annars var tvungen att förklara för min pojkväns föräldrar att jag inte skulle kunna komma hem till dem för att äta upp all deras mat längre.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Tycker att du ska snacka med din partner och vara helt öppen med hur du känner. Förklara vad du behöver för att känna bättre om er relation (om du vet). Det kommer vara smärtsamt för er. Men ärligt och mest konstruktivt.


   
SvaraCitera